Būna ir taip: dėl per gerų atsiliepimų – į tarnybų akiratį

  • Teksto dydis:

Vartotojų teisių apsaugos tarnybai užkliuvo Vilniuje veikianti įmonė, kurios internetiniame puslapyje – vien teigiami atsiliepimai. Todėl įmonė privalėjo tarnybai pateikti raštus, įrodančius, kad atsiliepimai tikri. Įmonės vadovas tokių institucijos veiksmų sako nesuprantantis, o tarnyba aiškina, kad tai – normali praktika, praneša Info diena.

Per geri atsiliepimai

Verslininkas Laurynas prieš savaitę susidūrė su kurioziška situacija – į jį kreipėsi Vartotojų teisių apsaugos tarnyba. Iš kelių šimtų atsiliepimų automobiliais prekiaujanti įmonė neturėjo beveik nė vieno neigiamo komentaro. Sulaukęs tokio tarnybų dėmesio, sako pirmiausia net nežinojęs, ką atsakyti.

„Iš tikrųjų tai utopinė situacija, kai tave tarkuoja už tai, kad tavo klientų atsiliepimai yra per geri. Buvo ganėtinai linksma“, – sako Laurynas.

Tik, pasak Lauryno, keisčiausia tai, kad visi komentarai, pateikti internetiniame puslapyje, laisvai prieinami ir socialiniuose tinkluose, todėl tarnyba galėjo ir neatakuoti raštais. „Žmonėms, kurie rašė komentarus prieš kelerius metus, parašėm ir paprašėm parašyti oficialų laišką tai tarnybai, kad jų komentaras yra paliktas laisva valia, geranoriškai“, – aiškina įmonės savininkas.

Laurynas/Stop kadras

Nuostabą kelia tai, kad, nusiuntus įrodymus, kad klientų atsiliepimai tikri, atsakymo taip ir nesulaukė. Ar problema išspręsta, Laurynas iki šiol nežino: „Ties čia komunikacija ir baigėsi. Mes atsakėme į klausimus, o daugiau nieko mums nepasakė“.

Tokia praktika – nesuvokiama

„Tarnyba nori įrodyt, kad ji labai sunkiai dirba“, – sako apžvalgininkas Andrius Užkalnis. Jis mano, kad tarnyboms greičiausiai sunku patikėti, kad apie įmonę galima atsiliepti tik teigiamai. „Viskas, su kuo jie dirba gyvenime, yra skundai, nepatenkinti žmonės. Iš tiesų, nedaug juk tikriausiai yra žmonių, kurie rašytų padėkos ir susižavėjimo laišką į Valstybinę mokesčių inspekciją arba į „Sodrą““, – sako A. Užkalnis

Tačiau, pasak A. Užkalnio, tokia praktika yra paprasčiausiai nesuvokiama. Esą, ne įmonės reikalas aiškintis, kodėl apie ją klientai galvoja gerai.

Viskas, su kuo jie dirba gyvenime, yra skundai, nepatenkinti žmonės.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) aiškina, kad praktika tikrinti atsiliepimus apie įmonę yra normali ir tai vyksta nuolat. Tarnyba atsitiktine tvarka atrenka dešimtis verslų ir tikrina jų veiklą.

VVTAT atstovė Dalia Malinauskienė teigia, kad „tai tikrai nereiškia, kad viena ar kita įmonė galimai mums kelia kažkokių įtarimų. Mes norime žinoti bendrą būklę, atlikti tam tikrą stebėseną, išsiaiškinti, kokia yra situacija rinkoje ir paprašėme tiesiog įprastos informacijos, kuri mus domina.“

Per vaizdingas prekių aprašymas

Jei įvykį dėl per gerų atsiliepimų dar galima pavadinti nesusipratimu, vaikišką maistą gaminančios įmonės situacija yra kur kas rimtesnė. Jos direktorius kovai su tarnybomis pasitelkė net teisininkus. Į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą (VMVT) kelius teko minti dėl to, kad, reklamuodamas savo produktus juos pernelyg vaizdingai aprašė.

„Šiais laikais neužtenka pagaminti gero produkto. Reikia dar ir šitoje visko perpildytoje rinkoje įtikinti pirkėjus pirkti tavo produktą. Tu turi pasakyti kažką gero apie savo produktą. Tai yra normalu. Kodėl jūs stengiatės besąlygiškai to neleisti, trukdyti žmonėms?“  –piktinasi vaikišką maistą gaminančios įmonės direktorius.

Kol valdiškos tarnybos uoliai kabinėjasi prie verslininkų, apgavikus randa ir demaskuoja socialinių tinklų gyventojai. Štai vaizdo tinklaraštininkas Paulius Mikolaitis rengdamas laidą atrado nelegaliai veikiančią įmonę, kurią nusprendė paviešinti. „Padariau tokią apžvalgą vienos veiklos, kuri nebuvo legali. Ta veikla buvo tiesiog prisikūrusi fiktyvių atsiliepimų apie save“, – sako tinklaraštininkas.

Loterijas rengiančios įmonės „Facebook“ puslapyje klientai džiaugėsi laimėjimais, kvietė įsitraukti kitus, pervesti pinigus, netgi žadėjo sėkmę. Tačiau atlikus trumpą analizę paaiškėjo, kad kai kurie iš šių žmonių net neegzistuoja.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Kur uzkalnis

Kur uzkalnis  portretas
Ten bėdos pastovios nematomos .
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių