- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prieštaringas ir nenuspėjamas pandemijos metas nesustabdė prasmingos ilgametės uostininkų tradicijos – kaip ir kasmet, bendrovė „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ (KLASCO) pasveikino visą būrį darbuotojų, kurie šiai įmonei ištikimi jau ne vieną dešimtmetį.
Rekordas – 45 metai
Kaip pripažino KLASCO generalinis direktorius Vytautas Štumbergas, veteranų pagerbimo ceremonija tapo neatsiejama bendrovės gyvenimo dalis – įspūdingas renginys, kuriame žibėdavo ir garsiausios muzikos žvaigždės, ilgainiui tapo viena svarbiausių bei laukiamiausių metų švenčių, suburdavusi visą kolektyvą.
„Ši tradicija gimė šviesaus atminimo Bronislovo Lubio dėka – pagerbti ilgamečius įmonės darbuotojus per šventinį veteranų vakarą, kurio metu kiekvienas žmogus scenoje būdavo pasveikinamas, įvertinamas atminimo dovanėle. Šiandienos karantino situacija neleidžia mums pasidžiaugti bendra švente, tačiau tai nesustabdė svarbiausios idėjos – pagerbti žmogų nuoširdžiu dėmesiu bei atsidavusio ilgamečio triūso įmonėje įvertinimu“, – teigė pašnekovas.
Tradiciškai, po dviejų dešimtmečių darbo stažo KLASCO darbuotojams kas penkerius metus išmokamos piniginės išmokos. Kompanija didžiuojasi dešimtimis specialistų bei darbininkų, kurie savo įmonei ištikimi po 20 ir daugiau metų: praėjusių metų duomenimis, tokių žmonių buvo beveik 70, o darbuotojų lojalumo rekordas siekė net 45 metus.
Kuria didžiausią kapitalą
„Neabejotinai kiekvienam žmogui svarbus jo darbo ir atsidavimo įmonei įvertinimas. Tačiau tai svarbu ir pačiai įmonei, nes būtent kvalifikuoti, patyrę darbuotojai ir kuria didžiausią vertę. Juo labiau, įvertinant mūsų kompanijos specifiką. Didžiąją dalį įmonės darbuotojų sudaro skirtingos kategorijos dokininkai mechanizatoriai, tad norint tapti savo srities profesionalu, pasiekti aukščiausią, penktą, klasę ir gebėti valdyti sudėtingiausią techniką reikia ilgo, nuoseklaus ir kryptingo darbo. Taip pat nemažą dalį kolektyvo sudaro inžinieriai, įvairūs specialistai, kurių lojalumą labai vertiname. Turime tokių žmonių, kurie mūsų kompanijoje pradėjo darbą vos baigę mokymo įstaigas, o dabar jau yra vadovai“, – sakė V. Štumbergas.
Lojalumas: įspūdingą 40 metų darbo stažą kompanijoje sukaupusiam A.Petraičiui nėkart nekilo mintis pakelti sparnus kitur. (Bendrovės archyvo nuotr.)
Nūdienos tendencijos byloja, jog darbuotojai, ypač jaunimas, nebėra itin lojalūs savo darbovietei, lengviau keičia tiek darbus, tiek pozicijas.
„Nors mūsų darbuotojų kaita nėra didelė ir įmonei gana sėk-mingai pavyksta išlaikyti kvalifikuotus žmones, be abejo, mes taip pat jaučiame šias tendencijas. Kartais naujai atėję žmonės nepagalvoja, neįvertina, kur jie eina. Nes sąlygos dirbti uoste – išties sudėtingos, tai yra 24 val. per parą nenutrūkstamas darbas bet kokiu oru“, – kalbėjo pašnekovas.
Sudėtingomis sąlygomis tenka dirbti ne tik dokininkams mechanizatoriams, bet ir krovinių apskaitininkams, krovos darbų vadovams ir kitiems specialistams bei vadovams.
„Tad kartais nauji darbuotojai jau po savaitės darbo pripažįsta, kad jiems tai per sunku. Tačiau tie, kurie įsitvirtina, lieka ilgam. Tai pasakytina ir apie jaunus žmones, kurie gali puikiai save realizuoti darbovietėje, o turėdami pakankamai noro ir užsispyrimo, gali kelti kvalifikaciją, ir, žinoma, gauti didesnį finansinį įvertinimą – tam įmonė suteikia visas įmanomas galimybes“, – pabrėžė V. Štumbergas.
Ir džiaugsme, ir varge
Kompanijoje dešimtmečius dirbančių veteranų pagerbimas – tik vienas paskatinimo būdų, siekiant išlaikyti darbuotojus, juos motyvuoti.
Įmonėje taikomos ir kitos patrauklios socialinės rūpybos priemonės, orientuotos į kiek-vieną čia dirbantį žmogų: tai ir papildomas darbuotojų sveikatos draudimas, išmokos jubiliejų proga, sportinės veiklos skatinimo programa, tarifinio atlygio dydžio premija KLASCO darbuotojai buvo pamaloninti ir už sėk-mingus 2020-ųjų rezultatus.
Patirtis: N.Gvezdauskienės teigimu, dirbdama įmonėje kaskart tarsi atveria naują lapą, kuris reiškia dar vieną įdomų etapą. (Bendrovės archyvo nuotr.)
Darbuotojai įvertinami ne tik jubiliejaus proga, bet neužmirštami ir skausmo akimirką – mirus pirmos eilės giminaičiui, paremiami finansiškai, o mirus pačiam darbuotojui, tokios paramos sulaukia jo šeima.
„Be abejo, visos šios socialinės paramos priemonės, taip pat ir orus, stabilus atlygis, suteikiama galimybė mokytis, tobulėti, siekti naujų aukštumų darbuotojui yra nemaža paskata. Tačiau ne mažiau svarbu ir emocinis fonas, bendrystė, kai darbo aplinkoje žmogus gali jaustis tarsi šeimoje. Antraip tikrai neskaičiuotume tiek žmonių, kurie įmonės labui triūsia po 40 ar 45 metus – juk tai didžioji žmogaus gyvenimo dalis“, – kalbėjo KLASCO vadovas.
Pakluso sudėtingiausia technika
Dokininkas mechanizatorius Albinas Petraitis – vienas tokių kompanijos senbuvių, sukaupęs įspūdingą 40 metų darbo stažą. Ir tai – tik oficiali statistika. Anot pašnekovo, jei ne priverstine pertrauka tapusi tarnyba armijoje, šiandien šioje įmonėje jau skaičiuotų 43-ius savo darbo metus.
„Pagal įgytą automobilių techninės priežiūros ir remonto specialybę įsidarbinti nepavyko, tad teko pasukti kitu keliu. Pradėjau kaip paprastas dokininkas mechanizatorius. Iš pradžių teko labai sunkus fizinis darbas, bet pamažu tapo lengviau – mokiausi, ėmiau dirbti visais autokrautuvais bei kranais, kokie tik yra uoste, o neseniai išmokau valdyti ir šiuolaikinį naujovišką portalinį kraną TUKAN 3000. Tad šis darbas nebūna nuobodus, visada yra ko mokytis ir kur tobulėti“, – šypsojosi pašnekovas.
Turbūt būtų sunku patikėti, tačiau, kaip patikino A.Petraitis, per šį laikotarpį jam nė karto nebuvo kilusi mintis pakelti sparnų kur nors kitur. Ir to priežastis – ne tik patikimos socialinės garantijos bei patrauklus atlygis.
„Be abejo, labai džiugina ir motyvuoja tai, kad darbovietė skiria papildomas priemones. O kur dar veteranų vakarai, jubiliejų šventės su bendradarbių brigada“, – džiugias akimirkas vardijo KLASCO senbuvis.
Dešimtmečiai – lyg akimirka
Su nostalgija A.Petraitis prisiminė ir azartiškas Baltijos šalių spartakiadas, kur nekart pavyko laimėti prizines vietas rutulio stūmimo bei svarsčių kilnojimo rungtyse.
„Visada jaučiausi savo vietoje, savo stichijoje, o visi šie metai įmonėje pralėkė be galo greitai – neilgai trukus ir pensija. Ar jau noriu išeiti į užtarnautą poilsį? Nelabai – matysim, kaip leis sveikata“, – atviravo pašnekovas.
KLASCO procesų administravimo vadybininkė Nomeda Gvezdauskienė taip pat antrino kolegai – 20 darbo metų įmonėje pralėkė tarsi akimirka: „Čia dirbdama kaskart tarsi atveriu naują lapą, kuris reiškia dar vieną įdomų ir iššūkių kupiną etapą.“
N.Gvezdauskienė puikiai prisimena pirmąsias darbo KLASCO akimirkas, kai iki tol Klaipėdos universitete dėsčiusiai moteriai buvo patikėta „nuo nulio“ įkurti įmonės laboratoriją.
„Iš pradžių jos veikla buvo susijusi su skystų trąšų kokybės kontrole, po to laboratorija augo, plėtėsi, priklausomai nuo įmonės veikloje atsiradusių naujų krovos produktų, įvairavo ir pačių tyrimų pobūdis“, – prisiminė anuometė KLASCO laborantė-inžinierė.
Reikšminga pridėtinė vertė
Netgi prieš maždaug ketverius metus įmonėje vykusi reorganizacija, kai laboratorija pabaigė savo gyvavimą, N.Gvezdauskienei tapo dar vienu naujų galimybių ir iššūkių etapu.
„Man buvo pasiūlytos kelios pozicijos – eik, bandyk, rinkis, kur tau įdomiau, kur galėsi labiau atsiverti. Ir tai vėlgi buvo intriguojantis iššūkis, visai kitokio pobūdžio pareigos“, – pasakojo KLASCO procesų administravimo vadybininkė.
Pašnekovė neneigė, jog per visą darbo laikotarpį šioje kompanijoje gal porą kartų ir buvo susigundžiusi galimybe išbandyti savo jėgas kitoje įmonėje.
„Tačiau galiausiai susilaikydavau. Nes vargu ar kažkur kitur būčiau radusi tai, ką turiu čia – juk darbe mes praleidžiame labai daug savo laiko, todėl svarbus ne vienas kriterijus. Man tai pirmiausia yra įdomus, perspektyvus ir satisfakciją teikiantis darbas, taip pat gera emocinė aplinka, draugiškas kolektyvas. Be abejo, tarp pirmos svarbos – ir orus atlygis, gausios darbuotojų motyvavimo priemonės. Pripažinkime, kad tokią pridėtinę vertę šiandien gali pasiūlyti toli gražu ne kiekvienas darbdavys“, – patyrė N.Gvezdauskienė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Derybose su „Rheinmetall“ tariamasi dėl gamyklos statybų pradžios rudenį
Vokietijos karinės pramonės milžinės „Rheinmetall“ amunicijos gamyklos Lietuvoje statybas siekiama pradėti jau šių metų rudenį, skelbia derybas su koncernu pradėjusi Ekonomikos ir inovacijų ministerija. ...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste1
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Gera žinia vietos bendruomenei: „YIT Lietuva“ pradeda ilgai lauktą Kazbėjų tilto remontą1
Į Kultūros paveldą įrašytas Vilniaus pakraštyje esantis Kazbėjų tiltas, kurio rekonstrukcijos ilgai laukė vietos bendruomenė bei sostinės vairuotojai, pagaliau bus sutvarkytas. Jo kapitalinio remonto darbų imasi tvarios miestų ir infra...
-
„Teleloto“ studija virs podiumu
„Ar gali pasiūti „Teleloto“ palaidinę? Kaip išsinuomoti „Teleloto“ suknelę? Įmanoma nusipirkti „Teleloto“ kojines? Tokius ir panašius klausimus jaunoji dizainerė Karina Panina pastaraisiais metais gi...
-
„Fazer“ svarsto apie pokyčius gamyboje: sieks užtikrinti konkurencingumą Baltijos kepyklų rinkoje3
Greitojo vartojimo produktų įmonių grupė „Fazer“ siekia stiprinti savo pozicijas visose rinkose. Kaip vieną iš strateginių veiksmų, svarsto apie galimybę visas Baltijos šalių kepyklas sujungti į vieną gamybos padalinį Ogr...
-
„Panevėžio statybos trestas“ gavo 156 mln. eurų Ignalinos AE užsakymą2
Viena didžiausių šalyje statybos bendrovių „Panevėžio statybos trestas“ (PST) gavo 156 mln. eurų vertės Ignalinos atominės elektrinės (IAE) užsakymą statyti radioaktyviųjų atliekų atliekyną, antradienį pranešė PST. ...
-
Sostinės Pilaitės rajone įmonė neteisėtai iškirto 34 medžius: teks atlyginti per 11 tūkst. eurų žalą7
Aplinkos apsaugos departamentas (AAD) informuoja, kad sostinės Pilaitės rajone įmonė neteisėtai iškirto 34 saugotinus medžius. ...
-
LTG pritaikė Vilniaus intermodalinį terminalą NATO kroviniams3
Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) Vilniaus intermodaliniame terminale pradės krauti NATO karinius krovinius. Pritaikius terminalą tikimasi sparčiau gabenti krovinius iš Pabradės karinio poligono ir taip mažiau apkrauti kelius, p...
-
Pažintis su chirurgu – iš anksto suplanuota, saugi pacientui4
Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) Kauno ligoninės Chirurgijos skyriaus vadovas gydytojas Edvinas Dainius sklaido mitus apie pusmečio eiles chirurgo konsultacijai ir ragina pacientus nedelsti – iš anksto suplanuotos operacijos p...
-
„Rheinmetall“ gamyklai reikės naujų elektros pastočių, dujų skirstymo stočių7
Vokietijos karinės pramonės milžinės „Rheinmetall“ planuojamą amunicijos gamyklą svarstant statyti Radviliškio rajone, energetikos infrastruktūrą valdančios įmonės sako, kad tokią gamyklą norint prijungti prie jų tinklų gali t...