Pereiti į pagrindinį turinį

Artėjančių švenčių nuotaika keičia apsipirkimo įpročius: kas krepšeliuose atsiduria dažniausiai?

2020-11-24 15:41
DMN inf.

Likus mėnesiui lietuviai jau galvoja apie didžiąsias metų šventes. Kaip rodo lietuviškame prekybos tinkle „Maxima“ apsilankiusių klientų pirkinių krepšeliai, juose pastaruoju metu vis dažniau atsiduria pirmieji šv. Kalėdų „šaukliai“ – kūčiukai, mandarinai, imbieriniai sausainiai, žvakės bei įvairios kitos šventinės dekoracijos. Anot „Maximos“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorės Ernestos Dapkienės, ši tendencija pastebima jau ne pirmus metus, o tai tik įrodo, kad tautiečiai nekantrauja pajusti kalėdinę dvasią kuo anksčiau. Tiesa, dar labiau paankstėjusiam norui pasipuošti namus bei susikurti šventinę nuotaiką šiemet įtakos turėjo ir karantinas.

„Maximos“ nuotr.

Kalėdinių atributų populiarumas šovė į aukštumas

Platesnis su šv. Kalėdomis sietinų prekių asortimentas „Maximos“ parduotuvių lentynas šiemet pasiekė pačioje lapkričio pradžioje. Pastebima, kad jau tada pirkėjai noriai įsigijo tiek įvairių skanėstų, tiek kalėdinių papuošimų ar kitų šventinių akcentų. Visgi minėtų prekių populiarumas dar labiau išaugo likus maždaug mėnesiui iki šv. Kalėdų.

„Kad artėja gražiausios metų šventės, šiemet mums apie tai labiau signalizuoja ne orai, o „Maximos“ klientų pirkinių krepšelių turinys. Pastebime tendenciją, kad likus mėnesiui iki didžiųjų švenčių pirkėjai renkasi įvairias su šv. Kalėdomis siejamas prekes. Štai lapkritį, lyginant su praėjusiais metais, turime net septynis kartus išaugusį šių prekių perkamumą“, – akcentuoja E. Dapkienė.

Lietuviai iš parduotuvių lentynų pastaruoju metu labiausiai graibstė mandarinus – lapkritį iš viso jų buvo parduota daugiau nei 200 tūkst. kilogramų. Antroje vietoje pagal prekių populiarumą – kūčiukai. Vos per vieną savaitę jų nupirkta 54 proc. daugiau, lyginant su pernai tokiu pačiu laikotarpiu. O trečioje vietoje atsidūrė kalėdiniai ledinukai.

„Klientų pasirinkimas rodo, kad jiems šventės iš tiesų siejasi su smaližiavimu. Tarp vis dažniau pasirenkamų prekių atsiduria ir imbieriniai sausainiai, meduoliai, šokolado figūrėlės bei kiti skanėstai. Pastarieji yra itin mėgstami ne tik mažųjų, bet ir suaugusiųjų, todėl siekiame užtikrinti platų asortimentą“, – pabrėžia E. Dapkienė.

Pirkimo įpročius keitė karantinas

„Maximos“ atstovė išskiria, kad šiemet pirkėjų apsirikimo įpročiams įtakos neišvengiamai turėjo karantinas. Tą numatydamas prekybos tinklas „Maxima“ taip pat atitinkamai planavo prekių asortimentą.

„Pastebėjome tendenciją, kad laikantis dėl COVID-19 pandemijos įvesto karantino taisyklių ir renginių apribojimo, šįmet dauguma žmonių didesnį dėmesį skiria šventinei kalėdinei atmosferai kurti savo namuose. Tam esame paruošę platų bei įvairų kalėdinių prekių asortimentą. Kalėdinės dekoro prekės ir šventiniai saldumynai kasdien papildo „Maximos“ parduotuvių lentynas“, – sako E. Dapkienė.

Klientai šiemet kaip niekad aktyviai rinkosi kalėdinius aksesuarus bei dekoracijas. Štai per tris lapkričio savaites klientai įsigijo daugiau nei 2400 kalėdinių kepurių, taip pat daugiau nei 1500 dėžučių plastikinių eglutės žaisliukų ir dar beveik 1500 vazoninių gėlių prinsepijų – klasikinių kalėdinių atributų.

„Klientai aktyviau ėmė pirkti ir dirbtines eglių šakeles, dirbtines eglutes, įvairias girliandas, dekoro detales. Akivaizdu, kad yra norima anksčiau pasipuošti namus, taip pat neatidėlioti pirkinių paskutinei minutei. Žinoma, dalis dekoro elementų dar lauks šv. Kalėdų neišpakuoti ir taps dovanomis “, – pastebi E. Dapkienė.

Vis tik prekybos tinklo atstovė atkreipia dėmesį, kad šiemet kalėdinio apsipirkimo karštinė turėtų būti ramesnė. Anot jos, atsakingi pirkėjai tiek kalėdinių papuošimų, tiek dovanų įsigyja anksčiau planuodami savo pirkinius ir norėdami parduotuvėje lankytis rečiau.

„Žmonės dar per pavasarinį karantiną išmoko planuoti savo pirkinius, o šie įgūdžiai neabejotinai atsispindi ir dabartiniu laikotarpiu. Matydami karantino nulemtus apsipirkimo elgsenos pokyčius, šiemet kruopščiai suplanavome savo asortimentą ir esame pasirengę patenkinti pačių išrankiausiųjų poreikius“, – kalba Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė.

Straipsnis užsakytas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų