Salotos vis dažniau tampa pagrindiniu patiekalu

  • Teksto dydis:

Šalies restoranų bei maisto pramonės atstovai stebi augantį salotų populiarumą ir didėjančią jų reikšmę lietuvių mityboje – tai patvirtina kylanti šio patiekalo užsakymų kreivė restoranuose bei vartotojų diktuojamos mitybos tendencijos. Virtuvės šefų teigimu, į salotas lietuviai nebežiūri kaip į garnyrą, tad prie jų reikalauja ir jų lūkesčius atitinkančių ingredientų bei padažų.

Auga salotų barų niša

Jau keletą metų šalyje jaučiamas salotų, kaip pagrindinio patiekalo, populiarumo augimas. Tai rodo ne tik didėjantys salotų užsakymo skaičiai restoranuose, bet ir išskirtinai šio patiekalo gaminimu besispecializuojančių salotų barų atsiradimas.

Salotų baro „Fresh Post“ vadovė Lina Ševerenkienė pasakoja, kad salotas dažniausiai renkasi darbuose paskendę didmiesčių gyventojai, skubantys maisto mylėtojai, ieškantys kur greitai ir kokybiškai pasistiprinti. Pasak jos, šio patiekalo populiarumą lemia tai, kad jis yra sotus, neapsunkina organizmo, yra maistingas, gausus vitaminų bei mineralų.

„Jau ilgą laiką stebime salotų populiarumo augimą. Juk salotos – tai galimybė valgyti sveikai ir sočiai. Sveika gyvensena šiais laikais yra savaime suprantamas dalykas, todėl klientai ieško ne tik skonio, bet ir naudos organizmui. Maisto mylėtojai vis dažniau užsisako salotas be gliuteno, teiraujasi, kaip ruošiama mėsa ar žuvis, domisi patiekalo energine verte“, – sako L. Ševerenkienė.

Restoranų svečiai ieško natūralumo

Sostinėje įsikūrusio restorano „Piano Piano“ atstovė Eglė Bertauskaitė pastebi, kad pastaruoju metu salotos – vienas iš dažniausiai pasirenkamų patiekalų, kurį dažniau Lietuvoje mėgsta moterys. Anot jos, restorano lankytojai dažniausiai renkasi salotas su mėgstama mėsa, sūriu, jūros gėrybėmis bei atsisako šalia patiekiamos duonos ar bandelės.

Europietiška virtuve ir modernumu garsėjančio restorano „Sugamour“ vadovė Dalia Unčiurienė pažymi, kad jos restorane maisto mylėtojai skanauti salotas labiau mėgsta vakare, kuomet norisi paragauti lengvesnio maisto. Vadovė atskleidžia, kad klientai vertina natūralumą, tad salotos ruošiamos nenaudojant jokių skonio stipriklių, pridėtinių riebalų, o tokie ingredientai, kaip žuvis ar mėsa, yra kepami tik ant grilio arba konvekcinėje krosnelėje.

Prancūzų ir italų virtuvės restorano „La Storia“ savininkas bei šefas Arūnas Jonaitis tikina, kad vasarą salotų populiarumas ypač išauga, nes šiuo laikotarpiu lengva rasti šviežių daržovių, kas yra būtina patiekalo kokybei išlaikyti: „Salotomis dažniausiai mėgaujasi ieškantys gaivaus, organizmo neapsunkinančio patiekalo. Kadangi visais maisto gaminimo procesais rūpinuosi pats, siekiu, kad visi ingredientai būtų kokybiški, skoniai derėtų tarpusavyje, būtų itin švieži ir nepaliktų vietos abejonėms“, – pasakoja virtuvės šefas.

„Daumantai LT“ nuotr.

Padažas – esminis kokybiškų salotų ingredientas

Salotų baro „Fresh Post“ vadovė priduria, kad maisto mylėtojams svarbu ne tik salotų ingredientai, bet ir kokybiškas, tinkamai parinktas padažas, mat jis gali arba suteikti patiekalui ypatingą skonį, arba jį visiškai sugadinti. Pasak jos, padažas yra viena pagrindinių salotų sudedamųjų dalių, todėl visuomet geriausia jį patikėti profesionalams, kurie atidžiai parinks padažų derinius prie patiekalo.

Besikeičiančius šalies gyventojų mitybos įpročius patvirtina ir išaugęs maisto mylėtojų susidomėjimas lietuviškų pagardų gamintojų UAB „Daumantai LT“, „WOW MAMA“ liniją neseniai papildžiusiais, tik salotoms skirtais padažais.

„Norint sulaukti tinkamo įvertinimo, privalome sukurti tai, kuo ne tik nenusileistume pasaulio pagardų gigantams, bet ir būtume pranašesni. Salotų padažų kūrybą pradėjome nuo tinkamų receptų paieškų tiek Lietuvoje, tiek kitose šalyse, o baigėme testavimu, dirbant su geriausiais maisto technologais ir virtuvės šefais bei vartotojais, stebint dažniausiai naudojamus salotų ingredientus ar jų vartojimo įpročius“, – apie salotų padažų kūrimą pasakoja „Daumantų“ prekės ženklo vadovas Domas Grinkevičius.

Daugiau nei dvidešimt metų padažus ir pagardus Lietuvoje gaminančių „Daumantų“ atstovai produkcijos įvairovę plečia nuolat besilankydami tarptautinėse maisto parodose, mugėse, specializuotuose maisto ir „eko“ turguose, idėjų semiasi keliaudami po gilų kulinarinį paveldą turinčias šalis, tokias kaip Kinija, Ispanija, Italija. D. Grinkevičiaus teigimu, bendrovės atstovai vidutiniškai per metus praleidžia 500 val. keliaudami po pasaulį.

„Neseniai vartotojams pristatytiems „WOW MAMA“ salotų padažams būdingi populiariausi pasaulio skoniai. Švelnių garstyčių ir medaus garstyčių natos puikiai tiks pagardinti vegetariškas daržovių ar mėsos salotas, išskirtinis balzaminio kremo padažas praturtins salotas su sūriu ar burokėliais, o gerai pažįstamas „Cezario“ padažas papildys salotas su vištiena, kiaušiniais“, – atskleidžia „Daumantų“ maisto technologė Sigita Naujokaitytė.


Šiame straipsnyje: salotospadažaiDaumantai LT

NAUJAUSI KOMENTARAI

ana

ana portretas
padažo reklama. ir tiek

tadas zurnalistui

tadas zurnalistui portretas
na netampa salotos pagrindiniu patiekalu, netampa. ismok parasyt normalia trumpa ir informatyvia antraste!
VISI KOMENTARAI 2
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių