Vilniui vis dar maža prekybos centrų

Vilniui vis dar maža prekybos centrų

2007-12-01 09:00

Šiemet sostinėje duris atvėrė nemažai naujų prekybos vietų, nors pagrindinio „Akropoliui“ dydžiu prilygstančio konkurento laukiama atsidarant kitąmet.

Prieš pusantrų metų, tik pradėjus statyti prekybos centrą „Panorama“, buvo tikimasi, kad jau šiemet rudenį jis lauks pirkėjų. Tačiau milžino statybos užsitęsė ilgiau nei planuota.
Šiuo metu būsimas prekybos centras vis dar panašus į statybų aikštelę. „Panoramos“ direktorius Raimondas Bureika tikina, kad kitų metų rudenį jau tikrai bus švenčiamos įkurtuvės.

„Pastatas yra labai sudėtingos konstrukcijos. Du aukštai bus po žeme, trys – ant žemės. Statybas galėtume baigti iki kitų metų pavasario, tačiau prisiderinome prie nuomininkų ir nutarėme atsidaryti rudenį“, – užsitęsusių darbų priežastis aiškino centro vadovas.
Anot R.Bureikos, beveik visas prekybos plotas jau paskirstytas nuomininkams, tik viena erdvė numatyta pasaulyje labai garsiam prekės ženklui, su kurio atstovais tebesiderama.

Siūlys išskirtines pramogas

Konkurencija „Panoramos“ vadovo nė kiek negąsdina.
„Sakyčiau, Vilnius pagal tokius didelius prekybos ir laisvalaikio centrus yra nuskriaustas. Sostinėje yra tik „Akropolis“ ir „Europa“. „Panorama“ bus panaši į „Europą“, bet kelis kartus didesnė. Čia įsikurs 150 įvairių parduotuvių, 15 restoranų, kavinių ir užeigų. Klientams pasiūlysime išskirtinių pramogų, viena jų – kartingas po stogu“, – vardijo pašnekovas.
Anot jo, „Panorama“, kitaip nei „Akropolis“, bus orientuota į vidutines ir aukštesnes nei vidutines pajamas turinčius pirkėjus.
Netrukus po „Panoramos“ įkurtuvių sostinėje duris turėtų atverti ir dar vienas stambus prekybos atstovas „Ozas“.

Veržiasi į miesto centrą

Koncerno „MG Baltic“ valdoma mažmeninės drabužių prekybos bendrovė „Apranga“ jau paskelbė „Panoramoje“ planuojanti atidaryti 9 parduotuves. Vos prieš savaitę „Apranga“ įsikūrė Gedimino prospekte, ten atidarė parduotuvę „City“ vietoj konkurencinę kovą pralaimėjusio prekybos centro „Grand Duke Palace“. Pastarajame pristatyti garsūs ir prabangūs prekės ženklai nesulaukė pirkėjų.
Šiemet atsidaręs prekybos centras „Gedimino 9“ ir prabangą demonstruojantis „Vilniaus vartų“ kvartalas taip pat tikisi ilgam likti sostinės prekybos istorijoje.

Gero įvaizdžio negana

Nekilnojamojo turto bendrovės „Ober-Haus“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Nerijus Juodelis įsitikinęs, kad atsidarius „Panoramai“, o vėliau – ir „Ozui“, sostinės prekybos centrų rinka bus beveik užpildyta. „Akropolio“ savininkų planai prie Vingio parko statyti dar vieną panašaus dydžio objektą padėtų paskutinį tašką.
„Kitąmet atsidarysiantys prekybos centrai dar turėtų surasti savo nišą, nors apskritai prekybininkai turėtų ieškoti būdų, kaip išsiskirti iš jau esančių objektų. Gedimino prospekte buvo atsiradusių prekybos centrų, kurie orientavosi į didesnes pajamas turinčius klientus, tačiau patys projektai buvo nevykę bandymai. Vien tik kuriamo įvaizdžio nepakanka. Kai kuriems jų teks keistis ir ieškoti naujos koncepcijos“, – teigė N.Juodelis.
Anot jo, iki šiol gana sėkmingai iš kitų prekybos centrų išsiskirti pavyko „Europai“, ji atrado savo pirkėjus. Su pastarąja ir turėtų konkuruoti „Panorama“, o „Ozas“, kaip šeimos prekybos ir pramogų centras, mėgins privilioti dalį „Akropolio“ pirkėjų.

Pirkėjai tapo išrankūs

Nekilnojamojo turto ekspertai neabejoja, kad anksčiau ar vėliau sostinėje savo vietą ras ir prabangius prekės ženklus pristatantys prekybos centrai. Tik jie nebus labai dideli.
Mindaugas Kulbokas, komercinio nekilnojamo turto konsultacijų kompanijos „Colliers International“ valdybos narys, Konsultavimo ir vertinimo departamento direktorius, prognozavo, kad nors pirkėjai yra ypač pamėgę „Akropolį“, dalis jų laukia naujų prekybos centrų pasirodymo.
„Tenka pripažinti, kad „Akropolis“ uždavė gerą toną ir jo koncepcija tiko daugeliui pirkėjų. Daugelis pastarųjų tapo tokie išrankūs, kad jiems parankiau vaikščioti po prekybos centrą kaip po parką, o ne lipti laiptais ar keltis eskalatoriais. Tačiau „Akropolio“ skruzdėlynas kai kuriuos pirkėjus erzina, todėl jie laukia kitokių formų. Galbūt būtent „Panorama“ ir „Ozas“ pasiūlys kažką naujo ir priimtino. Gedimino prospekte atsiradusios, bet vėliau dingusios parduotuvės buvo sveikintinas reiškinys, nors galbūt pernelyg ankstyvas Lietuvoje“, – teigė M.Kulbokas.
Jo nuomone, ir antras „Akropolis“ dar rastų vietos sostinėje. Lietuvos ekonomika vis dar auga, atlyginimai kyla, vartojimas taip pat nemažėja – tai suteikia nemažai vilčių ir nekilnojamojo turto vystytojams, ir prekybininkams.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų