- Lina Navickaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Krovinius skraidinanti privataus kapitalo Lietuvos bendrovė "Aviavilsa", netekusi teisės eksploatuoti ukrainietiškus orlaivius, kaltina Civilinės aviacijos administraciją (CAA) žlugdant verslą.
Pernai spalio 13 d. CAA apribojo "Aviavilsai" priklausančių dviejų Ukrainoje pagamintų orlaivių AN26-B eksploatavimą komercinėms reikmėms. Oro bendrovės direktorius Andrejus Ponomariovas dienraščiui pasakojo, kad toks sprendimas turėjo būti laikinas, tačiau nežinomybė virsta nuostoliais.
Dar 2006 m. rudenį į Lietuvą atvykę Europos aviacijos saugos agentūros pareigūnai, tikrinę CAA veiklą, įspėjo dėl sovietmečiu pagamintų orlaivių, kuriems ES prižiūrinčios organizacijos nėra suteikusios leidimų. CAA, anot A.Ponomariovo, pasiūlė ukrainietiškų lėktuvų nebeeksploatuoti, ir toks sprendimas buvo priimtas 2008 m. spalį. Nuo to laiko įmonė krovinius skraidina vienu Prancūzijoje pagamintu lėktuvu ATR42.
"Mums apmaudu, kad negalime naudoti ukrainietiškų lėktuvų, nors juos dar eksploatuoja kitų ES valstybių – Lenkijos, Latvijos ir Vengrijos – bendrovės. O mes priversti eksploatuoti brangesnį lėktuvą. Dėl to patiriame nuostolių", – sakė įmonės vadovas.
Jis prognozavo, kad jeigu padėtis nesikeis, "Aviavilsa", kuri yra vienintelė tarptautinės greitų siuntų gabenimo įmonės DHL atstovė šalyje, rinkoje išsilaikys du tris mėnesius. Šiuo metu įmonėje dirba 42 asmenys, darbuotojams jau sumažinti atlyginimai.
"Tikėjomės, kad tokia padėtis bus laikina. Tačiau ji tęsiasi jau penktas mėnuo. Neprašome dotacijų, prašome mums leisti skraidyti. Jeigu mes bankrutuosime, mūsų vietą užims lenkai, latviai arba vengrai ir skraidys tais pačiais ukrainietiškais lėktuvais", – įsitikinęs A.Ponomariovas.
Jis dėl tokios padėties kaltina CAA vadovus, kurie esą neatstovavo vietos kapitalo įmonei ir nesiekė, kad AN tipo lėktuvais būtų leista skraidyti.
Tačiau CAA vadovas Kęstutis Auryla teigė, kad Europos Komisijos buvo prašoma taikyti išimtį ir leisti skraidyti minėtais lėktuvais, tačiau iš Briuselio atėjo raštas, jog sprendimas bus priimtas vasarį.
"Kadangi vasaris jau baigėsi, tikimės kovo mėnesį sulaukti teigiamo atsakymo, tačiau gali būti visko. Tie lėktuvai nėra sertifikuoti, todėl dėl kiekvieno jų atskirai apsisprendžiama, taikyti išimtį ir leisti skraidyti ES erdvėje ar ne", – aiškino K.Auryla.
Jo teigimu, orlaiviai AN26-B seniai nebegaminami, kyla bėdų remontuojant variklius, kitus agregatus. Kadangi šie darbai vykdomi Ukrainoje arba kitose buvusios Sovietų Sąjungos respublikose, remonto įmonės neatitinka ES reikalavimų. Pernai rudenį "Aviavilsai" taip pat esą kilo bėdų dėl vieno iš minėtų lėktuvų variklio gedimo. K.Aurylos žiniomis, iki šiol nė vienas buvusioje Sovietų Sąjungoje pagamintas lėktuvas, naudojamas komerciniams tikslams, nebuvo sertifikuotas pagal ES reikalavimus: "Europos aviacijos saugos agentūros, Europos Komisija labai griežtai stebi šių orlaivių eksploataciją. Mums įstojus į ES uždrausta į orlaivių registrą įtraukti naujų lėktuvų."
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ministerija: kelių fondo steigimui trūksta sprendimo dėl 300 mln. eurų įstatinio kapitalo1
Susisiekimo ministerijos vadovai sako, kad jau parengti šalies automobilių kelių finansavimui skirto fondo steigimo dokumentai, tačiau vis dar įstrigęs 300 mln. eurų jo įstatinio kapitalo suformavimas. ...
-
Lietuvos tinklo modeliavimo studija: 2030-aisiais Lietuva eksportuos elektrą2
2030 metais Lietuva galės pati pasigaminti ir eksportuoti iš atsinaujinančių išteklių pagamintą elektrą, rodo Lietuvos energetikos agentūros (LEA) kartu su JAV Nacionaline atsinaujinančių išteklių laboratorija (NREL) atlikta tarp...
-
G. Nausėda sako, kad solidarumo mokestis pasiteisino, ragina neatmesti jo pratęsimo1
Prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad antrus metus galiojantis laikinasis bankų solidarumo įnašas pasiteisino, todėl ragina neatmesti siūlymų jį pratęsti. ...
-
Seimo opozicija siūlo bankų solidarumo įnašą pratęsti neribotam laikui1
Seimo opozicinių frakcijų atstovai siūlo neribotam laikui pratęsti antrus metus galiojantį laikinąjį bankų solidarumo įnašą. ...
-
Vartotojų grupės apkaltino „Temu“ manipuliuojant pirkėjais internete1
Europos vartotojų grupės ketvirtadienį apkaltino Kinijos prekybos platformą „Temu“ naudojantis „manipuliacija pagrįstais metodais“, siekiant priversti vartotojus išleisti daugiau pinigų, taip pat kitokiais būdais pažeidin...
-
Seimas įtvirtino valstybės ir vietos gynybos pramonės bendradarbiavimą1
Seimas ketvirtadienį priėmė Gynybos ir saugumo pramonės įstatymo pataisas, kuriomis į valstybės vykdomus karinės technikos įsigijimus nuo liepos bus įtraukiamos Lietuvos įmonės, o tokiems sandoriams nereikės skelbti viešųjų pirkimų. ...
-
LEA: šalyje ir toliau pingant degalams, kainos išlieka mažesnės nei Lenkijoje
Pastarąją savaitę benzinui Lietuvoje atpigus 1 proc., o dyzelinui – 1,6 procento, degalai Lietuvoje išlieka pigesni nei Lenkijoje. Pasak Lietuvos energetikos agentūros, tai jau trečia savaitė iš eilės, kai vidutinės degalų kainos &...
-
Valstybės kontrolė: vykdant įsipareigojimus dėl mokytojų atlyginimų gali tekti skolintis2
Dėl sparčiau nei mokytojų atlyginimai augančio vidutinio darbo užmokesčio gali nepavykti įgyvendinti valstybės įsipareigojimo, kad mokytojų atlyginimas pasiektų 130 proc. vidutinio šalies atlyginimo, tam gali tekti skolintis, teigia Valstyb...
-
G. Paluckas: supaprastinti reikalavimai atveria kelią piktnaudžiavimui
Seimui ketvirtadienį planuojant priimti įstatymo pataisas, kuriomis lietuviškoms karinės pramonės įmonėms lengvinamos sąlygos dalyvauti viešuosiuose pirkimuose, socialdemokratas Gintautas Paluckas Krašto apsaugos ministerijos (KAM) ...
-
T. Povilauskas: turistų išleista kelionėms suma šiais metais turėtų būti didesnė nei pernai1
Ekonomistų teigimu, augant gyventojų turimoms lėšoms kredito įstaigose, bendra turistų išleista kelionėms suma šiais metais turėtų būti didesnė negu pernai. Tai patvirtina ir kelionių organizatoriai: šiemet vidutini&scaro...