- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Siūloma, kad keliuose transporto priemones galėtų stabdyti Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) pareigūnai, nelydimi kitų policijos ar muitinės pareigūnų. Apie tai LNK reportaže buvo kalbamasi su VMI viršininko pavaduotoju Artūru Klerausku.
– Kodėl to reikėtų?
– Mūsų nuomone, taip būdų efektyviau naudojami institucijų turimi ištekliai. Tai reiškia, kad kiekvienos institucijos darbuotojai vykdys tas funkcijas, kurios yra prioritetinės jų institucijai.
– Nuo kada tai galėtų įvykti?
– Realiai tai galėtų įvykti šių metų pabaigoje arba kitų metų pradžioje. Reikia sulaukti teisės aktų priėmimo.
– Ką tikrintų VMI pareigūnai?
– Jie tikrintų ūkinę komercinę veiklą vykdančius objektus – prekes, gabenamas šalies keliais. Kai kuriais atvejais būtų tikrinamos transporto priemonės dėl SDK kodo įgijimo, taip pat transporto priemonės asmenų, teikiančių keleivių vežimo paslaugas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ar šis pakeitimas leistų patikrinti daugiau transporto priemonių?
– Taip, nes racionaliai naudojant išteklius vieni patikras vykdydami neturėtume derintis prie kitų institucijų pareigūnų galimybių.
– Ką tikrinate ir kaip bando apgauti prekių vežėjai?
Galiu garantuoti, kad VMI darbuotojai, kurie išvyks į užduotis keliuose, bus išklausę visus reikalingus mokymus, bus uniformuoti, jų transporto priemonės bus pažymėtos.
– Didžioji dalis patikrų keliuose yra susijusi su siekiu užkirsti kelią pajamų apskaitymo vengimui. Patikrinus prekes gabenusį automobilį ir fiksavus tokių prekių gabenimo faktą tos prekės jas atvežus negalės būti neapskaitytos ir negalės būti nuslėptos jų pardavimo pajamos. Vienas paprasčiausių pajamų apskaitymo ir mokesčių vengimo būdų – prekės turi dokumentus tol, kol jos yra kelyje, bet jeigu kelyje jų niekas nesustabdo, atsiranda pagunda tų prekių pardavimą nuslėpti. Dar viena aktuali tema – akcizų administravimas, kuomet skirtingi produktai apmokestinami skirtingais tarifais. Patikrų tikslas – sustabdžius automobilį paimti produkto mėginį, jį ištirti ir gauti atsakymą, kad gabenama buvo būtent ta prekė, kuri buvo deklaruota dokumentuose.
– Ar VMI darbuotojai yra užtektinai kompetentingi tokiai veiklai vykdyti? Kaip reikės juos atpažinti, ar jie turės kokių nors skiriamųjų ženklų?
– Dažniausiai galvoje turima mintis, kad profesionaliai, kompetentingai transporto priemonę gali stabdyti tik policijos pareigūnai. Tačiau ar to saugumo yra mažiau, kai tas pačias funkcijas atlieka ir muitinės pareigūnai? Muitinės pareigūnai, kaip ir VMI, yra mokesčių administratorius. Jie turi ekipažus, kurie dirba keliuose, stabdo transporto priemones bei padeda mums stabdyti transporto priemones. Tad, sakyčiau, kad saugumas kelyje priklauso ne nuo institucijų pavadinimo, o nuo tų pareigūnų, kurie dirba, profesionalumo ir įgūdžių. Galiu garantuoti, kad VMI darbuotojai, kurie išvyks į užduotis keliuose, bus išklausę visus reikalingus mokymus, bus uniformuoti, jų transporto priemonės bus pažymėtos, o tai, savu laiku, bus pristatyta visuomenei. Jeigu vairuotojai nesustos, VMI darbuotojai jų nepersekios, nekels pavojaus nei sau, nei kitiems, nes automobiliai bei jų savininkai gali būti nustatomi ir kitais būdais, jų nesivaikant.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas leido atverti dar daugiau įmonių svarbių duomenų
Seimas pagerino duomenų prieinamumą ir platesnį jų naudojimą – tikimasi, kad tai padės kurti naujas ir plėtoti esamas elektronines viešąsias paslaugas ir produktus, paskatins spartesnę verslo plėtrą. ...
-
D. Vilčinskas: „Invegos“ finansavimu jau domisi ir dvejopos paskirties, ir gynybos pramonė
Nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) finansavimu jau domisi dvejopos paskirties ir gynybos pramonės įmonės, sako bendrovės vadovas Dainius Vilčinskas. ...
-
Seimas toliau ieškos būdų griežtinti atsakomybę už saugos pažeidimus darbo vietoje1
Seimas antradienį nusprendė toliau svarstyti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) teikiamą įstatymų pataisų paketą, kuriuo siekiama geriau užtikrinti darbuotojų saugą, ypač jei dirbama statybose. Tai, pasak iniciatorių, galima padaryti...
-
Seime pateiktas siūlymas keisti pluoštinių kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą2
Ketvirtadienį Seime pateiktas Ekonomikos ir inovacijų ministerijos inicijuotas įstatymo projektas, kuriuo numatoma keisti kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą. ...
-
Darbdaviai keičia požiūrį dėl vyresnių darbuotojų: kokie mitai vis dar gajūs?2
Dabartinė Lietuvos demografinė situacija tokia, kad vis daugiau darbdavių atsigręžia į pensinio amžiaus darbuotojus. Apie tai LNK žurnalistas kalbėjosi su Užimtumo tarnybos direktore Inga Balnanosiene. ...
-
Prezidentūra siūlo lengvinti sąlygas verslui prekiauti Ukrainoje, dalyvauti atstatant šalį7
Skatinant Lietuvos verslą prisidėti prie Ukrainos atstatymo, Prezidentūra siūlo tokioms įmonėms palengvinti skolinimąsi, sako prezidento patarėjas Vaidas Augustinavičius. ...
-
EP galutinai patvirtino – šiemet Lietuvos ūkininkams daugiamečių pievų atkurti nereikės
Europos Parlamentui (EP) pritarus reglamentui dėl daugiamečių pievų ir ganyklų atkūrimo pokyčiams, Lietuvos ūkininkams nebeprireiks atkurti tokių pievų pagal ankstesnę tvarką, pranešė Žemės ūkio ministerija (ŽŪM). ...
-
D. Kreivys: 2030-aisiais elektra turėtų kainuoti apie 17 centų3
Energetikos ministras Dainius Kreivys sako, kad 2030-aisiais galutinė elektros kaina Lietuvos vartotojams turėtų siekti apie 17 centų už kilovatvalandę (kWh). ...
-
Vyriausybės taupymo lakštų išplatinta už 4,75 mln. eurų1
Pirmadienį baigėsi devintosios Vyriausybės taupymo lakštų (VTL) emisijos platinimas – gyventojai 243 sandoriais jų įsigijo už 4,75 mln. eurų. ...
-
Pramonės įmonių skaitmenizacijai – beveik 150 mln. eurų
Skatinant padėti sparčiau modernizuoti Lietuvos pramonės sektorių, „Invega“ numato 150 mln. eurų finansavimą šalies pramonės įmonėms. Beveik 50 mln. eurų ketinama skirti įmonių skaitmeninimo projektams vidurio ir vakarų Lietuvos...