Vežėjai: Baltarusijos sprendimas stums krovinių srautus iš Lietuvos

Baltarusijai nutarus nuo rugpjūčio pabaigos navigaciniais įrenginiais stebėti per jos teritoriją keliaujančius vilkikus iš Lietuvos, šalies vežėjai gali patirti milijoninių nuostolių, sako Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius.

„Atsižvelgiant į vienos plombos kainą ir į reguliarius vilkikų srautus per Baltarusijos, galima prognozuoti, jog per Lietuvą į rytus krovinius gabenantys vežėjai bendrai patirs apie 600 tūkst. eurų nuostolių per mėnesį, metų gale sumos bus skaičiuojamos jau milijonais“, – BNS sakė Zenonas Buivydas.

Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso generalinis sekretorius Povilas Drižas mano, kad toks Baltarusijos valdžios sprendimas gali paskatinti Lietuvos įmones rinktis kitus krovinių gabenimo maršrutus.

„Kaip ir kiekvienas reikšmingas kaimynų politikos pokytis, šis, žinoma, irgi iššaukia vežėjų tarpe daugybę diskusijų. Kol kas, kol šių pokyčių nematom praktikoje, situaciją vertinti dar sunku, tačiau jeigu vežėjams nebeapsimokės gabenti krovinius per Lietuvos ir Baltarusijos sieną, greičiausiai bus ieškoma kitų kelių“ – BNS sakė P. Drižas.

Kaip teigė Z. Buivydas, tai bus didelis nuostolis ne tik vežėjams, bet ir valstybei, nes vilkikai aplenks Lietuvą.

Aš tai vertinu kaip „skaldyk ir valdyk“.

Nauja tvarka nepaveiks Vokietijos, Čekijos, Prancūzijos ir kitų Europos šalių vežėjų, jei jie į Baltarusiją įvažiuos per Lenkiją. Jei jie įvažiuos per Lietuvą, jiems galios nauja tvarka.

Z. Buivydas mano, jog toks Baltarusijos sprendimas yra politiškai motyvuotas.

„Aš tai vertinu kaip „skaldyk ir valdyk“. Mes prašome valdžios atstovų mums tarpininkauti ir neleisti iš mūsų taip tyčiotis. Taip pat viliamės, jog kaimyninės valstybės solidarizuosis su Lietuva ir imsis analogiškų priemonių Baltarusijos atžvilgiu“, – teigė „Linavos“ atstovas.

Nuo rugpjūčio 30 dienos pasienyje transporto priemonėms bus uždedami navigaciniai įrenginiai – specialios plombos, leisiančios Baltarusijos pareigūnams stebėti vilkikų maršrutą jų teritorijoje, kol kroviniai pasieks paskirties vietą. Plomba kainuos apie 50 eurų.

Nebus sekami tik kroviniai, gabenami tranzitu per Lietuvą ir Baltarusiją iš Karaliaučiaus srities į Rusiją bei sunkiasvoriai bei didelių gabaritų automobiliai, kuriems būtinas specialus leidimas.

Iki tol tokios navigacinės plombos buvo taikomos tik koronaviruso (COVID-19) pandemijos metu, nuo pernai gegužės 25 dienos, ir tik pažeidusiems reikalavimus automobiliams, pavyzdžiui, nesilaikiusiems nustatyto maršruto.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Oi

Oi portretas
Ai nu dar oziukas mekena, kad ir ES sankcijas Lietuvai pritayktu del tu trashu.

Oi

Oi portretas
Ką gi'ui: Tai tas lojimas tiesiai pagal Didžiojo brolio iš už Atlanto užklausą. Tada negalima su ES tartis. Va nauja banga pradetas lojimas ant Kinijos (dėl Taivanio). Dėl trašų per Klaipedos uostą - irgi juk tiesiogiai mum sankcijų nėra, o yra amerikoniškoms kompanijoms, kurios bendrauja su belaruskalyj, o Skuodis jau trydalioja.

Koziol \\\\\.../////

Koziol  \\\\\...///// portretas
Prilojo ožiuks.
VISI KOMENTARAI 5

Galerijos

Daugiau straipsnių