„Tai yra pats geriausias sprendimas mano gyvenime“, - žurnalistams valstybės valdomos įmonės patalpose pirmadienį sakė S.Dailydka.
Jis teigė atsistatydinantis, nes prognozuoja nesulauksiąs politinės paramos tiek naujo susisiekimo ministro, tiek Vyriausybės ir Seimo.
„Aš galvoju, kad šitas sprendimas kaip tik yra geriausias naujai vadovybei atrišti rankas ir daryti sprendimus. Tuo labiau, kad jūs puikiai žinote, kad bendrovė šiuo metu labai stipri, galinti spręsti visas problemas“, - kalbėjo „Lietuvos geležinkelių“ vadovas.
Aš galvoju, kad šitas sprendimas kaip tik yra geriausias naujai vadovybei atrišti rankas ir daryti sprendimus.
Pasak S.Dailydkos, įmonės valdyba privalo patenkinti jo atsistatydinimo prašymą. Jo prašymą valdyba nagrinės pirmadienį.
Geležinkelių valdybą sudaro trys ministerijos atstovai valdybos pirmininkas susisiekimo viceministras Saulius Girdauskas, ministerijos kancleris Tomas Karpavičius ir ministro patarėjas Alfonsas Macaitis, taip pat du nepriklausomi atstovai Ričardas Čepas ir Algimantas Variakojis.
S.Dailydka tvirtino, kad Vyriausybei vadovaujant socialdemokratais šie juo politiškai pasitikėjo, „bet tai nereiškia, kad lengva buvo dirbti“.
Premjeras bandė perkalbėti
Ketvirtadienį S.Dailydka ir geležinkelius valdančios Susisiekimo ministerijos laikinasis vadovas Rimantas Sinkevičius susitiko su kadenciją baigiančiu ministru pirmininku Algirdu Butkevičiumi. Apie šį susitikimą iš anksto nebuvo skelbiama.
„(Kalbėjomės) apie tą patį, kad noriu atsistatydinti, ir tiek“, - sakė S.Dailydka.
Jis teigė savo ketinimą trauktis norėjęs aptarti su susisiekimo ministru, tačiau šis pats savo iniciatyva suorganizavo pokalbį trise.
Pasak „Lietuvos geležinkelių“ vadovo, premjeras ir R.Sinkevičius bandė perkalbėti jį likti.
„Kontraktas mano yra iki 2018 metų vasario mėnesio“, - sakė S.Dailydka.
Klausimai dėl paramos ir vidaus sandorių
Pastaruoju metu žiniasklaida kėlė klausimus dėl „Lietuvos geležinkelių“ paramos skirstymo ir vidaus sandorių, kuriais įmonė be konkurso įsigydavo lokomotyvų dalis iš Rusijos.
Kaip skelbė BNS, išskirtinio dėmesio skirstant „Lietuvos geležinkelių“ paramą sulaukė Vilkaviškio rajono ir Mažeikių rajono lopšeliai, darželiai ir sporto mokyklos. Vilkaviškio vienmandatėje apygardoje premjeras A.Butkevičius į Seimą kandidatuoja nuo 1996 metų, o Mažeikiuose savivaldybės tarybos nariu dirba ministro pirmininko patarėjas susisiekimo klausimais Darius Jarmantavičius.
Pastaruosius metus stabilios „Lietuvos geležinkelių“ paramos – maždaug po 25 tūkst eurų – sulaukia ir geležinkelių valdybos pirmininko S.Girdausko įsteigto Kastyčio Girdausko automobilių sporto klubo valdoma viešoji įstaiga „Reventus“.
S.Dailydka patvirtino, kad iki 3 tūkst. eurų dydžio paramą skiria jis pats, o dėl paramos didesnėmis sumomis sprendžia įmonės valdyba. Didžioji dalis paramos Mažeikių, Vilkaviškio ar Jonavos įstaigoms ir siekė ne daugiau kaip 3 tūkst. eurų.
„Nei žodžiu, nei raštiškai į mane nei socialdemokratai, nei kiti nesikreipė ir nerašė jokių prašymų tai tikrai“, - sakė „Lietuvos geležinkelių“ vadovas.
„Aš nežinau, nesidomėjau ir nesigilinau, kur ten kam nugulė. (...) Ten tose paramose nėra parašyta niekada, o aš detektyvu nedirbu“, - kalbėjo jis.
Klausiamas apie vidaus sandorius jis tvirtino, kad „čia yra normalus, technologinis, ūkinis gyvenimas, kuriame tu privalai dirbti pagal taisykles“, o rusiška technika įmonei reikalinga dėl vis dar esančios senos infrastruktūros.
Transporto inžinieriaus mokslų daktaro laipsnį turintis 63-jų S.Dailydka „Lietuvos geležinkeliams“ vadovavo dešimtmetį, prieš tai 2002-2006 metais buvo bendrovės Keleivių vežimo valdybos viršininkas. S.Dailydka yra dirbęs bendrovėje „Lindra“ vadovaujančiose pareigose, penkerius metus vadovavo bendrovei „Lietuvos avialinijos“.
S.Dailydka pastaruosius penkeris metus yra Vilniaus Gedimino technikos universiteto Geležinkelių transporto katedros docentas.
Pirmaisiais nepriklausomybės metais jis vadovavo Lietuvos kelių vežėjų asociacijai „Linava“, buvo Lietuvos pramonininkų konfederacijos viceprezidentas.
Naujausi komentarai