Vežėjai išsikelia iš mūsų valstybės: įvardijo ir naujausią kryptį

Vis daugiau transporto įmonių dėl nepalankios aplinkos šiai verslo sričiai Lietuvoje kuriasi Lenkijoje, Vokietijoje, Olandijoje, Belgijoje, o naujausia kryptis – Latvija. Net pusė tūkstančio verslininkų išsikėlė iš Lietuvos.

Prognozuojama, kad netolimoje ateityje lietuviškų transporto įmonių koncentracija gali didėti Latvijoje, pradėjus drąsiau verslui žengti į šias rinkas, kur sąlygos mūsų sektoriui – palankesnės. Šioje šalyje nėra kvotų sistemos įdarbinant vilkikų vairuotojus, kurių trūksta visame pasaulyje. Taip pat nėra ir koeficiento sistemos, koks taikomas pas mus apskaičiuojant lietuviškus atlyginimus, apmokestinant dienpinigius.

Ekspertų vertinimu, tai gali tapti išsigelbėjimu smulkiesiems ir mažiesiems rinkos dalyviams, kurie patiria didžiausius sunkumus ir kurie sudaro net 90 proc. transporto sektoriaus Lietuvoje.

Tokio aktyvumo dar nebuvę. Mano, kaip tarpininko, telefonas nuolat kaista nuo skambučių ir įvairių užklausų.

"Yra Lenkijos patrauklumo kriterijai, kurie sunkiai nurungiami – tai geografinis artumas Vakarų Europai, todėl mūsų šalis turi pasistengti papildomais argumentais įveikti šiuos nepatogumus. Dar svarbiau, kad yra kriterijai, kuriuos galime reguliuoti – tai darbo jėgos iš trečiųjų šalių įdarbinimo greitis ir paprastumas. Lenkijoje jis labai aukštas, lenkai nepabijojo įdarbinti net daugiau nei milijono ukrainiečių. Tuo pat metu Lenkijoje ir Latvijoje yra patrauklesnė reinvestuoto pelno apmokestinimo aplinka, kuri skatina auginti įmones", – naujienų agentūrai ELTA komentavo ekonomistas Marius Dubnikovas.

Bendrovės "Savesta Consulting", kuri padeda vežėjams įsikurti Lenkijoje, valdybos narys Ignas Volbikas atkreipia dėmesį į tai, kad šiais metais Lenkijoje kuriasi rekordinis transporto įmonių skaičius – beveik 500.

"Tokio aktyvumo dar nėra buvę. Mano, kaip tarpininko, telefonas nuolat kaista nuo skambučių ir įvairių užklausų. Žinoma, sprendimai veiklas tęsti svetur nepriimami per dieną, verslas atsakingai vertina visas galimybes ir ruošiasi. Lenkijoje lietuviškos įmonės pradėjo kurtis prieš kelerius metus, tačiau šie metai – išskirtiniai. Pavyzdžiui, šių metų pradžioje buvo 90 įmonių, o dabar – beveik 500, kurios kuriasi Lenkijoje", – sako I.Volbikas. Anot Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso vadovo Povilo Drižo, vilkikų vairuotojų krizę Europoje gilina augantis transporto paslaugų poreikis, kurio negali kompensuoti menkas naujų vairuotojų atėjimo į darbo rinką aktyvumas.

"Profesionalių vairuotojų trūkumo krizė turi įtakos visai valstybės ekonomikai, kadangi apima tiekimo grandines, pramoninę gamybą, prekybą ir prekių aprūpinimą galutiniams vartotojams. Todėl tai nėra vien tik transporto ir logistikos verslo problema. Šį klausimą valstybė ir verslas turi spręsti bendrai", – aiškino P.Drižas.

Jo teigimu, prioritetine ekonominės politikos kryptimi turi tapti migracijos ir įdarbinimo procedūrų supaprastinimas, pritraukiant vairuotojus iš kitų šalių. Tam reikia reformuoti imigracijos politiką, įtraukiant atsakingas valstybės institucijas.

"Didelė dalis didžiųjų vežėjų yra įsteigę vairuotojų mokymų centrus, akademijas, investavę į kokybišką mokymo infrastruktūrą. "Atvykusiems naujokams suteikiamas kelių savaičių adaptacijos laikotarpis, per kurį vairuotojai supažindinami su darbu įmonėje, vykdomi kompetencijos kėlimo mokymai, suteikiamas nemokamas apgyvendinimas ir maitinimas", – tikino P.Drižas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Taigi paprasta

Taigi paprasta  portretas
Paskelbiame išėjusių įmonių savininkų turto mažėjimo skaičius, ir darom išvadas, kas čia vyksta.

Romas

Romas portretas
Lietuvos transporto įmones apie 70% dirba europoje, ten ora teršia ir kelius laužo, bet mokesčius moka Lietuvai! Tai tarptautinis verslas Vokiečiai, Lenkai ir kiti laukia, kad Lietuvos transporto įmones perkeltu įmones. Tai didelės investicijos tūkstančiai vilkiku puspriekabiu, registracijos, keliu, taršos mokesčiai, degalai, draudimas ir daug kitu mokesčiu bus mokama registracijos šalyje. Logiška kur dirbi ten ir mokesčius reik mokėti. Kodel Lietuvos valdžia delsia, neskuba kurti verslui palankios aplinkos, bent jau kaip kaimynineje Lenkijoje neaišku? Panašu, kad yra svarbesniu klausimu. Bet jau dabar Lietuva prašineja europos pinigeliu, po metu dar daugiau reikės su tokiu požiuriu.

Lietuvis

Lietuvis portretas
Tegul kuo greičeu išsikelia, tik noriu paminėti kad latvijoje tik vienoje firmoje dirba uzsieniečiai iš 3 šalių tai Kreisas, tai gal pasakysite kodėl kitose fimose nėra užsieniečių?, kiek teko bendrauti su latviais tai daugumos firmų latviškų, atlyginimai lenkia lietuviškus, o ka kalbėti apie belgiją ir olandiję, ten atlyginimai kelis kartus aukštesni, ir turės buti laikomasi tų šalių nustatyto valadinio apmokėjimo, tad kuom greičeu išsikels tuo geriau bus tik vairuotojems, roki straipsniai tik propogandiniai kad valdantieji duotų papildomas kvotas ir taip būtų mokami ir toliau vargani atlyginimai, noriu pabrėzti kad atlyginimai nepasikeitę dar nyo lito laikų, parai gaudavome prie lito 200 - 250 litų šiuo metu dauguma moka 70 erų parai, tai reiskia alga tik pakilus keliais erais, o kainos lentynose, paslaugos10 kartų ir daugeu, dauguma kainų lietuvoje jau lenkia senaję europą, kaip atlyginimai kelis kart žemesni lietuvoje, vsldantieji viska lietuvoje naikina, iskyrus perku
VISI KOMENTARAI 17
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių