Vežėjai prašo spręsti problemas, ministras nori išklausyti ir darbuotojus

Smulkieji ir vidutiniai verslininkai bei vežėjų asociacija „Linava“ antradienį susitiko su finansų ministru Viliumi Šapoka. Anot ministro, vežėjai pateikė siūlymus dėl kompensacijų už mokestinius pakeitimus, įsigaliojusius šiemet, tačiau atskiram sektoriui Finansų ministerija daryti nuolaidų nesiruošia. Tuo tarpu „Linavos“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis tikina, kad nepriėmus atitinkamų sprendimų pasekmes pajus ne tik vežėjai, bet ir visa Lietuva.

Finansų ministras V. Šapoka Eltai teigė, kad po susitikimo su vežėjais bus siekiama išgirsti ir darbuotojų nuomonę.

„Vežėjų bendruomenė pasidalino tuo, kas jiems kelia nerimą. Tai – Mobilumo paketas, mokestiniai pakeitimai, kurie buvo atlikti praėjusiais metais, turimas omeny koeficientas, kuris padidintas nuo 1,3 iki 1,65. Taip pat akcizų padidinimas degalams, apskritai buvo keliami klausimai dėl sektoriaus vystymosi perspektyvos ateityje.

Išgirdome vienos pusės argumentus. Savo iniciatyva taip pat kviesime darbuotojų interesams atstovaujančias organizacijas. Taip pat aptarėme galimybę sudaryti darbo grupę iš kelių ministerijų, kad būtų įvertinti iššūkiai, kurie laukia šio sektoriaus“, – sakė V. Šapoka.

Anot ministro, vežėjai pateikė siūlymus dėl kompensacijų už patirtus nuostolius šiemet įsigaliojus mokestiniams pakeitimams, tačiau teigė, kad atskiriems sektoriams nuolaidos nebus taikomos.

„Buvo pateikti siūlymai dėl kompensacijų, tiek kalbant apie akcizus, susijusius su degalais. Svarbus ir kontekstas. Pasaulyje daugelis šalių, taip pat ir Lietuva, ieško būdų, kaip mažinti taršą. Žinoma, jei naudojami degalai, tai ta tarša yra didelė. Ieškoma ir mokestinių priemonių, kad tarša būtų mažinama.

Tikrai abejoju, ar būtų pagrįsta ir teisinga išskirti vieną sektorių ir bendrais mokesčių mokėtojų pinigais remti vieną ūkio šaką. Tikrai turiu matyti visumą. Svarstant apie šio sektoriaus ateitį, turime ieškoti subalansuotų sprendimų, atsižvelgiant tiek į numatomą Mobilumo paketą, tiek į augantį poreikį socialinių garantijų, tiek į poveikį aplinkai“, – Eltai teigė V. Šapoka.

„Rizikos visada egzistuoja. Jei verslo šaka praranda konkurencingumą, tai gyvename ES, kur verslas keliauja be sienų, tai žinoma, kad konkuruoti tarptautinėje erdvėje yra sudėtinga, bet turime bet kuriuo atveju ieškoti balanso tarp daugybės tikslų – tiek verslo interesai, tiek darbuotojų interesai, tiek tikslai, susiję su aplinkos apsauga“, – pridūrė finansų ministras.

„Linavos“ atstovas T. Garuolis Eltai teigė, kad vežėjų sektorius pateko į nepavydėtiną situaciją.

„Yra visas kompleksas problemų. Tai buvo išdėstyta jau ne vieną kartą. Dabar konkrečiai buvo akcentuojama mokestinė pusė, tai koeficientas – 1,65. Visumoje, kas vyksta šiandien sektoriuje, tai ir Mobilumo paketas, kiti fiskaliniai sprendimai, akcizo dyzeliniam kurui didinimas, šiandien tai mūsų verslą spaudžia į kampą ir jis priverstas ieškoti sprendimų, nesusietų su Lietuva. Šiandien tas procesas yra prasidėjęs“, – sakė T. Garuolis.

„Dabar mūsų pranašystės pildosi po truputį. Pasekmes pajaus visa Lietuva, nes skaičiai įspūdingi. Galima netekti 1,6 proc. BVP, iki 35 tūkst. darbo vietų ir visa tai turės pasekmes“, – tęsė jis.

T. Garuolio teigimu, vežėjų įmonės jau pradėjo išsikelti į užsienį.

„Pasekmės jau yra, įmonės išsikelia. Sektorius turi super išimtis, praktiškai tik mums vieniems yra taikomas koeficientas 1,65, kitose valstybėse to nėra ir mūsų padėtis tikrai nepavydėtina. Tikrai tas sektorius turi blogąja prasme privilegijas“, – Eltai teigė „Linavos“ sekretorius transporto politikai.

„Viskas yra politikų rankose, o verslas ieškos sprendimų ir jau daro juos, priklausomai nuo to, kokios yra verslo sąlygos Lietuvoje“, – pridūrė jis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

A

A portretas
Kam jus svolaciai knisat prota,Vokieciai veza uz tokius pacius pinigus kaip ir visi ir ta pati gauni LT imones,tik jus zulikai pavegiat dali mokesciu prisidengdami dienpinigiais,jus vagis pradejo jau gaudyt kitos valstybes,tik nezinau kodel musu monopolistu valdzia dar vis tyli,matomai jiem to reikia.

Joas

Joas portretas
Verkia vezejai. Minimuma pakele sumazino komandiruotpinigius vairuotojo saskaita.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių