„Po šio sprendimo „Foxpay“ nebegali teikti jokių finansinių paslaugų“, – pranešė LB, kurio sprendimas priimtas penktadienį.
„Foxpay“ veiklos trūkumų ir teisės aktų pažeidimų nustatyta visose tikrintose srityse“, – teigė centrinis bankas
Pasak banko, licencija bendrovei panaikinta, nes ji nesilaikė pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos reikalavimų, tinkamai nenustatė klientų ir jų atstovų tapatybės.
Jo teigimu, „Foxpay“ akcininkė I. Trinkūnaitė neatitinka akcininkams keliamų teisės aktų reikalavimų. Pasak LB, įmonė nevaldė interesų konfliktų, kai paslaugos buvo teikiamos su I. Trinkūnaite ar bendrovės valdybos nariais susijusiems klientams.
Taip pat nustatyta, kad didelę dalį „Foxpay“ apyvartos sudarė didesnės pinigų plovimo rizikos klientai, tačiau įstaiga iš esmės tinkamai nenustatė jų turto ir lėtų šaltinių, pakankamai nestebėjo galimai įtartinos klientų veiklos bei ne visada pradėdavo vidinius tyrimus dėl įtartinų operacijų.
Foxpay“ netinkamai saugojo klientų lėšas, neturėjo patikimos ir efektyvios vidaus kontrolės sistemos.
„Reikšmingą tikrinamojo laikotarpio dalį nebuvo vykdoma vidinių mokėjimų operacijų tarp „Foxpay“ klientų stebėsena“, – nustatė bankas.
Dar birželį LB apribojo įmonės naudojimąsi jo valdoma mokėjimų sistema „Centrolink“.
Neplaninį „Foxpay“ patikrinimą už laikotarpį nuo 2022 metų rugsėjo 30 dienos iki šių metų kovo 20 dienos LB vykdė nuo kovo 18-tos iki liepos 9 dienos, kurį užbaigus apribojo įmonės veiklą ir paskyrė laikiną prižiūrėtoją.
Kėlė grėsmę klientų nuosavybei
Centrinis bankas taip pat nustatė, kad „Foxpay“ netinkamai saugojo klientų lėšas, neturėjo patikimos ir efektyvios vidaus kontrolės sistemos.
„Kas sukėlė grėsmę elektroninių pinigų turėtojų (klientų) nuosavybei“, – skelbė LB.
Pasak jo, tam tikromis datomis „Foxpay“ saugojo mažiau klientų lėšų nei apskaičiuota saugotina lėšų suma.
Bendrovė nuolat tinkamai nesutikrindavo, neatskirdavo ir neapsaugodavo klientų lėšų, nurodė LB.
„Neužtikrinusi veiksmingos vidaus informavimo sistemos klientų lėšų apsaugos srityje, („Foxpay“ – BNS) neįgyvendino pareigos užtikrinti, kad jos vadovybė ir darbuotojai laiku gautų jų funkcijoms vykdyti reikalingą informaciją apie įstaigos klientų lėšų apsaugos procesus“, – aiškino bankas.
(be temos)