- Vaidotas Beniušis, Ramūnas Jakubauskas/BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Europos Komisija penktadienį pareiškė, kad vežėjų veiklą griežtinančios naujos Europos Sąjungos taisyklės didintų taršą ir kenktų Europos Sąjungos vidaus rinkai.
Lietuvos Vyriausybė teigia, kad Komisijos paskelbta išvada sudaro prielaidų tikėtis, jog po metų turinčios įsigalioti taisyklės bus pakeistos.
Lietuva ir dar aštuonios šalys pernai nesėkmingai bandė blokuoti naujojo Mobilumą paketo nuostatas, kurios įpareigoja vežėjus kas aštuonias savaites grįžti į įsisteigimo valstybę ir apriboja transporto paslaugų teikimą kitoje šalyje.
Europos Komisija penktadienį paskelbė savo išvadas, kad privalomas vilkikų grąžinimas iki 4,6 proc. padidintų anglies dvideginio emisijas ir kartu su kabotažo ribojimu turėtų neigiamą ekonominį poveikį ES pakraščio valstybėms, nes išaugintų krovinių pervežimo kaštus.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad ši išvada patvirtino Lietuvos nuosekliai dėstytus argumentus, jog naujosios taisyklės yra protekcionistinės ir žalingos.
„Mes tikimės, kad šitos nuostatos bus peržiūrėtos“, – BNS penktadienio vakarą sakė ministras.
„Lietuva labai nuosekliai sakė, kad šios dvi nuostatos dėl kabotažo ribojimo ir vilkikų grąžinimo sukurs dideles neigiamas pasekmes. Džiaugiamės, kad Komisija atliko objektyvų vertinimą, kuris tai parodė“, – teigė M. Skuodis.
Mes tikimės, kad šitos nuostatos bus peržiūrėtos.
Ministras teigė, kad ši Komisijos išvada taip pat gali būti svarbus argumentas Lietuvos ir kitų ES šalių iškeltoje byloje ES teisingumo teisme.
Pasak M. Skuodžio, Lietuva pritaria, kad būtų plečiamos vairuotojų socialinės garantijos, bet naujosios taisyklės, įvestos Europos Parlamente, yra protekcionistinės.
Vežėjai sveikina EK sprendimą
Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso vadovas Povilas Drižas BNS teigė pozityviai vertinantis naujienas iš Europos Komisijos.
„Mes džiaugiamės, kad studija padaryta ir jos rezultatai yra išviešinti (...) Ką vežėjai sakė metus laiko, viskas pasitvirtino“, – teigė vežėjų atstovas.
Anot jo, tai – precedento neturintis atvejis.
„Čia yra precedento neturintis atvejis ES, kai yra teisės aktas ir vienas iš iniciatorių, nors nuostata ne jų konkrečiai, o Parlamento, bet jie pasisako po kažkiek laiko, kad nuostata prieštarauja kitam politikos blokui – Žaliajam kursui“, – sakė P. Drižas.
Jo teigimu, dabar bus siekiama diskutuoti dėl tolimesnio kelio, kaip bus keičiamos Mobilumo paketo nuostatos.
„Dabar bus siekiama diskusijos, kokie galimi tolimesni keliai – ar naujo teisės akto pasiūlymas, ar seno peržiūra“, – sakė Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso vadovas.
„Principinė pozicija – kad tokios nuostatos negali būt, o kokia forma tai bus pasirinkta, tai nėra labai svarbu“, – teigė jis.
Lietuvos vežėjai ir Vyriausybė sako, kad vadinamuoju Mobilumo paketu Vakarų europiečiai siekia konkurentus išstumti iš rinkos.
Vakarų europiečiai teigia, kad privalomas vilkikų grąžinimas padės kovoti su fiktyvių krovinių vežimo įmonių registravimu, kai bendrovės, siekdamos sumažinti kaštus, steigiamos vienur, o veiklą vykdo visai kitur.
Be Lietuvos naujosioms taisyklėms prieštaravo dar aštuonios šalys – Latvija, Estija, Lenkija, Rumunija, Bulgarija, Vengrija, Kipras ir Malta. Jų nepakako blokuoti sprendimą.
Naujos taisyklės turėtų įsigalioti 2022 metų vasario 21 dieną.
Paskelbusi išvadas, Europos Komisija kreipėsi į valstybes nares ir Europos Parlamentą pateikti savo požiūrį, ir pabrėžė neatmetanti galimybės pateikti naują teisėkūros iniciatyvą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilkikai prie Šalčininkų punkto nuo penktadienio turi laukti kitoje vietoje3
Vilkikai, važiuojantys per Šalčininkų pasienio postą ir laukiantys kelkraštyje bei keliantys riziką eismo saugumui, nuo penktadienio nukreipiami laukti į kitą, mažiau judrų kelią. ...
-
Bankų pelnas vėl viršijo rekordus ir tai dar – ne pabaiga?14
Bankų pelnas šiemet – beveik 1 mlrd. eurų. Tai yra du kartus daugiau nei 2022-aisiais. Beje, tiek pelno bankai uždirbo jau atskaičius laikinąjį solidarumo įnašą į šalies biudžetą. Bendra sumokėta suma perkopė 250 mln. eu...
-
KT vertins, ar kailinių žvėrelių verslo draudimas neprieštarauja Konstitucijai6
Konstitucinis Teismas (KT) ėmėsi svarstyti, ar parlamento įteisintas kailinių žvėrelių verslo draudimas atitinka pagrindinį šalies įstatymą. ...
-
Už šūkį „šlovė Ukrainai“ – išpuoliai prieš lietuvius užsienio kurortuose
Lietuvių turistų atostogas svetur vis dažniau apkartina netikėti susidūrimai su ten pat ilsėtis atvykstančiais rusais. Užtenka pasakyti „šlovė Ukrainai“ ir dūžta lėkštės, į poilsiautojus skraido stiklinės. Tokį i&scaro...
-
Elektromobilių vairuotojus Kaune pasitinka pokyčiai: atsiskaitymas už įkrovimą – mobiliąja programėle6
Kauno mieste 23 elektromobilių įkrovos stoteles įrengusi savivaldybės administracija, reaguodama į elektros kainų svyravimus ir piktnaudžiavimo atvejus, imasi neišvengiamo sprendimo. Nuo balandžio 22 d. (pirmadienio) pradeda veikti apmokėjimo s...
-
Lietuvos specialistai nuskenavo Bučos ir Borodyankos teritorijas Ukrainoje: buvo apgadinti dronai
Statybos sektoriaus vystymo agentūra (SSVA) baigė karo suniokotų Bučos ir Borodyankos teritorijų Ukrainoje fotografavimą dronais, kad vėliau galėtų būti sukurtas 3D miestų planavimo įrankis. ...
-
A. Mazuronis prognozuoja, kad šios kadencijos Seimas nepadidins mokesčių dėl gynybos4
Opozicinės Darbo partijos lyderis Andrius Mazuronis sako, kad šiemet kadenciją baigiantis Seimas nepadidins mokesčių dėl gynybos, o pastaraisiais mėnesiais vykusios diskusijos buvo skirtos imituoti sprendimų paiešką. ...
-
M. Lingė: maitinimo sektoriuje bankrotų mažėja, įdarbinama vis daugiau žmonių3
Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas konservatorius Mindaugas Lingė sako, kad įdarbinimai maitinimo sektoriuje auga, bankrotų mažėja, daugėja pradedančių veiklą įmonių, tuo metu Ugdymo ir gydymo įstaigų maisto gamintojų asociacijos va...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą9
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas spręs, ar verslui lengvinti ginklų dalių gamybą2
Seimas spręs, kokiais atvejais ginklų dalių gamybą įtraukti į nelicencijuojamų veiklų sąrašą. ...