Pereiti į pagrindinį turinį

Racionalus požiūris į prietarus verslo pasaulyje – ne naujiena

2013-09-01 06:00
Racionalus požiūris į prietarus verslo pasaulyje – ne naujiena
Racionalus požiūris į prietarus verslo pasaulyje – ne naujiena / Shutterstock nuotr.

Ne vienas verslininkas prisipažįsta, kad sėkmė yra labai svarbus jų karjeros elementas. Jeigu turi sėkmės simbolį, jis tarsi padeda sėkmei veikti. Tai rašo verslo dienraštis „Financial Times“.

Daugelis verslininkų turi

Ryanas Paughas yra žmogus, kuris turi sėkmės akmenėlį. „Man jį davė žmona. Sėkmės akmenėlis yra iš Santa Fė, Naujosios Meksikos, kuri laikoma tam tikra prasme dvasinga vieta. Akmenėlis turėtų mane saugoti nuo blogų dvasių ir pritraukti teigiamą energiją. Tad kai siekiu gauti finansinę paramą ar paleidžiu naują produktą į apyvartą, aš visada laikau akmenėlį savo kišenėje“, – pasakojo elitinio klubo – tik kvietimo principu veikiančios verslininkų organizacijos YEC – įkūrėjas.

Ryanas teigė netikintis, kad jo sėkmės akmenėlis yra tikrąja to žodžio prasme pilnas magiškų kerų, tačiau pridūrė: „Gera jį turėti. Tai daiktas, kuris primena, kad reikia stengtis į viską žiūrėti pozityviai nusiteikus, taip pat primena, kad dirbu ir stengiuosi dėl savo šeimos.“

„Tiesą pasakius, daugelis verslininkų užsiima tokiais dalykais, bet mažai kas apie tai atvirai šneka. Tačiau daugelis turi daiktą ar drabužį, kuris yra esmiškai susijęs su jų asmenybe“, – tvirtino Ryanas.

Net tapo manija

Svarbu turėti omeny, kad net jeigu jūs netikite sėkme, labai galimas daiktas, jog žmonės, su kuriais dirbate ar bendradarbiaujate, tiki. Kitų žmonių tikėjimas gali pakeisti jūsų elgesį, taip pat ir bendro darbo rezultatus.

Dave’as Kerpenas, socialinės žiniasklaidos programinės įrangos bendrovės „Likeable Local“ vadovas, turi labai viešą talismaną: jis visuomet avi oranžiniais batais.

„Aš tiesiog įsimylėjau oranžinę spalvą, o savo pirmąją oranžinę porą nusipirkau prieš keletą metų. Kai juos avėdavau, tą dieną man puikiai sekdavosi“, – prisipažino jis.

Nuo tada niekas negalėjo nuslopinti Dave’o atsidavimo oranžiniams batams: „Šiuo metu aš turiu 23 oranžinių batų poras ir, tiesą pasakius, neaviu jokių kitų batų. Kai pradėjau avėti oranžiniais batais, reikalai pradėjo puikiai klostytis, tad kam gi sustoti? Mano ištikimybė oranžinei spalvai pasiekė tokią stadiją, kad aš dabar jausčiausi fiziškai nepatogiai, jeigu dėvėčiau kitos spalvos batais.“

Dave’as tiki, jog oranžinė yra ypač pozityvi spalva, bet pripažįsta, kad galbūt jis sąmoningai parenka faktus, kurie patvirtina jo teoriją. Vyras atvirauja: „Jeigu apibūdinčiau save atlaidžiai, tuomet savo batus vadinčiau keistu įpročiu, bet jeigu kritiškai, tuomet tai jau turbūt būtų manija.“

Ir ritualas, ir talismanas

D. Kerpenas nėra vienintelis žmogus, turintis laimingą batų porą. „Aš turiu „Converse“ firmos sportbačius, – pasakojo Matthew Eganas, paieškos sistemų optimizavimo įmonės „Image Freedom“ įkūrėjas.  – Tuos sportbačius įsigijau ką tik pradėjęs verslą. Mes pradėjome juokauti apie juos, nes kai aš jais avėdavau, visada sėkmingai baigdavau derybas, pasiekdamas mums naudingą susitarimą.“

Tačiau Matthew savo sportbačių kiekvieną dieną nedėvi. Dažniausiai jis avi biurui tinkamą avalynę ir stebuklinguosius „Converse“ išsitraukia, kai eina į derybas arba nori parduoti konkretų produktą klientams.

„Batų raištelių rišimas ir pačių sportbačių avėjimas man yra kažkas tarp ritualo ir talismano. Kai aš juos dėviu, tarsi pats sau sakau, kad negaliu pralaimėti“, – atviravo jis.

Aronas Schoenfeldas, „Doitinperson.com“ renginių platformos steigėjas, teigė, kad niekada neatsiliepia telefonu stovėdamas: „Toks mano elgesys prasidėjo kaip įprotis, o dabar tapo tikru prietaru. Stovėjimas man suteikia papildomo pasitikėjimo savimi net tuomet, kai žmonės spokso į mane kaip į išprotėjusį.“

Gyvenimo būdo vadybininkas ir daugelio knygų autorius Mike’as Bruny visuomet su savimi turi vyrišką peteliškę. „Peteliškės užsirišimas, kai noriu dirbti, yra visiškai sąmoningas ritualinis elgesys. Tai visiškai pakeičia atmosferą ir tuomet aš esu pasiruošęs dirbti“, – prisipažino vyras.

Išbraukia 13-ą numerį

Prietarų laikymasis verslo pasaulyje nėra tik asmeniniai įsitikinimai. Daugelis biurų pastatų suranda būdų, kaip nepažymėti 13-o aukšto. O nekilnojamo turto interneto puslapis „Zoopla“ teigia, kad daugelis gatvių planuojamos ir pastatomos be 13-u numeriu pažymėto namo. Be to, spėjama, kad Didžiojoje Britanijoje 13-u numeriu pažymėtas namas kainuoja 4 tūkst. svarų sterlingų (apie 16 tūkst. litų) pigiau nei kiti.

Kinijoje skaičius 8 laikomas sėkmę nešančiu, tad juo pažymėti pastatai itin populiarūs. Tačiau ne tik kinai, bet ir Vakarų nekilnojamo turto plėtotojai dažnai samdo kinų fengšui ekspertus siekdami pažaboti sėkmę.

Į 2009 m. Londone statyto „Heron“ dangoraižio pamatus buvo įdėtas vėžlio šarvas, kuris, anot fengšui principų, žadą sėkmę. Ir nors pats fengšui menas nėra svarbiausias Londono nuomotojų prioritetas, labai dažnai jis yra svarbus aspektas tarptautinio verslo atžvilgiu.

Indijoje astrologai konsultuoja verslininkus ir politikus. Verslo pasaulyje dirbantis ir verslininkus konsultuojantis astrologas Bejan Daruwalla teigia: „Astrologija, o ne psichologija valdo Indiją. Ar klausimas yra iš romantinės sferos, ar iš finansinės – paskutinį žodį iš esmės visada taria astrologas.“

Egzistuoja ir pavojus

Nebūtina tikėti prietarais norint pripažinti jų veiksmingumą. Verslo įmonė gali išnuomoti 88-ą namą, jeigu žino, kad klientai įsitikinę, jog tai neša sėkmę, o pagal fengšui principus sutvarkytas pastatas padarys nuomininkus laimingus. Svarbiausia iracionalume įžvelgti slypintį racionalumą.

Vadybos specialistas Marchallas Goldsmithas teigė, kad ritualai ir visokie talismanai iš esmės turi dvi puses. Viena – negatyvioji – tai klaidingas ženklų ir rezultatų susiejimas: „Aš darau šitaip ir tai atneša man sėkmę. Vadinasi, tas konkretus elgesys visada bus sėkmingas. Taip nemažai žmonių išties tampa prietaringi.“

Jei tai tik kliovimasis sėkmės akmenėliu – tai bus gana nekenksmingas įsitikinimas. Tačiau tikėjimas klaidinga logika gali privesti prie žalingų ar net pavojingų veiksmų aukštinimo ir kartojimo.

Padeda susikaupti

Žmonių tikėjimas sėkmės ženklais ir talismanais turi stipresnį psichologinį poveikį, nei tikėtasi. Kelno universiteto 2010 m. atliktas tyrimas parodė, kad tikėjimas ritualais ir talismanais gali padidinti pasitikėjimą savimi, suteikti žmonėms drąsos, paskatinti juos išsikelti didesnius tikslus, iš karto nepasiduoti ir dėlto pasiekti geresnių rezultatų.

Marchallo teigimu, ritualai gali sukelti pozityvią reakciją: „Tai įpročiai, kurie primena mums, ką mes turime daryti ir kaip. Tarkim, krepšinio žaidėjas prieš mesdamas kamuolį į krepšį jį tris kartus atmuša į žemę. Šis trumpas judesys pažadina raumenų atmintį ir padeda susikoncentruoti.“

Taigi, įprastas daiktas, talismanas, ar ritualas padeda žmogui susikoncentruoti, kad jis atliktų užduotį kaip įmanoma geriau. Daugelis prisilaikančių prietarų visgi pripažįsta, kad jų talismanas ar ritualas pats savaime nėra stebuklingas.

„Converse" sėkmės sportbačių savininkas M. Eganas pritaria: „Jeigu pasižiūrėtum iš šono, žinoma, kad sėkmės batelių idėja yra visiškas absurdas, bet tai vis tiek kai kas, ko aš negaliu nedaryti. Tų sportbačių avėjimas man tarsi šūkis: „Tu esi galingas, tu esi savimi pasitikintis!“ Tam tikru požiūriu aš sudedu visas viltis į batus, ir tuomet jau batai gali jaudintis dėl sėkmės.“

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų