Pereiti į pagrindinį turinį

Lietuvos bankas „Luminor“ skyrė 350 tūkst. eurų baudą

2021-06-04 08:01

Lietuvos banko valdyba „Luminor“ bankui skyrė 350 tūkst. eurų piniginę baudą už Mokėjimų įstatymo pažeidimus.

Lietuvos bankas „Luminor“ skyrė 350 tūkst. eurų baudą
Lietuvos bankas „Luminor“ skyrė 350 tūkst. eurų baudą / Scanpix nuotr.

Kaip pranešė centrinis bankas, pažeidimai buvo nustatyti Lietuvos bankui atlikus tyrimą, kurio metu išnagrinėti mokėjimo paslaugų incidentai, įvykę 2020 metų liepos–rugpjūčio mėnesiais.

„Lietuvos bankas nustatė, kad „Luminor“ nevykdė vienos iš esminių mokėjimo paslaugų teikėjo pareigų – neužtikrino kliento galimybės disponuoti jo sąskaitoje esančiomis lėšomis. Per vieną iš incidentų komercinis bankas įvykdė 772 neautorizuotas (t. y. be kliento sutikimo) mokėjimo operacijas, kurios dubliavo patvirtintas operacijas, už didesnę nei už 1 mln. eurų sumą. Paaiškėjus, kad jos buvo įvykdytos, komercinis bankas nesiėmė tinkamų priemonių problemai spręsti – daugumai nukentėjusių vartotojų pinigų negrąžino iki kitos darbo dienos pabaigos, kaip tai nustatyta Mokėjimų įstatyme“, – teigia centrinis bankas.

Už šį nusižengimą skirta 150 tūkst. eurų bauda.

Kita, 100 tūkst. eurų, bauda, pasak Lietuvos banko, skirta už tai, kad incidentų metu „Luminor“ su klientais komunikavo netinkamai arba apskritai jiems nepranešė svarbios informacijos.

„Toks elgesys turėjo pasekmių – skaičiuojama, kad per su mobiliuoju parašu susijusį incidentą mažiausiai 5,5 tūkst. klientų, kurie keletą kartų bandė nesėkmingai jungtis su mobiliuoju parašu, prieiga prie interneto banko buvo visiškai užblokuota, tačiau „Luminor“ jiems nenurodė blokavimo priežasčių ir laiku nesiėmė priemonių blokavimui panaikinti. Už šį pažeidimą komerciniam bankui skirta taip pat 100 tūkst. eurų bauda“, – sako centrinis bankas.

„Luminor“ komunikacijos vadovė Indrė Baltrušaitienė komentare teigia, kad „Luminor“ pripažįsta Lietuvos banko išvadas ir pašalino trūkumus, kurie nurodyti tyrime.

„Minimi incidentai įvyko praėjusią vasarą per vieną iš sudėtingiausių technologinių transformacijų, per kurią didžiulis kiekis mūsų klientų duomenų ir sąskaitų buvo perkelta į naują vieningą platformą“, – sako I. Baltrušaitienė.

Pasak jos, siekiant išvengti tokių incidentų pasikartojimo, bankas atliko reikšmingų kasdienės veiklos ir strateginių pokyčių, taip pat pradėta bendradarbiauti su IBM, siekiant paspartinti skaitmeninę transformaciją.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų