Pereiti į pagrindinį turinį

Dalis prekybos tinklų mažina lietuviškų prekių kainas

2020-05-12 09:51

Atsižvelgę į dėl koronaviruso krizės mažėjantį vartojimą, dalis prekybos tinklų žada mažinti Lietuvos gamintojų produktų kainas. Kai kurie tinklai teigia, jog kainos yra peržiūrimos nuolat.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr. / V. Skaraičio / Fotobanko nuotr.

„Maxima LT“ komercijos vadovės Vilmos Drulienės teigimu, 500 lietuviškų produktų kainos nuo antradienio sumažintos 15 proc. Anot jos, prie iniciatyvos prisijungė 50 gamintojų.

„Lietuvoje pagamintų prekių pardavimų augimas padės išlaikyti, o gal ir padidinti Lietuvos įmonių gamybos apimtis, išsaugoti, o galbūt ir sukurti naujų darbo vietų, ir žinoma, palengvins konkuravimą su įvežtiniais produktais“, – spaudos konferencijoje sakė V. Drulienė.

Kiek laiko kainos bus sumažintos, ji neįvardijo, tačiau teigė, jog kalbama apie nuolatines kainas.

„Lidl Lietuvos“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovo Valdo Lopetos teigimu, tinklo kainodara peržiūrima nuolat, dalies produktų kainos jau sumažintos.

„Pastaruoju metu mažinome kainas sviestui, šviežiai mėsai, mėsos gaminiams bei kiaušiniams“, – BNS sakė jis.

Prekybos tinklas „Iki“ sako, kad praėjusią savaitę nuspręsta labiau palaikyti vietos gamintojus, todėl nuo šios savaitės kai kurie produktai parduotuvėse bus pigesni, o jų sąrašas  nuolat plečiamas.

„Iki“ komunikacijos vadovės Indrės Baltrušaitienės teigimu, visą balandžio mėnesį kainos taip pat išliko nepakitusios.

„Rimi Lietuvos“ komercijos skyriaus vadovės Ievos Gindrėnės teigimu, derybos su tiekėjais vyksta nuolat. „Norfos“ atstovas spaudai Darius Ryliškis pabrėžia, jog kainos svyruoja, jos nuolat peržiūrimos.

Mažmeninės prekybos ekspertas Justas Gavėnas sako, kad tokios iniciatyvos sveikintinos, jei padės labiau realizuoti lietuvišką produkciją, tačiau svarbu, kad dėl to nenukentėtų ūkininkai.

„Jeigu bus perkama daugiau lietuviškų vaisių, daržovių iš Lietuvos gamintojų, tai tikrai jiems yra geriau, nes produkcija realizuojama, nereikia ieškoti eksporto rinkų ir panašiai. (...)  Tačiau reikia kalbėti apie tai, kokiomis sąlygomis bus ta produkcija perkama. Klausimas, ar ūkininkų produkcija supirkinėjama už rinkos kainą ar iš tikrųjų nėra spaudžiama dėl kiekių daryti dideles kainų nuolaidas ir panašiai“, – BNS sakė jis.

Didesnio masto kainų mažinimas paskutinį kartą vyko 2015 metais. „Maxima LT“ tuomet vidutiniškai 13 proc. sumažino daugiau kaip tūkstančio prekių kainas, „Rimi“ vidutiniškai 12 proc. – i600 prekių kainas, o „Iki“ žadėjo metus nedidinti apie 300 prekių kainas. 

Be to, dėl Rusijos embargo 2014 metais smukus lietuviškų pieno produktų eksportui bei šalies pieno gamintojams, perdirbėjams ir prekybininkams bandant sureguliuoti santykius, prekybininkai buvo sutarę su tiekėjais mažinti pieno produktų kainas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų