Seimo Ekonomikos komiteto narys liberalas Andrius Bagdonas pabrėžė, kad komitetas dar birželį ragino ministeriją laikytis Europos Sąjungos Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo fondo (RRF) plano.
„Jeigu jokios skatinamosios priemonės nėra taikomos, tikiuosi, persižiūrėsite RRF planą, arba valstybės biudžetas tvirtinamas ir ieškosite būdų, kaip bent šiek tiek ištaisyti savo klaidas“, – komiteto posėdyje sakė parlamentaras.
Anot jo, Susisiekimo ministerija, pažadėjusi paramą automobilių nuomos verslui bei ją numačiusi RRF plane, sukėlė nepagrįstą lūkestį.
„RRF plane ši priemonė buvo patvirtinta ne tik jūsų, bet ir parlamento. (...) Jūs suteikėte lūkesčius juridiniams asmenims, juos viešai pristatėte, o vėliau juos apgavote“, – teigė A. Bagdonas.
Lietuvos autoverslininkų asociacijos atstovas Mantas Zakarka teigė, kad verslas buvo patikintas, jog parama netrukus bus skirta, tačiau galiausiai nuspręsta lėšas perskirstyti.
„2023 metų pradžioje ir viduryje girdėjome, kad tuoj tuoj ta priemonė bus, bet verslo dalyvavimo ar įtraukimo nebuvo diskusijoje, ji įvyko per vasarą. Tas liūdina. (...) Verslas jaučiasi apgautas, nes net nedalyvavo šitame procese, o tikėjo pažadais, kurie nebuvo įgyvendinti“, – komitete teigė jis.
Verslas jaučiasi apgautas, nes net nedalyvavo šitame procese, o tikėjo pažadais, kurie nebuvo įgyvendinti.
„Kalbame apie paramą juridiniams asmenims, kurie valdo didžiulius automobilių parkus, daugiau nei 1000, ir naudoja veiklai – ir nuomos kompanijos, ir siuntų kompanijos, kur transportas yra esmė ir pagrindinis įrankis, kuris galėtų duoti grietą paspirtį tiek taršos mažinimui, tiek elektrifikavimui“, – pridūrė M. Zakarka.
Susisiekimo ministerijos kancleris Ramūnas Dilba teigė, kad šiai priemonei ministerija jau buvo parengusi finansavimo sąlygų aprašą, tačiau jis nebuvo suderintas su Finansų ministerija motyvuojant tuo, kad įsigaliojo PVM lengvata.
„Situaciją suprantame, finansavimo sąlygų aprašą buvom parengę, bet suprantame ir tą pusę, kad viešųjų finansų yra, kiek yra, RRF suma buvo sumažėjusi Lietuvai, Finansų ministerija turėjo papildomai skolintis, dėl to buvo priimtas tas sprendimas, kad orientuotų daugiau finansų į viešųjų juridinių asmenų ir viešosios infrastruktūros kūrimą“, – kalbėjo jis.
„PVM atskaita yra papildoma paskata privačiam sektoriui įsigyti elektromobilius“, – sakė R. Dilba.
Tuo metu M. Zakarka tikino, kad PVM atskaita nėra susijusi su paskata elektromobiliams įsigyti: „Buvo priimtas PVM įstatymo pakeitimas, kuris iš esmės didelius parkus valdančioms bendrovėms, kurios savo automobilius naudoja kaip įrankį veiklai, tai neturėjo ir negali turėti įtakos dėl finansinės apskaitos dalykų. (...) Nesuprantame, kodėl tai siejama“.
Finansų ministerijos atstovė Eglė Coppa teigė, kad iš 41 mln. eurų 20 mln. eurų buvo perskirstyta elektra arba vandeniliu varomų autobusų įsigijimui ir jų įkrovimo infrastruktūrai, o 21 mln. eurų – geležinkelių ruožo Kaišiadorys–Klaipėda elektrifikavimui.
„Buvo nuspręsta, kad dėl 2023 metais priimtos PVM atskaitos įmonėms į PVM atskaitą bus galima įtraukti beveik 17 mln. eurų ir bendrų diskusijų su Susisiekimo ministerija metu mes nutarėme, kad tas lėšas, kurios buvo numatytos kompensavimui ir elektromobilių įsigijimo skatinimui, galėtume numatyti toms sritims, kur yra didesnis finansavimo poreikis – geležinkelių infrastruktūra ir viešieji elektromobiliai“, – komitete aiškino E. Coppa.
„Taip, mes stovime su savo sprendimu, bet negaliu paneigti, kad akivaizdu, jog reikalingas finansavimas ir šioms įmonėms, parama įsigyti elektromobilius“, – kalbėjo ji.
R. Dilba taip pat užsiminė, kad RRF lėšų skirstymas gali būti peržiūrėtas dar ne kartą, todėl Susisiekimo ministerija būtų pasiruošusi numatytą sumą skirti minėtų įmonių elektromobilių įsigijimui.
Naujausi komentarai