Įsivaizduojat tą jausmą?
„Ar atvykus į viešbutį teko susidurti su situacija, kai sako: „Negalime suteikti kambario, nes „Tez Tour“ nepervedė pinigų?“ – teiravosi spalio 4-osios rytą į Alaniją su žmona ilsėtis atvykęs Vygandas.
Vyras pasakojo, kad iš Vilniaus į Turkiją atskrido naktiniu reisu, o į viešbutį „Noxinn Deluxe“ atvyko apie 11.30 val. Anot pašnekovo, jie pateikė viešbučio darbuotojams reikalingus dokumentus ir sulaukė netikėto atsakymo – viešbutis jų negali priimti, nes kelionių organizatorius neapmokėjo už nakvynes.
Pasiteiravus, ką šiuo atveju turėtų daryti, vyrui buvo patarta laukti. „Ištiko šokas. Paskambinau „Tez Tour“ atstovui, jis teigė, kad pinigai pervesti ir nežino, kodėl viešbutis negavo pinigų“, – lietuvis aiškintis situacijos vėl ėjo į registratūrą.
„Laukiame po bemiegės nakties, įsivaizduojat tą jausmą? Pasiteiravau, ar nereikės miegoti registratūroje. Tai patikino, kad ne“, – sakė pašnekovas.
Laukiame po bemiegės nakties, įsivaizduojat tą jausmą? Pasiteiravau, ar nereikės miegoti registratūroje. Tai patikino, kad ne.
Vygandas pasakojo, kad jiems buvo duotos apyrankės, tad keliautojai galėjo pavalgyti.
Apie 15.30 val. vyras su žmona išgirdo atsikvėpti leidusį atsakymą – jiems kambarys bus suteiktas.
Dar ir šiuo metu Alanijoje esantis Vygandas teigė, kad su tokia situacija per 20 metų susidūrė pirmą kartą, nors „Tez Tour“ paslaugomis naudojosi daug kartų.
Anot jo, su analogiška situacija susidūrė ir daugiau poilsiautojų. „Kartu laukė dar keturi lietuviai su maža mergaite“, – teigė vyras pridūręs, kad į nemalonią situaciją pateko ir latviai.
Asociatyvi Pixabay.com nuotr.
Stresą patyręs vyras teigė, kad galiausiai gavo kambarį su geresniu vaizdu: „Jau emocijos nuslūgo“.
Apie panašias patirtis feisbuko grupėje „Atostogos Turkijoje“ pasakojo ir daugiau ilsėtis išvykusių tautiečių. „Atvykom, o kambarių gauti neišeina, nes „Tez Tour“ nepervedęs pinigų. 16 žmonių su mažamečiais vaikais turi laukti ir neaišku, kiek“, – antradienį skundėsi kita keliautoja.
„Patikino gidė, kad viskas gerai dėl pinigų. Ir sėdim fojė didžiulė grupė, laukiam, kol perves pinigus“, – trečiadienio popietę savo patirtį viešino ir kita moteris.
„Mums tas pats įvyko „Adalya Art Side“ viešbutyje. Teko skambint į „Tez Tour“ atstovybę Antalijoje. Labai padėjo geranoriškas viešbučio personalas. Artimieji ieškojo teisybės Vilniuje. Kambarį gavome 16.45 val., nors atvykome prieš 14 val. „Tez Tour“ atstovė susitikime atsiprašinėjo – tik kas iš to. Prieš tai dar skrydis vėlavo 2,5 val., keitė lėktuvą“, – anksčiau pasakojo ir kita tautietė.
Kai kurie internautai sakė girdėję atvejų, kai iš viešbučių žmonės buvo išprašomi anksčiau nei baigėsi atostogos.
Anot tautiečių, kai kurie su panašia situacija susidūrė ne tik pastarosiomis dienomis, bet ir prieš kelias savaites.
Ragina apsišarvuoti kantrybe
Nuotaiką poilsiautojams gadinančias situacijas pakomentavo ir kelionių organizatoriaus „Tez Tour“ Ryšių su visuomene ir rinkodaros skyriaus vadovė Inga Aukštuolytė.
„Socialiniuose tinkluose aptariami atvejai, kad Turkijos viešbučiuose užtrunka įsiregistravimo procesas, yra tik pavienės situacijos tam tikruose viešbučiuose. Mūsų visi sutartiniai įsipareigojimai yra vykdomi tiek keliautojams, tiek partneriams. Nesame informuoti, kad kažkam nebūtų suteiktas kambarys. Visi keliautojai yra apgyvendinami, kelionės vykdomos pilna apimtimi, – laiške portalui kauno.diena.lt teigė I. Aukštuolytė. – Per savaitę į Turkiją išskraidiname apie 4000 turistų, esame sulaukę dviejų klientų skundų. Šiuos atvejus vertiname labai atsakingai, kalbamės su viešbučių administracijomis, aiškinamės aplinkybes ir imamės papildomų veiksmų, kad išvengtume panašių situacijų. Mūsų besąlyginis prioritetas yra turistų kokybiško poilsio užtikrinimas, todėl iš savo pusės dedame visas pastangas, kad kelionės būti sklandžios, o poilsis – kokybiškas ir pilnavertis. Puikiai suprantame, kad bet kokie kelionės nesklandumai kelia papildomų nepatogumų klientams, todėl siekiame to išvengti. Vis tik kartais ne viskas priklauso nuo mūsų.“
Šiuo metu populiariausi viešbučiai yra perpildyti, jie nesitikėjo tokio turistų srauto, tad ir procesai vyksta lėčiau.
Anot įmonės atstovės, šiais metais, kaip niekada, ypatingai aktyvi sezono pabaiga.
„Vien mes per savaitę vykdome 20 skrydžių į Turkiją, kai kuriomis dienomis – net po keturis skrydžius. Reiktų įvertinti ir tai, kad sezono pabaiga aktyvi ne tik Lietuvoje (keliones į Turkiją šiuo metu siūlo net penki šalies kelionių organizatoriai), bet ir kitose šalyse, o tai lemia aukštą viešbučių užpildymą. Šiuo metu populiariausi viešbučiai yra perpildyti, jie nesitikėjo tokio turistų srauto, tad ir procesai vyksta lėčiau. Esant dideliam viešbučių užimtumui, deja, pasitaiko ir vienetinių nesklandumų su rezervacijomis“, – atkreipė dėmesį I. Aukštuolytė.
Ji teigė, kad keliautojai yra įpratę apsigyventi kambariuose iš karto atvykę, tačiau nereikėtų pamiršti ir to, kad įregistruoti svečius viešbučiai įsipareigoja nuo 14 iki 18 val., tad gali tekti palaukti. Paprastai, kol laukiama kambario, viešbutis suteikia galimybę naudotis jo teikiamomis paslaugomis.
„Taip pat viešbučiuose yra mūsų atstovai, tad galima kreiptis į juos. Dėkojame už kantrybę“, – teigė pašnekovė.
Bendrovės atstovai teigė, kad Turkijos viešbučiams sulaukiant rekordinio turistų skaičiaus, keliautojai raginami apsišarvuoti kantrybe.
Asociatyvi Pixabay.com nuotr.
Ką daryti?
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėja Dalia Malinauskienė paaiškino, ką daryti atsidūrus panašioje situacijoje.
Jei vartotojas turi nusiskundimų dėl apgyvendinimo viešbutyje, jis turi nedelsdamas, dar kelionės metu, kreiptis į kelionės organizatorių ar jo atstovą turimais kontaktais ir prašyti suteikti organizuotos turistinės kelionės sutartyje numatytas paslaugas. Vartotojas turi pareigą susipažinti su organizuotos turistinės kelionės sutarties sąlygomis, kuriose būna nurodyti tiek skrydžių, tiek įsiregistravimo į viešbutį laikai. Rekomenduotina atkreipti dėmesį į įsiregistravimo į viešbutį laiką, nurodytą sutartyje. Jeigu vartotojas pastebi, kad paslaugos teikėjas nesilaiko sutartyje nurodyto įsiregistravimo į viešbutį laiko, vartotojui patartina kreiptis į kelionės organizatorių ar jo atstovą, nurodant konkrečius nusiskundimus dėl sutarties netinkamo vykdymo.
Tuo atveju, jeigu problemos kelionės metu išspręsti nepavyksta, vartotojui nėra suteikiamas sutartyje numatytas ar kitas tos pačios arba aukštesnės kategorijos viešbutis, vartotojas gali pats iš savo lėšų įsigyti kitas apgyvendinimo paslaugas. Pastaruoju atveju, vartotojas, iš karto grįžęs iš kelionės, turėtų kreiptis į kelionės organizatorių dėl patirtų papildomų išlaidų apmokėjimo, pateikdamas visus susijusius dokumentus ir įrodymus. Tuo atveju, jeigu vartotojui apgyvendinimas buvo suteiktas po sutartyje numatyto įsiregistravimo laiko (pvz.: teko laukti neproporcingai ilgą laiko tarpą), vartotojas turi teisę kreiptis į kelionių organizatorių dėl kelionės kainos sumažinimo. Kreiptis į kelionės organizatorių vartotojas gali visais atvejais, jeigu mano, kad jo teisės ir/ar teisėti interesai buvo pažeisti dėl sutarties nevykdymo ar netinkamo vykdymo. Jeigu problemos su kelionės organizatoriumi išspręsti nepavyktų, vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka.
„VVTAT dėl „Tez Tour“ nuo birželio mėnesio yra gavusi apie 10 vartotojų skundų, tačiau jie nėra susiję su aprašyta situacija. Turistai skundžiasi dėl paslaugų kokybės, nesuteiktų paslaugų, nepateisintų kelionės lūkesčių. Nors vartotojai dėl šios konkrečios problemos į VVTAT nesikreipė, tačiau reaguodama į pastebėtus nusiskundimus viešojoje erdvėje, VVTAT nedelsdama kreipėsi į bendrovę prašydama pateikti paaiškinimus. Gavę informaciją iš bendrovės, spręsime dėl tolimesnių veiksmų“, – teigė D. Malinauskienė.
Naujausi komentarai