Susisiekimo ministerija pranešė, kad beveik 2 mln. eurų buvo sumokėta už paslaugas, kurios, tikėtina, niekada nebuvo suteiktos. Tai aptiko Lietuvos pašto korupcijos prevencijos specialistai, ištyrę bendrovės 2010–2016 metų veiklos dokumentus.
Specialiųjų tyrimų tarnyba tyrimą pradėjo gegužės 24 dieną, BNS patvirtino STT.
„Tyrimas pradėtas visai neseniai, kalbėti apie kažkokias išvadas dar tikrai ankstyva, bet situacija reikalauja detalesnio ištyrimo ikiteisminio tyrimo metu. (...) Šiuo metu atliekami proceso veiksmai, renkami reikalingi duomenys“, – BNS sakė Generalinės prokuratūros Komunikacijos skyriaus vedėja Elena Martinonienė.
„Buvusios Lietuvos pašto vadovybės veiksmai ne kartą kėlė įtarimų, dėl įvairių pažeidimų jau yra anksčiau pradėtų ikiteisminių tyrimų, o tai verčia papildomai gilintis į ankstesnės veiklos detales“, – pranešime sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
Pasak pranešimo, Lietuvos pašto specialistai aptiko, kad 2010–2016 metais buvo atliekami dideli mokėjimai vienai reklamos agentūrai – su ja esą neteisėtai pasirašytos 8 sutartys, kurių vertė – 1,91 mln. eurų.
BNS žiniomis, sutartys buvo pasirašytos su jau bankrutavusia agentūra „Lukrecijos reklama“, iš jų dvi sutartys – kartu su Baltijos viešųjų ryšių grupe.
Agentūra Lietuvos paštui turėjo parengti projektų koncepcijas ir jas įgyvendinti, rengti reklaminę medžiagą, atlikti žiniasklaidos monitoringą, teikti kūrybines, konsultacijų ir kitas paslaugas.
Tyrimo metu nerasta dokumentų, kad paslaugos buvo suteiktos, taip opat nustatyta, kad faktiškai dalį tokių paslaugų tuo pat metu bendrovei teikė kitos agentūros arba atliko patys pašto darbuotojai.
„Taigi buvusiai Lietuvos pašto vadovybei piktnaudžiaujant pareigomis, didžiulės lėšos buvo sumokėtos už paslaugas, kurių bendrovei nereikėjo, jos nebuvo naudingos ir galimai niekada nebuvo suteiktos“, – rašoma pranešime.
Lietuvos pašto generalinė direktorė Asta Sungailienė sako, jog pašte pavyko suformuoti visiškai naują Saugos ir prevencijos departamentą, kuris skaidrina procesus, suvaldo verslo saugumą ir privačius interesus.
2016 metais Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) nurodė Lietuvos paštui nutraukti 289,6 tūkst. eurų vertės reklamos konkursą, nes jo sąlygose nebuvo aiškiai nurodomos reklamos apimtys, o, kaip tuomet sakė VPT vadovė Diana Vilytė, per 6 metus Lietuvos pašto 6 pirkimus už 1,6 mln. eurų laimėjo „Lukrecijos reklama“.
Šių metų vasarį Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT) baigė ikiteisminį tyrimą ir Vilniaus apylinkės teismui perdavė bylą, kurioje „Lukrecijos reklama“ ir jos vadovas Marius Vaupšas įtariami nesumokėję daugiau nei 300 tūkst. eurų mokesčių, klastoję dokumentus, apgaulingai tvarkę apskaitą.
Anot FNTT, įmonės vadovas žalą valstybei jau atlygino.
Teisėsauga nustatė, kad 2012-2016 metais agentūra sudarė ne vieną pelningą sutartį dėl reklamos gamybos ir gavo už tai tūkstantinių pajamų. Bendrovės vadovas, siekdamas išvengti mokėti pelno ir pridėtinės vertės mokesčius, susitarė su jokios veiklos nevykdančių kitų įmonių vadovais, kad bus suklastotos PVM sąskaitos faktūros.
FNTT nustatė, kad į valstybės biudžetą nesumokėta 186 tūkst. pridėtinės vertės ir 122 tūkst. eurų pelno mokesčių.
Naujam ikiteisminiam tyrimui vadovauja Vilniaus apygardos prokuratūra, jį pavesta atlikti Vilniaus apskrities Vyriausiojo policijos komisariato Kriminalinės policijos ekonominių nusikaltimų tyrimo valdybai.
Naujausi komentarai