Pereiti į pagrindinį turinį

Vokietijos ekonomikos krizė – iššūkis ar galimybė lietuviams?

Vokietijos ekonomiką užklupusi liga verčia sunerimti Lietuvos verslininkus. Tai yra viena svarbiausių prekybos partnerių, o tūkstančiai vokiečių įmonių praneša apie bankrotus.

D. Labučio / ELTOS nuotr., LNK stop kadrai

Vienas seniausių metalo apdirbimo fabrikų ties Panevėžiu neapsistoja. Suvirintus gaminius parduoda vokiečių medienos, energetikos ir labai garsioms vokiškų automobilių įmonėms. 

„Vokietija mums yra viena pagrindinių eksporto rinkų ir tikrai įdėmiai sekame, kas ten vyksta“, – teigė „Metalistas Group“ valdybos pirmininkas Mantas Gudas.

Prie staklių įsitempę ne tik metalo gamintojai, bet kone visa Lietuvos pramonė. Vokietija – viena svarbiausių prekybos partnerių.

„Eksportuojame įvairios produkcijos: maistas, elektronika, chemijos, inžinerinė pramonė, auga ir paslaugų eksportas“, – sakė Vokietijos ir Baltijos šalių prekybos rūmų Lietuvos biuro vadovė Audronė Gurinskienė.

„Eksportuojame virš 6 mlrd. eurų, importuojame apie 7 mlrd. eurų, tad apimtis tikrai labai didelė“, – akcentavo Inovacijų agentūros Rinkų plėtros skyriaus vadovė Simona Buziliauskienė.  

Dešimtys tūkstančių „Volkswagen“ darbuotojų savaitės pradžioje užkūrė streikus visoje Vokietijoje, pristabdė gamyklų darbą.  

LNK stop kadras.

Vokiečiai įsiutę, nes didžiausias Europos automobilių gamintojas gąsdina dešimtadaliu nurėžti atlyginimus, o dalį gamyklų uždaryti ir atleisti žmones.  

Serga ne tik auto pramonė. Vokietijoje didžiausia bankrotų banga per aštuonis metus. Neatlaikė seniausias pasaulyje adatų fabrikas, nemokūs viešbučių tinklai, motociklų gamintojai.

„Baldų segmentuose pardavimai smukę 15–30 proc., atšaukta ir Vokietijos gamintojams labai svarbi baldų paroda, kuri turėjo vykti kitų metų sausio mėnesį“, – tikino „SBA Kauno baldų“ pardavimų vadovas Deividas Vilius. 

Įmones į kampą įspraudė per dideli žaliavų, energijos ir darbo kaštai. Pirmąkart per 20 metų Vokietijoje recesija gali tęstis dvejus metus. 

LNK stop kadras.

„Kris vokiečių, kaip gyventojų, perkamoji galia, tada mažės paklausa ir visoms prekėms, kurias vežame į Vokietiją“, – aiškino „Ilte“ vyriausioji ekonomistė Jonė Kalendienė.

Karštis Lietuvos verslą jau muša. Vokiečiai užsakymų neatšaukia, bet duoda konkrečias užduotis. 

„Yra gavę užduotis persiderėti kainas. Yra didžiulis spaudimas tiekimo skyriams ieškoti resursų ir kaip pirkti medžiagas pigiau. Tą spaudimą jaučiame ne pirmą mėnesį“, – pabrėžė M. Gudas. 

„Jei mūsų įmonės nesugebės atsilaikyti, pajusime mažėjančias darbo vietas, didesnius atleidimus, žemesnį atlyginimų augimą, bet kol kas tai galbūt negu tikrai“, – pabrėžė J. Kalendienė. 

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

Tačiau krizė vokiečiams gali būti ir šansas lietuviams.

„Patys vokiečiai dairosi kur gali gaminti pigiau, tad turime didelius šansus. Tikrai ateis įmonių ir su gamyba, ir su paslaugomis“, – sakė A. Gurinskienė.

„Kauno baldai“ vokiečiams kelerius parduodavo vis daugiau sofų, krėslų, pufų. Tik pernai pardavimai krito, bet sako laikinai.  

„Vystome atitinkamas kolekcijas, kurių reikia regionui, plečiame klientų krepšelį ir kitąmet auginsime pardavimus Vokietijos rinkoje, kas sudarys 20 proc. visų pardavimų“, – teigė „SBA Kauno baldų“ pardavimų vadovas. 

Nebus esą ir vokiškų prekių stygiaus, bent jau naujų automobilių. Į Lietuvą šiemet atvežta per 3 tūkst. „Volkswagen“. 

„Lyginant su praėjusiu laikotarpiu, jaučiame augimą trečdaliu“, – kalbėjo „Volkswagen“ prekės ženklo vadovas Baltijos šalyse Justas Nekrošius.

Anot „Regitros“, vokiškos markės – populiariausios tarp vairuotojų, nors per 5 metus kaina į viršų rovė 40 proc.  

„Jeigu Vokietijoje situacija ir paklausa mažės, atsiras daugiau pigesnių automobilių į Lietuvoje ir prieinamų automobilių tik didės“, – tikino J. Nekrošius. 

Pasak „Autoplius“, per metus naujo automobilio vidutinė kaina sumažėjo kukliai – 6 proc., iki 37 tūkst. eurų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų