Vežėjai raginami vengti Baltarusijos kelių, kai kurių Lenkijos pasienio punktų

Rengiantis mėnesiui įvesti nepaprastąją padėtį Lietuvos pasienyje ties Baltarusija, kai šios šalies teritorijoje susitelkusios migrantų kolonos bandė patekti į kaimyninę Lenkiją, mūsų šalies vežėjai raginami įvertinti galimus alternatyvius tarptautinius maršrutus ir rinktus kitas kelionių kryptis pristatant krovinius užsakovams. Judėjimas per sieną nėra stabdomas.

Taip pat atkreipiamas dėmesys, kad Lenkija nuo lapkričio 9 d. 7 val. uždarė Kuznica-Bruzgi pasienio kontrolės punktą. Dėl susiklosčiusios situacijos sienos kirtimas šiame pasienio poste yra sustabdytas – norint ją kirsti, reikia rinktis Terespolio-Bresto ir Bobrovniki-Berastavicos pasienio punktus.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ inovacijų ir transporto politikos sekretorius Andrius Burba sako, kad būtina nuolat stebti ir vertinti situaciją pasienyje, kuri gali pasikeisti bet kuriuo metu.

„Transporto ir logistikos bendrovės rekomenduojame nuolat sekti naujausią informaciją apie situaciją Lietuvos pasienyje ties Baltarusija ir operatyviai priimti sprendimus, reaguojant į besikeičiančią situaciją. Jei tik yra galimybė aplenkti šios šalies kelius šiomis dienomis, kviečiame pasinaudoti alternatyvomis ir pristatyti krovinius kitais tarptautiniais maršrutais. Deja, tuomet gali išaugti pervežimų kainos, kurios priklauso nuo nuvažiuojamų kilometrų“, – sako A. Burba.

Pasienio kontrolės punktuose susiformavusios vilkikų eilės – nuolatinė problema. Šiuo metu laukimo laikas ilgėja – dėl ilgų procedūrų pasienio kontrolės punktuose vairuotojai su vilkikais yra priversti laukti dar ilgiau, po kelias paras.

Pavyzdžiui, naujausiais duomenimis, Medininkų pasienio kontrolės punkte šiuo metu įstrigę 283 vilkikai, kurie laukia vidutiniškai 49 valandas, kol bus įleisti per sieną. Šalčininkų kontrolės punkte maždaug po 15 valandų laukia 99 krovininiai automobiliai, Lavoriškių punkte – 80 vilkikų laukia vidutiniškai 19 valandų.

A. Burbos teigimu, dėl įtemptos situacijos Lenkijos ir Lietuvos pasienyje ties Baltarusija gali dar labiau sutrikti krovinių judėjimas per Lenkiją ir Lietuvą, grėsti nuostoliai.

„Vežėjų situacija išlieka ir toliau kritinė. Vežėjai atsakingai vertina ir, esant galimybėms renkasi alternatyvius kelius, pavyzdžiui, per Latviją. Visgi reikia pripažinti, kad neturime daug alternatyvų važiuoti tiesesniais keliais – važiuojant per kaimynines valstybes, kitomis kryptimis, gali gerokai brangti krovinių pervežimas, augti nuostoliai, mažėti vežėjų konkurencingumas“, – sako „Linavos“ inovacijų ir transporto politikos sekretorius.  



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių