Dovilų gyventojas niekaip neprisibeldžia į telekomunikacijų bendrovę, nes nori nutraukti paslaugų teikimo sutartį. Lyjant stipriam lietui televizijos laidų nematantis gyventojas pusantro mėnesio tapo neįveikiamos sutarties įkaitu, nors ir pranešė, kad nebenori turėti jokių reikalų su paslaugos teikėju.
Rašė prašymus
Klaipėdos rajone gyvenantis Povilas Kulikauskas nebenori žiūrėti "Viasat" programų. Virš namo kybanti antena aprūdijo, o prastu oru televizijos neįmanoma žiūrėti, ryšys trūkinėja, ekrane įsižiebia užrašas "signalas per silpnas".
"Prieš pasibaigiant terminuotajai sutarčiai, aš parašiau prašymą, kad nebenorėsiu jos pratęsti. Telefonu įmonės atstovė patikino, kad prašymą galiu siųsti trimis formomis – elektroniniu paštu, faksu ir laišku", – pasakojo vyras.
Dar liepos viduryje P.Kulikauskas įmonei išsiuntė elektroninį laišką.
"Po dienos ar dviejų paskambinau. Mergina ėmė aiškinti, kad elektroninis laiškas netinka, nes po prašymu nėra mano parašo. Dar kartą sėdau rašyti prašymo šiai įmonei, suraičiau parašą ir liepos 20-ąją išsiunčiau faksu", – tikino doviliškis.
Siunčiant faksą nebuvo jokio pranešimo apie sutrikusį ryšį, aparatūra rodė, kad faksograma išsiųsta sėkmingai.
"Ramiai laukiau, ką gi praneš "Viasat", bet jie vėl tylėjo. Kai paskambinau, išgirdau naujieną – ogi mano faksogramos įmonė esą net negavo. Dvidešimt pirmas amžius, ir, pasirodo, fakso negalima išsiųsti. Labai jau sudėtinga sistema. O gal nenorima gauti prašymo?" – piktinosi vyras.
Tuomet doviliškiui beliko trečią kartą mėginti išsiųsti nelemtą prašymą nutraukti sutartį.
"Parašiau. Nuėjau pas kaimyną, nuskenavau, išsiunčiau elektroniniu paštu ir sėdau laukti, kas gi dabar bus. Jau mėnuo, o iš įmonės nė kriukt. Tai ką dabar man reikės daryti, gal ketvirtą kartą laišką siųsti?" – širdo gyventojas.
Trūko kantrybė
P.Kulikauskas trejus metus tvarkingai mokėjo už paslaugas. Sutartis su įmone pasirašyta 2012 m. liepos 27 d. Vadinasi, turėjo baigtis šių metų liepos 27 d. Tačiau, įmonės duomenimis, sutartis turėjo baigtis rugpjūčio 2-ąją.
"Kai reikėjo pasirašyti sutartį, įmonės berniukai sukosi kaip vijurkai – o paslaugumas, o lipšnumas. Kai tik atėjo laikas nutraukti sutartį – tyla. Lyg žmogumi tavęs nelaikytų, tuščia vieta jiems būtum. Po paskutinio laiško gavau atsakymą, kad mano prašymas gautas, per artimiausias 36 valandas su manimi bus susisiekta. Žinote, kiek laiko jie taip su manimi bando susisiekti? Šią savaitę sueis mėnuo. Taip ir nežinau: nutraukė sutartį ar ne? Reikalaus toliau mokėti ar ne? Aš galvoju pats šią įmonę į teismą paduoti. Man jau trūko kantrybė", – kalbėjo įpykęs vyras.
Situacija pradėjus domėtis dienraščiui, iš tiesų paaiškėjo, kad žodžiai "sutarties nutraukimas" šioje įmonėje yra tabu.
Įmonės klientų aptarnavimo linijos operatoriai žurnalistams atsisakė paaiškinti, kokiomis sąlygomis įmonėje yra nutraukiamos sutartys su vartotojais.
"Negaliu to paaiškinti. Tiesiog tokia tvarka. Mums taip nurodyta. Aš negaliu jums sakyti", – pranešė darbuotojas.
Į skundus reaguos
Doviliškis nenurimo ir susiruošė rašyti skundus Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai bei Ryšių reguliavimo tarnybai.
"Tai ne pirmas skundas dėl įmonės "Viasat". Žmogus turėtų surašyti kreipimesi, kada tiksliai jis kreipėsi į įmonę, kokia jo sutartis buvo. Įmonė "Viasat" turi nutraukti sutartį per penkias darbo dienas po kreipimosi. Tai tipinė situacija, daug tokių atvejų yra buvę ir ne tik dėl "Viasat", – tvirtino Ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus pavaduotojas Mindaugas Žilinskas.
Ryšių reguliavimo tarnybos Tinklų reguliavimo departamentui laikinai vadovaujantis Henrikas Varnas aiškino, kad tarnyba, gavusi visą doviliškio pateiktą medžiagą, spręs, ar tai skundas, ar ginčas tarp dviejų sutarties šalių.
"Jei žmogui įmonė neatsakė į jo prašymą, reikia aiškintis. Žmogus tegul prideda visus turimus dokumentus. Pirmiausia reikia atidžiai skaityti sutartis ir žiūrėti, kas jose parašyta. Kaip negali žmogus nutraukti terminuotosios sutarties? O ką? Sutartį pratęsė? Tegul žmogus rašo mums, kad įmonė būtų įpareigota nutraukti sutartį", – patikino H.Varnas.
Išklausęs, kiek kartų ir ką įmonei rašė doviliškis, H.Varnas retoriškai klausė: "jei sutartyje parašyta, kad prašymas nutraukti sutartį rašomas raštu, iškils klausimas: elektroninis laiškas yra raštas ar ne?"
Sugedo faksas?
Du mėnesius tarp dangaus ir žemės įstrigusiam P.Kulikauskui įmonė "Viasat" į klausimus atsakė tik jo istorija pradėjus domėtis dienraščiui "Klaipėda".
"Viasat" viešųjų ryšių vadovas Gediminas Galkauskas patikino, kad doviliškio prašymas gautas rugpjūčio 17-ąją.
Tik trečiasis laiškas įmonės buvo pripažintas tinkamu sutarčiai nutraukti.
"Minimalus sutarties laikotarpis baigėsi rugpjūčio 2 d. Žmogus prašymą atsiuntė rugpjūčio 17-ąją. Tai yra dvi savaitės po sutarties pasibaigimo. Pagal tvarką, žmogus turi parašyti laisvos formos prašymą. Nuo to momento praėjus 30 dienų, sutartis yra nutraukiama. Vadinasi, sutartis su šiuo klientu nutrūks rugsėjo 17-ąją", – tikino G.Galkauskas.
Įmonės atstovas net patikino, kad doviliškis nėra skolingas už paslaugas, priešingai – yra net permokėjęs.
"Permoka sudaro 5 eurus ir 39 centus. Jam tereikia parašyti prašymą ir tie pinigai bus sugrąžinti į jo sąskaitą", – teigė G.Galkauskas.
Įmonės atstovas aiškino, kad jam telieka apgailestauti dėl fakso ryšio trukdžių.
"Gali būti milijonai priežasčių, kodėl nebuvo gautas faksas. Tai yra technika. Gal ryšio tiekimas buvo sutrikęs? Man belieka atsiprašyti, nurodyta patikrinti ryšio priemones", – konstatavo G.Galkauskas.
Įsipareigojo trejiems metams
Doviliškis P.Kulikauskas po kančių kelių nutraukiant sutartį su telekomunikacijų bendrove, kitiems patarė atidžiai skaityti bet kokias sutartis.
"Tik dabar paaiškėjo, kad neprivalėjau pasirašyti trejų metų terminuotosios sutarties. Aš ją sudariau 2012-aisiais, sutartis baigėsi šiemet. Ryšių reguliavimo tarnyba yra išaiškinusi, kad paslaugų teikėjas privalėjo užtikrinti galimybę pasirašyti sutartį ne ilgesniam nei dvejų metų laikotarpiui", – patirtimi dalijosi gyventojas.
Iš tiesų Ryšių reguliavimo tarnyba išaiškino, kad elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklės numato tik tam tikras terminuotųjų sutarčių sudarymo sąlygas ir ribojimus.
"Pagal šių taisyklių 10 punktą, paslaugų teikėjai privalo užtikrinti, kad terminuotosios paslaugų teikimo sutarties, sudaromos su vartotoju, pradinis terminas būtų ne ilgesnis kaip 24 mėnesiai", – teigiama tarnybos pranešime.
Naujausi komentarai