Vargas dėl lėktuvų

Krovinius skraidinanti privataus kapitalo Lietuvos bendrovė "Aviavilsa", netekusi teisės eksploatuoti ukrainietiškus orlaivius, kaltina Civilinės aviacijos administraciją (CAA) žlugdant verslą.

Pernai spalio 13 d. CAA apribojo "Aviavilsai" priklausančių dviejų Ukrainoje pagamintų orlaivių AN26-B eksploatavimą komercinėms reikmėms. Oro bendrovės direktorius Andrejus Ponomariovas dienraščiui pasakojo, kad toks sprendimas turėjo būti laikinas, tačiau nežinomybė virsta nuostoliais.

Dar 2006 m. rudenį į Lietuvą atvykę Europos aviacijos saugos agentūros pareigūnai, tikrinę CAA veiklą, įspėjo dėl sovietmečiu pagamintų orlaivių, kuriems ES prižiūrinčios organizacijos nėra suteikusios leidimų. CAA, anot A.Ponomariovo, pasiūlė ukrainietiškų lėktuvų nebeeksploatuoti, ir toks sprendimas buvo priimtas 2008 m. spalį. Nuo to laiko įmonė krovinius skraidina vienu Prancūzijoje pagamintu lėktuvu ATR42.

"Mums apmaudu, kad negalime naudoti ukrainietiškų lėktuvų, nors juos dar eksploatuoja kitų ES valstybių – Lenkijos, Latvijos ir Vengrijos – bendrovės. O mes priversti eksploatuoti brangesnį lėktuvą. Dėl to patiriame nuostolių", – sakė įmonės vadovas.

Jis prognozavo, kad jeigu padėtis nesikeis, "Aviavilsa", kuri yra vienintelė tarptautinės greitų siuntų gabenimo įmonės DHL atstovė šalyje, rinkoje išsilaikys du tris mėnesius. Šiuo metu įmonėje dirba 42 asmenys, darbuotojams jau sumažinti atlyginimai.

"Tikėjomės, kad tokia padėtis bus laikina. Tačiau ji tęsiasi jau penktas mėnuo. Neprašome dotacijų, prašome mums leisti skraidyti. Jeigu mes bankrutuosime, mūsų vietą užims lenkai, latviai arba vengrai ir skraidys tais pačiais ukrainietiškais lėktuvais", – įsitikinęs A.Ponomariovas.

Jis dėl tokios padėties kaltina CAA vadovus, kurie esą neatstovavo vietos kapitalo įmonei ir nesiekė, kad AN tipo lėktuvais būtų leista skraidyti.

Tačiau CAA vadovas Kęstutis Auryla teigė, kad Europos Komisijos buvo prašoma taikyti išimtį ir leisti skraidyti minėtais lėktuvais, tačiau iš Briuselio atėjo raštas, jog sprendimas bus priimtas vasarį.

"Kadangi vasaris jau baigėsi, tikimės kovo mėnesį sulaukti teigiamo atsakymo, tačiau gali būti visko. Tie lėktuvai nėra sertifikuoti, todėl dėl kiekvieno jų atskirai apsisprendžiama, taikyti išimtį ir leisti skraidyti ES erdvėje ar ne", – aiškino K.Auryla.

Jo teigimu, orlaiviai AN26-B seniai nebegaminami, kyla bėdų remontuojant variklius, kitus agregatus. Kadangi šie darbai vykdomi Ukrainoje arba kitose buvusios Sovietų Sąjungos respublikose, remonto įmonės neatitinka ES reikalavimų. Pernai rudenį "Aviavilsai" taip pat esą kilo bėdų dėl vieno iš minėtų lėktuvų variklio gedimo. K.Aurylos žiniomis, iki šiol nė vienas buvusioje Sovietų Sąjungoje pagamintas lėktuvas, naudojamas komerciniams tikslams, nebuvo sertifikuotas pagal ES reikalavimus: "Europos aviacijos saugos agentūros, Europos Komisija labai griežtai stebi šių orlaivių eksploataciją. Mums įstojus į ES uždrausta į orlaivių registrą įtraukti naujų lėktuvų."



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių