- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Multimodalinius krovinių pervežimus, kai kroviniai gabenami keliomis skirtingomis transporto priemonėmis, siūlančios įmonės „Hegelmann Multimodal“ pardavimų vadovas Kiril Trofimov dalijasi sėkmingo veikimo pandemijos metu istorija – nors karantino pradžioje užsakymų apimtys mažėjo apie 30 proc., tarptautinis krovinių gabenimas verslui išliko aktualus ir netruko atsigauti. Pastaruoju metu įmonės apyvarta augo 3,5 karto, o darbuotojų skaičius padidėjo 6 kartus. Veikiausiai vienas iš 100 konteinerių Lietuvoje šiandien ekspedijuojamas „Hegelmann Multimodal“.
Kroviniai – įvairūs ir net keisti
Multimodaliniai pervežimai – tai įvairių krovinių gabenimo būdas, kai naudojamasi ne viena transporto priemone, bet keliomis, pavyzdžiui, tas pats krovinys gali būti gabenamas vilkiku, traukiniu ir krovininiu laivu, iš vieno vežėjo kitam perduodant krovinį skirstymo centruose. „Hegelmann Multimodal“ yra Hegelmann Grupės, kuri transporto ir logistikos paslaugas teikia jau nuo 1998 metų, dalis. Įmonė šiandien Lietuvoje ekspedijuoja kas šimtąjį konteinerį. Pagrindiniai klientai – gamintojai ir platintojai, bet multimodalinis pervežimo būdas leidžia pervežti įvairius krovinius.
„Organizuojant multimodalinius pervežimus, tenka ne tik gabenti neįprastus krovinius, tačiau ir spręsti klientų problemas. Pasitaiko, kad įmonės perparduoda prekes dar joms būnant pakeliui, tada reikia operatyviai pakeisti gabenimo kryptį ir planą. Būna ir labai netradicinių krovinių: labiausiai įsiminė atvejai, kai turėjome gabenti šieną iš Lietuvos į Aziją, krokodilų maistą į Afriką, o Indijoje turėjome krovinį, kurį gavėjas nutarė atsiimti tik po dviejų metų“, – savo darbo įdomybėmis dalijosi Kiril Trofimov, „Hegelmann Multimodal“ pardavimų vadovas.
„Hegelmann“ nuotr.
Dažniausiai „Hegelmann Multimodal“ gabena kitų įmonių užsakytus ar siunčiamus krovinius, tačiau kai kuriais atvejais multimodaliniai pervežimai naudingi ir privatiems asmenims. „Tenka vežti ir diplomatines siuntas, pavyzdžiui, konsulato darbo priemones ar asmeninius daiktus. Žmonės, persikraustydami iš vienos valstybės į kitą, nori vežtis ne tik namų apyvokos reikmenis, tačiau ir motociklus, nedidelius privačius lėktuvus ir lenktyninę sporto įrangą“, – pasakojo K. Trofimov.
Pašnekovas teigia, kad sėkmę nemonotoniškame darbe užtikrina nuolatinis siekis tobulėti, ryžtas ir motyvacija ieškoti geriausių ir klientui palankiausių sprendimų. „Man patinka ambicingi projektai, todėl sukūrus stiprų produktą Lietuvoje, toliau siekiau įsitvirtinti užsienio rinkose. Pastaruoju metu pavyko suburti komandas Baltijos šalyse, vystyti veiklą Lenkijoje. Vieną svarbiausių tikslų įgyvendinome – iš vietinio žaidėjo tapome regioniniu, o šiuo metu siekiame nuosavą paslaugą teikti globaliu mastu“, – planais dalinosi K. Trofimov.
Vienintelis būdas tarpkontinentiniams kroviniams
Tam, kad kroviniai patektų į pačius tolimiausius pasaulio kampelius, tenka pasitelkti ne vieną gabenimo būdą, todėl organizuojant logistiką kroviniams tarp skirtingų kontinentų gabenti, multimodalinių pervežimų būdas neturi alternatyvų.
„Šiais laikais verslams būdingas tarptautiškumas, o verslo santykiai nebeturi ribų ir vystomi gerokai toliau nei kaimyninės šalys. Taip pat verslai siekia tapti patrauklesni, pasiūlyti kuo įvairesnių prekių ar paslaugų, todėl neišvengiamai ieško galimybių tolimose valstybėse. Lietuviai dažniausiai prekes siunčiasi iš Azijos, JAV, Afrikos ir Australijos arba gabena prekes į šiuos kontinentus“, – teigė K. Trofimov.
Mes ieškome skirtingų būdų, kaip sumažinti taršą, kurią sukuria visas logistikos sektorius, todėl stengiamės klientui siūlyti tvaresnes paslaugas.
Multimodalinis pervežimas patrauklus tuo, kad sumažina į tolimas šalis krovinius siunčiančių klientų rūpesčius, kurių būtų nemažai, jei tokį krovinio kelią suplanuoti tektų patiems. Gabenant krovinius, reikėtų pasirūpinti krovinio registracija muitinėse, įvairių dokumentų parengimu, kelių rūšių transporto, galinčio gabenti konkretų krovinį, paieškomis nepažįstamose valstybėse.
Verta rinktis ir Europoje
Krovinių pervežimui Europos žemyne alternatyvų galima rasti kur kas daugiau, tačiau net ir šiuo atveju multimodalinis pervežimas gali būti optimaliausias pasirinkimas atsižvelgiant į kiekvieno krovinio ypatumus.
„Priklausomai nuo prekių specifikos ir pristatymo susitarimų, rinktis multimodalinį pervežimo būdą gali būti kur kas naudingiau. Pavyzdžiui, jei krovinį reikia pristatyti labai skubiai, yra galimybė didžiąją kelio dalį jį skraidinti, taip užtikrinant itin greitą pristatymą. Kita vertus, jei krovinio nereikia pristatyti greitai, tačiau aktualu sutalpinti kiek įmanoma didesnį prekių kiekį, pasirenkamas kombinuotas transportas, kurio dėka pristatoma 3-4 tonomis daugiau nei kraunant į standartinę ratinę transporto priemonę. Šiuo atveju taip sutaupomi kaštai“, – paaiškina K. Trofimov.
Kiril Trofimov/Donato Vaičiulio nuotr.
Skirtingų logistinių paslaugų ir sprendimų įvairovė kuria „Hegelmann“ grupės privalumus: laiko nuostolių perkrovimo punktuose sumažinimas, greitesnis krovinių tranzitas, mažesnės sąnaudos ir mažesnė organizacinė našta klientui.
Privalumas – tausojama gamta
Viena iš patraukliausių multimodalinių pervežimų savybių – gamtos tausojimas. „Hegelmann Group“, siekdama mažinti taršos mastą, įsigijo penkis suskystintomis gamtinėmis dujomis (angl. Liquefied Natural Gas) varomus vilkikus. Planuojama, kad ateityje tokie vilkikai sudarys ne mažiau kaip 20 proc. įmonės transporto parko.
„Mes ieškome skirtingų būdų, kaip sumažinti taršą, kurią sukuria visas logistikos sektorius, todėl stengiamės klientui siūlyti tvaresnes paslaugas. Prie taršos mažinimo reikšmingai prisideda krovinių gabenimo sprendimai, užtikrinantys mažesnę taršą, pavyzdžiui, gabenant krovinius geležinkeliu. Diegiamos šiuolaikinės technologijos prisideda prie žalos gamtai mažinimo“, – sako K. Trofimovas.
Multimodaliniai pervežimai padeda optimizuoti transporto srautus, todėl į aplinką išleidžiamas mažesnis CO2 kiekis. Transportas yra vienas didžiausių teršėjų, todėl multimodalinis įvairių transporto priemonių derinimas leidžia judėti tvaresnės logistikos link.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Teismas užkirto kelią A. Stumbrui bylinėtis dėl prisijungimo prie „Litgrid“ elektros tinklo1
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas paliko galioti žemesnės instancijos teismo sprendimą nepriimti Rolando Pakso žento ir verslo partnerio Aivaro Stumbro skundo byloje dėl atmestų prašymų prisijungti prie bendrovės „Litgrid&ldquo...
-
„YIT Lietuva“ statys naują „Agrokoncerno“ fermų kompleksą – darbų vertė 52,6 mln. eurų1
Tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ Radviliškio rajone, Bebrujų kaime, statys modernų 52,6 mln. eurų vertės „Agrokoncerno grupės“ karvių fermų kompleksą. 53 ha ploto sklype plėtojamas kom...
-
GIPL rangovė „Alvora“ kaltina energetikos institucijų vadovus šmeižtu
Pagrindinė Lietuvos ir Lenkijos magistralinio dujotiekio (GIPL) statybos rangovė „Alvora“ šmeižtu kaltina energetikos ministrą, GIPL užsakovės „Amber Grid“ bei Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) vadovus, ta...
-
„BaltCap“ afera: aiškėja, kas galėjo nutikti su dingusiais milijonais37
Buvęs investicijų bendrovės „BaltCap“ infrastruktūros fondo partneris Šarūnas Stepukonis į Lietuvos lošimų bendrovės „Olympic Casino Group Baltija“ akcininkės Estijos to paties verslo įmonės „OB Holding 1&...
-
Žmonėms su negalia įgyti vairuotojo pažymėjimą – misija (ne)įmanoma: „Regitra“ teisinasi2
Bandžiusi įgyti vairavimo teises, negalią turinti moteris susidūrė su netikėta kliūtimi – paaiškėjo, kad „Regitra“ neturi jos negaliai pritaikyto automobilio. Moteris dėl tokios situacijos pateikė skundą Lygių galimybių ko...
-
VŠT iš „Veolios“ jau gavo 9,5 mln. eurų už taršos leidimus, likusių lėšų tikisi netrukus
Vilniaus miestas ir Vilniaus šilumos tinklai (VŠT) iš Prancūzijos energetikos grupės „Veolia“ jau atgavo dalį Stokholmo arbitražo pernai lapkritį priteistos sumos – 9,5 mln. eurų už įmonės 2002–2017 metais ...
-
Teismas iš naujo spręs, kurios šalies teisme turi būti nagrinėjama „BaltCap“ byla8
Vilniaus apygardos teismas turės iš naujo nagrinėti, ar investicijų bendrovės „BaltCap“ infrastruktūros fondo įmonių ieškinys dėl Šarūno Stepukonio praloštų dešimčių milijonų eurų grąžinimo turi b...
-
J. Petrauskienę antrai kadencijai siūloma skirti Valstybės duomenų agentūros vadove
Valstybės duomenų agentūros vadove antrai kadencijai siūloma skirti dabartinę įstaigos direktorę Jūratę Petrauskienę. ...
-
IAE valdyboje liko tie patys nepriklausomi nariai bei valstybės tarnautoja
Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės (IAE) valdyboje liko tie patys trys nepriklausomi nariai ir valstybės tarnautoja. ...
-
Teismas panaikino 4,8 mln. eurų „Alvoros“ turto areštą
Vilniaus apygardos teismas panaikino strateginio Lietuvos ir Lenkijos dujotiekio (GIPL) statybos pagrindinės rangovės „Alvorai“ 4,8 mln. eurų vertės turto areštą, trečiadienį pranešė „Alvora“. ...