Pasak Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso generalinio sekretoriaus Povilo Drižo, teiginius apie visišką pasienio kontrolės punktų uždarymą politikai turėtų išsakyti tik labai nuodugniai viską apgalvoję.
„Negalima taip drąsiai į viešumą paleisti tokių dalykų (...) Kai politikai daro pareiškimus, jog uždarys sienas, verslas į tai reaguoja akimirksniu ir labai jautriai. Tai iškart gali atsiliepti visoje logistinėje grandinėje. Atsiranda labai daug klausimų pas klientus, pas užsakovus apie tai, ką daryti su prekėmis, kuriuos jau važiuoja link Lietuvos. Visa logistinė grandinė gali subyrėti dėl vieno neatsargiai ištarto žodžio“, – BNS tvirtino P. Drižas.
Jis pabrėžė, kad verslas puikiai supranta, kokia šiuo metu yra situacija Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje.
„Suprantame ką valstybė daro ir nuo ko bando apsisaugoti, bet reikia suprasti ir tai, jog pasienyje sugriežtinus transporto priemonių patikrą reikia atitinkamai padidinti ir žmogiškųjų išteklių kiekį prie pasienio punktų, kad nebūtų dirbtinai sudaromos vilkikų eilės ir nebūtų sutrikdytos logistinės grandinės“, – aiškino P. Drižas.
Lietuvos mažų ir vidutinių vežėjų konfederacijos prezidento Erlando Mikėno teigimu, dėl kelių atskirų atvejų nevertėtų bloginti situacijos visam krovininio transporto sektoriui.
„Manau, jog 99,9 proc. vairuotojų neužsiima nelegalų gabenimu. Tai nėra mūsų biznis. Mes norime vežti krovinius saugiai ir greitai. Prisiminus situaciją su nelegaliais migrantais, kurie mėgino patekti į Jungtinę Karalystė, jie tiesiog savavališkai patekdavo į transporto priemones. Galbūt ir šiais atvejais vyko kažkas tokio“, – BNS sakė E. Mikėnas.
Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas prognozavo, kad pasienio kontrolės punktuose sugriežtinus vežėjų patikrą dar labiau išaugtų vilkikų eilės.
„Vežėjai, esant galimybėms, jau ir dabar renkasi alternatyvius tarptautinius kelius kroviniams gabenti, tačiau pasirinkimas yra labai ribotas. Tai yra pasienio kontrolės punktai ties Baltarusija, Latvija, Lenkija ir Rusija“, – BNS teigė Z. Buivydas
„Tai reiškia, kad pasirinkus kitus maršrutus ženkliai brangs pervežimų paslaugos, už tai brangiau mokės užsakovai, kurie laukia krovinių, neabejotinai tai pajus ir vartotojai, nes jiems brangs prekė, kuri turi pasiekti galutinį vartotoją“, – pridūrė jis.
Anot „Linavos“ atstovo, jei nutiktų taip, kad pasienio kontrolės punktai būtų laikinai uždaryti, transporto sektoriui tai būtų juodžiausias scenarijus Lietuvos istorijoje per visą nepriklausomybės laikotarpį.
„Jei tokie sprendimai yra svarstomi, prašome, kad Vyriausybė ir VRM kalbėtųsi su vežėjais ir tartųsi, kaip rasti geriausias išeitis. Suprantame situacijos sudėtingumą ir esame pasiruošę bendradarbiauti, tik labai prašome dialogo, o ne vienpusių sprendimų“, – sakė Z. Buivydas.
A. Bilotaitė penktadienį pareiškė, jog dėl padažnėjusių nelegalių migrantų bandymų vilkikais patekti į Lietuvą, bus sugriežtinama transporto priemonių patikra Lietuvos–Baltarusijos pasienyje. Jei ši priemonė nepasiteisintų, anot ministrės, galimas ir pasienio patikros punktų uždarymas.
Vilnius kaltina Minsko režimą migrantų srautų organizavimu ir vadina tai hibridine agresija. Dėl to Lietuvoje paskelbta ekstremali situacija. Ties Baltarusijos siena su Lenkija susitelkus gausiam skaičiui migrantų, Seimas Lietuvos pasienyje mėnesiui įvedė ir nepaprastąją padėtį.
Naujausi komentarai