„Žinių radijuje“ baigėsi projektas „Sėkmės receptai: originaliausias sprendimas iššūkiui įveikti“. Šiuo projektu siekta atkreipti visuomenės dėmesį į Lietuvoje veikiančius verslus, gebančius rasti sprendimus net ir nestandartinėse situacijose, parodyti Lietuvos verslų kūrybiškumą ir inovatyvumą, pasitelkiant sėkmės istorijas įkvėpti kitus verslus siekti naujų aukštumų.
Projekte dalyvavo 31 įvairios specializacijos įmonė – nuo kebabų gamintojų iki elektronikos ir inovacijų įmonių. Laimėtojus rinko komisija ir „Žinių radijo“ klausytojai, už labiausiai patikusias idėjas balsavę internetu.
Ieškoti naujų sprendimų įkvepia ir nesėkmės
Aptardami konkurso dalyvius, jiems kylančius iššūkius ir jų sprendimo būdus, ekspertų komisijos nariai – „Luminor“ banko Elektroninės prekybos skyriaus vadovas Justas Daujotas, rinkodaros ekspertas, konsultantas, LiMA valdybos narys Giedrius Juozapavičius, laidos „Sėkmės receptai“ vedėja Eglė Gabrytė – atkreipė dėmesį, kad konkurso laureatų sąrašas rodo, jog šiandien tiek verslui, tiek visuomenei labai svarbu verslo automatizacija, kibernetinis saugumas, santykio su bendruomene kūrimas, gebėjimas įtikinti savo produkto verte, drąsa rizikuoti, paslaugų prieinamumas ir greitas suteikimas, rūpinimasis ne tik pelnu.
„Labai džiugu, kad verslo įmonės atliepia ne tik savo, bet ir visuomenės poreikį. Kad ir DR VET – įmonė, įkūrusi gyvūnų kraujo banką ir visą parą dirbančią gyvūnų kliniką. Daugelis augina šunis, kates, bet anksčiau, regis, trūko suvokimo, kad ne tik mums artimi žmonės, bet ir mūsų augintiniai gali netikėtai susirgti, jiems gali prireikti skubios pagalbos, – sakė J. Daujotas. – Man asmeniškai labai svarbu rūšiavimas. Šioje sferoje matome, kaip modernūs sprendimai atsiranda patyrus didelę nesėkmę. Prieš dvejus metus sudegė atliekų rūšiavimo bendrovės „Ecoservice“ perdirbimo patalpos. Dabar jos atnaujintos ir yra tokio aukšto lygio, kad ne visose Baltijos šalyse surasi tokį pastatą.“
Nuo apsivogusio specialisto iki mokyklos kitakalbiams
E. Gabrytės pastebėjimu, šiandien verslams didžiausių iššūkių kelia ne finansinė situacija, o žmogiškųjų išteklių trūkumas. Greitojo maisto restorano „Jammi“ patirtis atskleidė, kad lietuviams 1,5 tūkst. eurų atlyginimas jau atrodo per menkas, todėl darbuotojų tenka dairytis tarp migrantų. Tačiau čia kyla kita problema – ne visi migrantai kalba lietuviškai.
„Restoranas pats įsteigė lietuvių kalbos mokyklėlę, kur pradėjo mokyti ne tik kalbos, bet ir apie Lietuvos kultūrą, kad migrantai būtų integruojami plačiąja prasme, – džiuginančiu pavyzdžiu pasidalijo E. Gabrytė. – Lietuvoje itin trūksta IT sektoriaus specialistų, su tuo susidūrė įmonė „Adeo Web“. Situacija buvo pasiekusi tokį lygį, kad į šių specialistų „verbavimą“ įsitraukė net medikai – yra atvejis, kai IT specialistui nuėjus pasitikrinti sveikatos, gydytoja tiesiai šviesiai pasiūlė jam pereiti dirbti į jos vyro įmonę.“
Kita ryški problema, kurią akcentuoja verslininkai, – per vėlai ateinantis supratimas, kad reikia samdyti konsultantus, neužsikrauti visko ant savo pečių. Laiku pasamdytas ekspertas gali padėti susitvarkyti teisinės bazės iššūkius, geriau suprasti įstatymus ir panašiai.
„Konkurso metu man ryškiausiai įstrigo įmonės „Lektorpro“, valdančios prekių ženklą „Mokosi.lt“, istorija. Jie pasisamdė rinkodaros specialistą, kuris turėjo parengti verslo planą investuotojams, kad jie galėtų apsispręsti dėl didelės sumos skyrimo. Maža to, kad tą dieną, kai reikėjo pristatyti planą investuotojams, rinkodaros specialistas dingo su planu, tai dar ir išvogė absoliučiai visą biurą. Įmonės vadovė akcentavo, kad Lietuvoje mes vertiname darbuotojo išvaizdą, gerą CV – tai iškart suteikia daugiau pasitikėjimo, bet vertinti tik pagal šiuos dalykus yra klaida. Kitose šalyse įprasta tiesiog paskambinti buvusiems darbdaviams. Po įvykio ji paskambino įmonei, kur specialistas dirbo anksčiau, ir sužinojo, kad ten jis padarė lygiai tą patį“, – pasakojo E. Gabrytė.
Turėsime naują vienaragį?
G. Juozapavičiaus teigimu, šiandien esminis raktas į sėkmę versle – sugebėjimas išsiskirti tarp konkurentų, pasiūlyti vartotojams kažką unikalaus, pastebėti ir užpildyti dar tuščią nišą. Su tuo, jo teigimu, puikiai susitvarkė įmonė DR VET.
„Jie labai gyvenimiškai ir paprastai pažiūrėjo į tai, ko reikia žmonėms, auginantiems gyvūnus. Vilnius – didžiulis miestas, bet visą parą dirbančių klinikų gyvūnams neturėjom“, – J. Daujotui pritarė G. Juozapavičius.
Niekada negali žinoti – galbūt tai bus naujas Lietuvos vienaragis.
Specialistas pabrėžė, kad didelę sėkmę versle gali atnešti išradingas produkto vystymas ir naujųjų technologijų, pavyzdžiui, dirbtinio intelekto, panaudojimas: dirbtinis intelektas padeda užtikrinti efektyvumą, kokybę, sprendžia darbuotojų trūkumo problemą ir sudaro galimybes steigti naujas darbo vietas.
Sėkmės garantu gali tapti ir verslo bei mokslo kooperacija, o sprendžiant iššūkius kartais prireikia drąsių sprendimų. Puikus pavyzdys – įmonė LRT TRADE. Ši įmonė sukūrė klajoklio nervo stimuliatorių „Pulsetto“. Norėdama pristatyti jį rinkai, rašė laiškus, skambino medikams, gydymo įstaigoms, tačiau niekas nekreipė dėmesio. Tuomet nutarė savo produktą pasiūlyti Amerikoje. Ten stimuliatorius greitai išpopuliarėjo, o situacija Lietuvoje kardinaliai apsivertė – tie, kurie į verslininkus anksčiau nekreipė dėmesio, dabar patys kreipiasi norėdami įsigyti įrenginį ir klausinėja, kodėl produkto pirmiausia neva nepasiūlė jiems.
„Ši įmonė sugebėjo pritraukti papildomų investicijų iš rizikos kapitalo fondų, eina į užsienio rinką. Mane džiugina, kad jiems pavyko sujungti verslą ir mokslą. Niekada negali žinoti – galbūt tai bus naujas Lietuvos vienaragis“, – sakė G. Juozapavičius.
Tarp komandos narių – dirbtinis intelektas
Konkursą „Sėkmės receptai“, komisijos ir visuomenės sprendimu, laimėjo įmonė „Bartus pro“, valdanti prekių ženklą „Domenai.lt“ ir teikianti Cloud hostingo, e. pašto, domenų registravimo, „WordPress“ svetainių priežiūros paslaugas. Įmonės vadovas Donatas Bartusevičius sakė, kad atsidurti tarp favoritų tikėjosi, tačiau laimėti – tikrai ne, nes konkurse dalyvavo labai stiprios įmonės su itin įdomiomis sėkmės istorijomis.
Kalbėdamas apie savo kompanijos iššūkius, jis akcentavo klientų duomenų saugumą ir kibernetinį saugumą, nes kibernetinės atakos vyksta kiekvieną dieną. Jo teigimu, vien su žmogiškaisiais resursais būtų sunku užtikrinti, kad paslaugos būtų prieinamos visą parą, todėl darbui pasitelktas dirbtinis intelektas, kuris padėjo automatizuoti veiklą.
„Naudojome jį dar iki dirbtinio intelekto bumo, jis svarbus mūsų komandos pagalbininkas, leido padaryti tai, apie ką seniai svajojome. Nuo pat verslo pradžios kasdien lenktyniaujame su nusikaltėliais, nes kai tik atsirado hostingo paslaugos, atsirado ir tų, kurie nori apgauti, kažką pavogti, panaudoti resursus blogiems tikslams. Stengiamės visad būti žingsniu priekyje, kad apsaugotume savo klientus“, – pasakojo D. Bartusevičius.
Antrą vietą konkurse laimėjo „Consilium optium“, valdanti prekių ženklą „Fastlink“ ir teikianti interneto, išmaniosios televizijos, vaizdo stebėjimo ir kitas inovatyvias IT paslaugas.
Trečia vieta skirta įmonei „Invoice 123“, valdančiai prekių ženklą „Sąskaita 123“ ir modernią sąskaitų-faktūrų išrašymo platformą.
Papildomas prizas atiteko komisijos balsavimo nugalėtojui DR VET – įmonei, valdančiai didžiausią veterinarijos klinikų tinklą Lietuvoje.
(be temos)