Pereiti į pagrindinį turinį

Kitokia studijų patirtis: sesija be baimės ir glaudus ryšys su būsimais darbdaviais

2024-07-17 17:12
DMN inf.

Kauno kolegijos Verslo fakultetas – vienas didžiausių verslo ir vadybos rengimo centrų, vienijantis apie 120 dėstytojų ir 1200 studentų. Studijas kasmet užbaigia apie 500 darbo rinkai pasiruošusių specialistų.

Studentai, pasirinkę studijas Verslo fakultete, įgytas teorines žinias taiko praktinių užsiėmimų metu, atlieka praktikas Lietuvos ir užsienio įmonėse bei organizacijose, padėdami tvirtus pagrindus tolesnei karjerai. Aukštą studijų kokybę rodo ir 2023 metų žurnalo „Reitingai“ duomenys: iš 11 Verslo fakultete realizuojamų studijų programų buvo vertintos 10, kurios studijų krypčių reitinge užėmė 1 arba 2 vietą.

Studijų aktualumą užtikrina stiprus partnerių tinklas

Fakulteto bendruomenė aktyviai plėtoja socialinę partnerystę su įmonėmis: jų atstovai kviečiami skaityti paskaitas, kartu kurti ir vertinti studijų programas, studentų baigiamuosius darbus. Fakultete sukurta palanki studijoms aplinka, auditorijos aprūpintos modernia technika ir technologijomis, naujausia literatūra lietuvių bei užsienio kalbomis.

Siekiama, kad fakultetas taptų intelektualia erdve, kurioje vyrautų studentų ir dėstytojų abipusė pagarba, profesionalumu ir atvirumu grįstas akademinis ryšys, ugdantis bendruomeniškumą, socialiai atsakingą žmogų ir specialistą.

Kauno kolegijos nuotr.

„Verslo atstovai studijų procese dalyvauja nuo pirmo iki paskutinio žingsnio. Pirmasis žingsnis – tai studijų programos kūrimas, į kurį įtraukiame socialinius partnerius, klausiame jų, kokių darbuotojų jiems reikia; paskutinis žingsnis – studentų baigiamųjų darbų gynimai, kur pagrindinį įvertinimą rašo būtent verslo atstovai. Fakulteto atstovų komisijoje yra žymiai mažiau nei verslo“, – dalinosi Verslo fakulteto dekanė Dalia Ilevičienė.

Ji atkreipia dėmesį, kad kasmet studijų krypčių komitetai, kuriems priklauso ir socialiniai partneriai, seka tendencijas – pasikeitus rinkos poreikiams, jie bendradarbiauja su fakultetu, inicijuodami pokyčius esamose studijų programose ar siūlydami naujas.

„Baigusieji Kauno kolegiją įgyja profesinio bakalauro diplomą. Tai reiškia, kad studijas baigę absolventai yra pasirengę iš karto pradėti dirbti“, – sakė Verslo fakulteto dekanė.

Neabejojama, kad dėl nuolat augančio duomenų kiekio ir jų svarbos, specialistų, gebančių didžiulius informacijos srautus paversti į aiškias, naudą teikiančias įžvalgas, poreikis tik augs.

 

Žaibiškai augantis verslo duomenų analitikų poreikis

Neabejojama, kad dėl nuolat augančio duomenų kiekio ir jų svarbos, specialistų, gebančių didžiulius informacijos srautus paversti į aiškias, naudą teikiančias įžvalgas, poreikis tik augs. Reaguojant į šiuos rinkos pokyčius, Verslo fakultete pradėta vykdyti Verslo duomenų analitikos studijų programa. Programos rengėjai atkreipia dėmesį – verslo duomenų analitikos negalima tapatinti su matematika.

„Verslo duomenų analitikos studijų programos poreikis buvo labai aiškiai įvardintas, pirmiausia, verslo atstovų. Taip pat skaičiuojama, kad duomenų kiekis dvigubėja kas dvejus metus, tačiau specialistų, kurie galėtų valdyti šiuos duomenis, skaičius tikrai nedvigubėja kas metus ar dvejus“, – sako Verslo fakulteto Verslo katedros vedėja dr. Raminta Andrėja Ligeikienė.

Ji atskleidžia, kad remiantis IBM atliktais tyrimais, Jungtinėse Amerikos Valstijose kasmet yra patiriama 3,1 milijardo JAV dolerių nuostolių dėl nepanaudotų duomenų: „Manau, kad šie faktai leidžia suprasti, kodėl reikia verslo duomenų analitikų.“

Kauno kolegijos nuotr.

Verslo duomenų analitika išskirtinai svarbi sritis, kuri padeda įmonėms geriau suprasti jų veiklą bei rinkos dinamiką. Šios krypties specialistų stygius ir poreikis darbo rinkoje – ypač aukštas. Sėkmingai baigę studijas absolventai bus pasirengę Lietuvos ir tarptautinėse įmonėse dirbti verslo analitikais, rinkos bei rinkodaros analitikais, pirkimų analitikais, gamybos analitikais, verslo konsultantais, turės įgūdžių užsiimti individualia konsultacine veikla, steigti, plėtoti asmeninį verslą.

„Verslo duomenų analitikos studijų programa – ne matematikos, o verslo studijų kryptis. Tai reiškia, kad studijų metu studentai daugiau gilinsis į verslą, jo problematiką. Žinoma, bus susipažįstama ir su programavimo pagrindais, mokomasi dirbti su įrankiais, reikalingais duomenų analizei, tačiau svarbiausia – absolventų gebėjimas įžvelgti problemas ir pasiūlyti verslui tų problemų sprendimo būdus“, – apie studijų programą pasakojo dr. R. A. Ligeikienė.

Ji taip pat atkreipia dėmesį, kad studijų programa buvo inicijuota socialinių partnerių, kurie jau dabar laukia pirmųjų Verslo duomenų analitikos absolventų. Tuo tarpu siekiant paskatinti stojančiuosius rinktis šią studijų programą ir siekti gerų rezultatų, yra steigiamos skatinamosios stipendijos.

„Vieną tokią jau turime – tai  „Festo“ įsteigta 1 000 eurų stipendija, be abejo motyvuotam, pažangiam Verslo duomenų analitikos studijų programos studentui“, – sakė Verslo katedros vedėja.

Kauno kolegijos nuotr.

Išskirtinė mokymo sistema

Verslo fakulteto dekanė D. Ilevičienė pažymi, kad fakultete studentams sudaromos galimybės įgyti daugiau žinių nei yra numatyta studijų plane – nuo mokymų, skirtų plėtoti kompetencijas dirbant su „MS Excel“ programa, iki galimybės gilinti anglų kalbos žinias.

„Taip pat noriu paminėti, kad Verslo fakulteto studentai mokosi ne taip, kaip įprasta daugelyje kitų aukštųjų mokyklų. Mūsų fakultete yra vykdomas modulinis mokymas. Tai reiškia, kad studentai mokosi ciklais, nesusiduria su sesijos baime, sausio mėnesį neturi laikyti 7 egzaminų. Visa tai jie daro palaipsniui, kas 8 savaites. Pasibaigus ciklui paprastai studentai turi pristatyti projektą, į kurį dažnai integruojamos konkrečios verslo užduotys. Taip studentai prisiliečia prie verslo pasaulio“, – dalinosi fakulteto dekanė.

Modulinės mokymo sistemos privalumus įžvelgia ir patys studentai. (...) Ši sistema padeda geriau įsiminti informaciją ir mokytis produktyviau.

 

Modulinės mokymo sistemos privalumus įžvelgia ir patys studentai. Tarptautinio verslo studijų programos studentas Benas Podeckis sako, kad ši sistema padeda geriau įsiminti informaciją ir mokytis produktyviau. Jam pritaria tos pačios studijų programos studentas Rokas Stankevičius, prisipažįstantis, kad iš pradžių modulinė mokymo sistema kėlė jam abejonių.

„Kol nepradėjau studijuoti, nežinojau apie tokią mokymo sistemą. Iš pradžių žiūrėjau į ją skeptiškai, tačiau bėgant laikui ėmiau pastebėti vis daugiau privalumų: ši sistema leidžia greičiau įsisavinti informaciją, sutaupyti laiko, o tai man, kaip dirbančiam studentui, išties svarbu“, – įspūdžiais dalinosi studentas.

Šiandien verslumo ir kūrybiškumo kompetencijos reikalingos kone kiekvienos srities specialistui, todėl perimant tarptautinių partnerių patirtį per metus kitus planuojama atnaujinti didžioji studijų programų paketo dalis antreprenerystės pagrindus integruojant į įvairias studijų programas.

„Fakultete gana aktyviai plėtojame verslumo ir kūrybiškumo kompetencijų stiprinimą ir tai darome burdami ne tik Verslo fakulteto studentus, bet ir įtraukdami tiek tarptautinius partnerius, tiek studentus iš kitų studijų programų“, – dalinosi D. Ilevičienė.

Ji taip pat pažymi, kad fakulteto studentai turi galimybę ir yra skatinami dalyvauti įvairiuose hakatonuose, projektuose ar kitose veiklose, leidžiančiose įgyti daugiau žinių.

„Sudarome galimybes jiems dalyvauti ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Galiu drąsiai pasakyti, kad fakultetas finansuoja kiekvieną studentų ar dėstytojų iniciatyvą“, – apie plačias galimybes atveriančias studijas dalinosi Verslo fakulteto dekanė D. Ilevičienė. 

Ji priduria, kad baigę Kauno kolegiją absolventai studijas gali tęsti Lietuvos ir užsienio aukštosiose mokyklose ir siekti magistro laipsnio.

Straipsnis užsakytas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų