- Erika Alonderytė-Kazlauskė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) vadovui iš esmės palaikant idėją visiškai atsisakyti baltarusiškų ir rusiškų krovinių, premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad įmonė gali pasirinkti, su kokiais partneriais dirbti.
„Lietuvos geležinkeliai“, nors ir valstybės valdoma, bet komercinė įmonė, ir „Lietuvos geležinkelių“ pasirinkimo klausimas, su kokiais partneriais turėti reikalų, o su kokiais neturėti. Jei gauni užsakymą vežti trąšas, tegu pačios trąšos ir nesankcionuotos, bet vežamos iš ten, kur yra trąšų gamybos įmonė, kuri yra sankcionuota (...) – atsisakyti vežti tokį krovinį yra paprasčiausias sprendimas“, – LRT radijui ketvirtadienį sakė I. Šimonytė.
Pasak jos, sankcijų „paletė“ Europos Sąjungoje yra gana komplikuota, pavyzdžiui, sankcionuota tiek „Belaruskalij“ įmonė, tiek jos produkcija, tiek savininkai, o „Grodno Azot“ atveju – tik įmonė ir savininkai, bet ne produktas, todėl bandoma jo kilmę klastoti.
„Esame geografiškai tokioje vietoje, per ką bandoma į ES patekti, turime daug krūvio, bet yra ir gana paprastų sprendimų, kurie tą krūvį institucijoms gali sumažinti, nes uždarbis čia tikrai labai mažas ir jo vaikytis, nemanau, kad verta“, – pridūrė premjerė.
I. Šimonytės teigimu, tokie pavieniai komerciniai sandoriai su prekėmis, kurios yra „pilkojoje zonoje“, kelia riziką, todėl įmonė turėtų įsivertinti pirmiausia reputacinę riziką ir taip pat pinigus, kurie iš to uždirbami.
„Valstybės valdoma įmonė visada turi įsivertinti vienoje pusėje savo reputacinę riziką, kuri yra turtas, kitoje pusėje – tuos ne baisiai didelius pinigus, kuriuos iš to galima uždirbti“, – teigė I. Šimonytė.
Pasalk jos, situacija yra gerokai pasikeitusi ir krovinių yra gerokai sumažėję, tačiau „Lietuvos geležinkelių“ dar laukia didelis iššūkis perorientuoti savo veiklą į Vakarų rinkas.
LTG vadovas Egidijus Lazauskas trečiadienį teigė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ palaiko idėją visiškai atsisakyti iš Baltarusijos ir Rusijos gabenamų krovinių. Vis dėlto, pasak jo, visiškas krovinių iš šių šalių atsisakymas būtų galimas tik tuomet, jei LTG nesugebėtų suvaldyti į Lietuvą gabenamų sankcionuotų prekių.
Tai ne tik komercinė institucija, bet ir valstybės kontroliuojama įmonė ir jeigu girdžiu, premjerė sutinka, ministras sutinka, „Lietuvos geležinkelių“ vadovas sutinka, tai kur čia problemos? Nors ir rytoj nustokime vežti, nes patys įsivarome save į kampą ir po to nežinome, kaip procesą sukontroliuoti.
G. Nausėda tikisi, kad LTG apsispręs nevežti rusiškų ir baltarusiškų krovinių
Prezidentas Gitanas Nausėda sako besitikintis, kad „Lietuvos geležinkeliai“ apsispręs nebevežti rusiškų ir baltarusiškų krovinių.
„Tai ne tik komercinė institucija, bet ir valstybės kontroliuojama įmonė ir jeigu girdžiu, premjerė sutinka, ministras sutinka, „Lietuvos geležinkelių“ vadovas sutinka, tai kur čia problemos? Nors ir rytoj nustokime vežti, nes patys įsivarome save į kampą ir po to nežinome, kaip procesą sukontroliuoti“, – žurnalistams Vilniuje ketvirtadienį sakė prezidentas.
Anot jo, nustojusi vežti šiuo krovinius jų praradimus bendrovė galėtų kompensuoti kitose rinkose.
„Jeigu nevešime, taip, neteksime tam tikrų pajamų, bet gal tai bus paskata ieškoti alternatyvių rinkų ir pamėginti kompensuoti pajamų netektis kitais būdas. Viskas labai paprasta, ir vėl tas pats pavyzdys, kai visi šneka teisingus žodžius, bet darbas ir sprendimai nėra priimami. Tai tikiuosi, tie sprendimai bus netrukus padaryti“, – sakė prezidentas.
M. Skuodis: dėl rusiškų ir baltarusiškų krovinių turi apsispręsti LTG
Sprendimą, ar atsisakyti gabenti rusiškus ir baltarusiškus krovinius su riziką keliančiomis prekėmis, turi priimti patys LTG, sako susisiekimo ministras Marius Skuodis. Jis teigė sutinkantis, jog LTG negabentų jokių riziką įmonės bei Lietuvos reputacijai galinčių kelti krovinių.
„(Lietuvos – BNS) geležinkeliai patys. Ministerija tokių sprendimų tikrai nepriiminėja“, – žurnalistams Vilniuje ketvirtadienį sakė M. Skuodis.
„Šioje vietoje pirmiausia mes žiūrime į juridinius asmenis, kurie atlieka vežimus, ar jie tą riziką pajėgūs valdyti, ar ne“, – teigė susisiekimo ministras.
„Kiek žinau, šitie klausimai tikrai svarstomi ir „Lietuvos geležinkelių“ valdyboje, ir antrinės pervežimus vykdančios įmonės („LTG Cargo“ – BNS) valdyboje“, – pridūrė jis.
M. Skuodis teigė sutinkantis, jog LTG negabentų jokių riziką įmonės bei Lietuvos reputacijai galinčių kelti krovinių su prekėmis, kurių gamintojams taikomos tarptautinės sankcijos.
„LTG vadovas pritarė mano išsakytai minčiai. Aš norėčiau, kad nebūtų gabenami jokie kroviniai, kurie gali sukelti bet kokią riziką tiek įmonės, tiek Lietuvos reputacijai. Jeigu rizika yra didesnė negu kažkokia nauda, tai tikriausiai būtų paprasčiausias būdas tokių krovinių atsisakyti“, – teigė M. Skuodis.
„Jeigu trąšos kelia tiek daug rizikų, galėtų jos tikrai būti negabenamos ir mes išspręstume labai daug prekių tikrinimo, jų kilmės nustatymo ir kitų klausimų“, – kalbėjo ministras.
Susisiekimo ministro teigimu, priimant sprendimą dėl rusiškų ir baltarusiškų krovinių atsisakymo LTG turi įsivertinti savo galimybes suvaldyti kylančias rizikas.
„Pripažinkime yra trąšos, kurios atvažiuoja ir iš kitų trečiųjų šalių – ne tik Rusijos ar Baltarusijos. Jeigu įmonė pajėgi suvaldyti rizikas kartu bendradarbiaujant su kitomis institucijomis, pirmiausia muitine, tada viskas gali būti tvarkoje. Jeigu yra bent kokia rizika, turbūt tada geriausia eliminuoti tas rizikas apskritai“, – kalbėjo M. Skuodis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Schüco LivIng“ – kodėl tai, ko gero, geriausi langai rinkoje?
Šiuolaikiniame pasaulyje galime sau leisti ir norime ieškoti tik to, kas kokybiška. Ypač kai kalbame apie būstą, komfortas, saugumas ir taupumas energijos sąnaudų prasme – labai svarbūs dalykai. Kas prisideda prie visų &scaron...
-
„Lidl“ prekybos tinklui Lietuvoje – septyneri: sėkmingos karjeros istorijomis dalijasi darbuotojai
„Lidl Lietuva“ šiemet švenčia jau 7-ąjį įmonės gimtadienį. Veiklą Lietuvoje 2016 m. pradėjęs „Lidl“ prekybos tinklas į mažmeninės prekybos rinką įnešė nemažai pozityvių pokyčių, vienas kurių &nda...
-
Galvosūkis įmonėms: kaip stiprinti darbuotojų įsitraukimą?1
Darbuotojų įsitraukimas, pandemijos pradžioje šovęs į aukštumas, pastaraisiais metais rekordiškai nukrito. Pasauliniai tyrimai rodo, kad 2022 m. darbuotojų įsitraukimas sumenko labiausiai per visą įsitraukimo tyrimų laikotarpį. ...
-
„Citus“ ekspertai: „nauja normalybė“ būsto rinkoje ir augimo ženklai1
Išankstiniais nekilnojamojo turto projektų valdymo ir NT paslaugų kompanijos „Citus“ analitikų duomenimis, gegužę Vilniuje susitarta dėl 252 naujų butų ir kotedžų (antras geriausias rezultatas šiemet), o laikinojoje sostin...
-
NŽT profsąjunga reikalauja vadovo pasitraukimo, geresnių sąlygų – žada streiką10
Nacionalinės žemės tarnybos (NŽT) darbuotojų profesinė sąjunga reikalauja laikinojo vadovo atsistatydinimo, geresnių darbo sąlygų ir didesnių atlyginimų, o jei šie reikalavimai nebus įvykdyti, žada streikuoti. ...
-
Būsimiesiems inžinieriams – piniginės stipendijos
Vakarų laivų gamyklos įmonių grupė, skatindama jaunimą rinktis su inžinerine pramone susijusias profesijas, įsteigė pinigines stipendijas. Jos skiriamos Klaipėdos Pauliaus Lindenau mokymo centro moksleiviams, norintiems įgyti laivų korpusų surink...
-
„Tele2“ mažina populiariausių interneto ir 5G planų kainas5
Didžiausias mobilaus ryšio operatorius Lietuvoje „Tele2“ mažina populiarių interneto ir pokalbių planų kainas savo klientams. Dabar klientai už kasdienes ryšio paslaugas net iki dvejų metų mokės mažiau. ...
-
„Vikonda grupė“ galės vykdyti sandorį
Konkurencijos taryba leido „Vikonda grupei“ įsigyti 66,80 proc. įmonės „Klaipėdos duona“ akcijų ir netiesiogiai per pastarąją įgyti 88,48 proc. bendrovės „Javinė“ akcijų, taip perimant vienvaldę pastarųjų įmon...
-
Prieš Lietuvos įmones ir įstaigas – kibernetinės atakos: atsakomybę prisiima rusų programišiai1
Ne viena didelė Lietuvos įmonė, taip pat kai kurios valstybės įstaigos, antradienį patyrė paskirstytas paslaugos trikdymo atakas (angl. Distributed Denial of Service, DDoS), dalis kibernetinių išpuolių vykdyti iš Rusijos. ...
-
Vasarą saugomų teritorijų lankytojų centrai dirbs ir savaitgaliais
Šią vasarą nacionalinių bei regioninių parko lankytojų centrai dirbs ir savaitgaliais. ...