- Lukas Blekaitis, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Smulkieji ir vidutiniai verslininkai bei vežėjų asociacija „Linava“ antradienį susitiko su finansų ministru Viliumi Šapoka. Anot ministro, vežėjai pateikė siūlymus dėl kompensacijų už mokestinius pakeitimus, įsigaliojusius šiemet, tačiau atskiram sektoriui Finansų ministerija daryti nuolaidų nesiruošia. Tuo tarpu „Linavos“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis tikina, kad nepriėmus atitinkamų sprendimų pasekmes pajus ne tik vežėjai, bet ir visa Lietuva.
Finansų ministras V. Šapoka Eltai teigė, kad po susitikimo su vežėjais bus siekiama išgirsti ir darbuotojų nuomonę.
„Vežėjų bendruomenė pasidalino tuo, kas jiems kelia nerimą. Tai – Mobilumo paketas, mokestiniai pakeitimai, kurie buvo atlikti praėjusiais metais, turimas omeny koeficientas, kuris padidintas nuo 1,3 iki 1,65. Taip pat akcizų padidinimas degalams, apskritai buvo keliami klausimai dėl sektoriaus vystymosi perspektyvos ateityje.
Išgirdome vienos pusės argumentus. Savo iniciatyva taip pat kviesime darbuotojų interesams atstovaujančias organizacijas. Taip pat aptarėme galimybę sudaryti darbo grupę iš kelių ministerijų, kad būtų įvertinti iššūkiai, kurie laukia šio sektoriaus“, – sakė V. Šapoka.
Anot ministro, vežėjai pateikė siūlymus dėl kompensacijų už patirtus nuostolius šiemet įsigaliojus mokestiniams pakeitimams, tačiau teigė, kad atskiriems sektoriams nuolaidos nebus taikomos.
„Buvo pateikti siūlymai dėl kompensacijų, tiek kalbant apie akcizus, susijusius su degalais. Svarbus ir kontekstas. Pasaulyje daugelis šalių, taip pat ir Lietuva, ieško būdų, kaip mažinti taršą. Žinoma, jei naudojami degalai, tai ta tarša yra didelė. Ieškoma ir mokestinių priemonių, kad tarša būtų mažinama.
Tikrai abejoju, ar būtų pagrįsta ir teisinga išskirti vieną sektorių ir bendrais mokesčių mokėtojų pinigais remti vieną ūkio šaką. Tikrai turiu matyti visumą. Svarstant apie šio sektoriaus ateitį, turime ieškoti subalansuotų sprendimų, atsižvelgiant tiek į numatomą Mobilumo paketą, tiek į augantį poreikį socialinių garantijų, tiek į poveikį aplinkai“, – Eltai teigė V. Šapoka.
„Rizikos visada egzistuoja. Jei verslo šaka praranda konkurencingumą, tai gyvename ES, kur verslas keliauja be sienų, tai žinoma, kad konkuruoti tarptautinėje erdvėje yra sudėtinga, bet turime bet kuriuo atveju ieškoti balanso tarp daugybės tikslų – tiek verslo interesai, tiek darbuotojų interesai, tiek tikslai, susiję su aplinkos apsauga“, – pridūrė finansų ministras.
„Linavos“ atstovas T. Garuolis Eltai teigė, kad vežėjų sektorius pateko į nepavydėtiną situaciją.
„Yra visas kompleksas problemų. Tai buvo išdėstyta jau ne vieną kartą. Dabar konkrečiai buvo akcentuojama mokestinė pusė, tai koeficientas – 1,65. Visumoje, kas vyksta šiandien sektoriuje, tai ir Mobilumo paketas, kiti fiskaliniai sprendimai, akcizo dyzeliniam kurui didinimas, šiandien tai mūsų verslą spaudžia į kampą ir jis priverstas ieškoti sprendimų, nesusietų su Lietuva. Šiandien tas procesas yra prasidėjęs“, – sakė T. Garuolis.
„Dabar mūsų pranašystės pildosi po truputį. Pasekmes pajaus visa Lietuva, nes skaičiai įspūdingi. Galima netekti 1,6 proc. BVP, iki 35 tūkst. darbo vietų ir visa tai turės pasekmes“, – tęsė jis.
T. Garuolio teigimu, vežėjų įmonės jau pradėjo išsikelti į užsienį.
„Pasekmės jau yra, įmonės išsikelia. Sektorius turi super išimtis, praktiškai tik mums vieniems yra taikomas koeficientas 1,65, kitose valstybėse to nėra ir mūsų padėtis tikrai nepavydėtina. Tikrai tas sektorius turi blogąja prasme privilegijas“, – Eltai teigė „Linavos“ sekretorius transporto politikai.
„Viskas yra politikų rankose, o verslas ieškos sprendimų ir jau daro juos, priklausomai nuo to, kokios yra verslo sąlygos Lietuvoje“, – pridūrė jis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos specialistai nuskenavo Bučos ir Borodyankos teritorijas Ukrainoje: buvo apgadinti dronai
Statybos sektoriaus vystymo agentūra (SSVA) baigė karo suniokotų Bučos ir Borodyankos teritorijų Ukrainoje fotografavimą dronais, kad vėliau galėtų būti sukurtas 3D miestų planavimo įrankis. ...
-
A. Mazuronis prognozuoja, kad šios kadencijos Seimas nepadidins mokesčių dėl gynybos
Opozicinės Darbo partijos lyderis Andrius Mazuronis sako, kad šiemet kadenciją baigiantis Seimas nepadidins mokesčių dėl gynybos, o pastaraisiais mėnesiais vykusios diskusijos buvo skirtos imituoti sprendimų paiešką. ...
-
M. Lingė: maitinimo sektoriuje bankrotų mažėja, įdarbinama vis daugiau žmonių
Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas konservatorius Mindaugas Lingė sako, kad įdarbinimai maitinimo sektoriuje auga, bankrotų mažėja, daugėja pradedančių veiklą įmonių, tuo metu Ugdymo ir gydymo įstaigų maisto gamintojų asociacijos va...
-
Seimas spręs, ar verslui lengvinti ginklų dalių gamybą2
Seimas spręs, kokiais atvejais ginklų dalių gamybą įtraukti į nelicencijuojamų veiklų sąrašą. ...
-
Kai kuriems elektros vartotojams – nemaloni žinia4
Nemaloni žinia elektros vartotojams, pamirštantiems ar tyčia nedeklaruojantiems suvartotos elektros energijos. Jei vartotojai naudojasi ne išmaniuoju skaitikliu ir daugiau nei metus nedeklaruoja suvartotos elektros kiekio, nuo kitų metų jiems...
-
Penktadienį protestą rengiantis maitinimo verslas prašo grąžinti 9 proc. PVM lengvatą5
Maitinimo sektoriaus atstovai penktadienį prie Vyriausybės rengia protesto akciją reikalaudami grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas svarstys griežtinti tvarką į Lietuvą atvykstantiems dirbti užsieniečiams3
Seimas imsis svarstyti griežtinamus reikalavimus dirbti į Lietuvą atvykstantiems užsieniečiams ir juos kviečiančioms įmonėms. ...
-
G. Nausėda palaiko pelno mokesčio didinimą gynybai, dėl PVM sako esąs „kategoriškai prieš“5
Tariantis dėl didesnio gynybos finansavimo, prezidentas Gitanas Nausėda sako palaikantis papildomą pelno apmokestinimą, tačiau pabrėžia esantis „kategoriškai prieš“ pridėtinės vertės mokesčio (PVM) kėlimą. ...
-
Seimas nustatė tvarką, kaip bus laikinai nuomojama laisva valstybinė žemė
Laisvą valstybinę žemę ir mieste, ir kaime laikinai išsinuomoti galės tik ūkininkai arba įmonės, kurie naudojo ją iki praėjusių metų pabaigos bei deklaravo joje augintas naudmenas. Jiems atsisakius toliau žemę dirbti, į tuos sklypus gal...
-
Regionuose mažėja bankų skyrių: ką daryti gyventojams?2
Regionuose mažėja bankų skyrių, gyventojams tenka važiuoti keliasdešimt kilometrų iki artimiausio banko, kad gautų konsultaciją. Bankai aiškina paprastai – žmonės į padalinius ateina vis rečiau ir ragina nuo šiol su banku...