Apeliacinis teismas: „Aibė“ negali naudoti prekių ženklo „Botella“ Pereiti į pagrindinį turinį

Apeliacinis teismas: „Aibė“ negali naudoti prekių ženklo „Botella“

2025-03-04 07:27

Mažmeninės prekybos įmonių aljansas „Aibė“ negali naudoti ženklo „Botella“ dėl jo panašumo su MG grupės kontroliuojamos „MV Group“ bendrovės „MV Group Distribution LT“ prekių ženklu „Bottlery“, nusprendė Apeliacinis teismas.

Apeliacinis teismas: „Aibė“ negali naudoti prekių ženklo „Botella“
Apeliacinis teismas: „Aibė“ negali naudoti prekių ženklo „Botella“ / Asociatyvi Justinos Lasauskaitės nuotr.

Apeliacinis teismas vasario 27 dieną atmetė „Aibės“ skundą ir paliko nepakeistą Vilniaus apygardos teismo 2024 metų rugpjūčio 30 dienos sprendimą, kuriuo atmestas „Aibės“ prašymas panaikinti Valstybinio patentų biuro (VPB) draudimą jai naudoti ženklą „Botella gėrimai skoniai atradimai“.

„Ginčo prekių ženklo bendras vaizdinis elementas turi mažai skiriamųjų požymių“, – nusprendė teismas.

„Aibė“ teismui teigė, kad pirmoji „Bottlery“ ženklo dalis yra žodžio „butelis“ vertinys iš anglų kalbos ir skirtas nurodyti paslaugų paskirtį, o ne identifikuoti prekės ženklą. Be to, žodžiuose „Bottlery“ ir „Botella“ sutampa tik trys raidės.

„Lietuvoje plačiai mokoma anglų kalbos, todėl didelė dalis visuomenės gali suprasti paprastų angliškų žodžių reikšmę. Nurodytos aplinkybės leidžia vertinti, ar žodinis elementas „bottle“ gali būti laikomas apibūdinančiu su gėrimais susijusių paslaugų charakteristikas“, – teismui teigė „Aibė“.

Tuo metu „MV Group Distribution LT“ teismui teigė, kad ženklai panašūs ne tik fonetiškai, bet ir išvaizda, todėl lengvai gali būti supainiojami.

„Žymenis skiriančios paskutinės raidės nėra tiek reikšmingos, kad gebėtų „atsverti“ vizualų žodinių elementų „bottlery“ ir „botella“ panašumo įspūdį, kurį formuoja ne tik dominuojančių žodinių elementų panašumas, bet ir kiti šių prekių ženklų elementai“, – teismui teigė įmonė.

Teismas vertino, kad prekių ženklai yra pernelyg panašūs, turi vizualinį, fonetinį panašumą bei kelia panašias semantines asociacijas, naudojami panašių prekių ir paslaugų žymėjimui, jais pavadintos alkoholio parduotuvės, todėl tai gali klaidinti vartotojus.

Teismas sutiko su Valstybinio patentų biuro išvada, kad žodžiai „Botella“ ir „Bottlery“ ženkluose matomi labiausiai, pagal juos parduotuves atpažįsta klientai – abu žodžiai yra ženklo centre, užrašyti stambiu šriftu, išskirti kontrastinėmis spalvomis bei tuo atkreipia pagrindinį dėmesį.

Be to, anot teismo, vidutinis vartotojas paprastai ženklą suvokia kaip visumą ir neanalizuoja jo atskirų detalių, šiuo atveju – likusių ženklo žodžių.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra