- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Didžiausias šalies aludaris „Švyturys-Utenos alus“ (ŠUA) apibendrino paskutiniųjų devynių mėnesių rezultatus. Per juos įmonė vien Lietuvoje padidino pardavimus 9,6 proc. iki 85,3 mln. litrų, o įmonės pajamos augo 6 proc., iki 150,4 mln. eurų. Besitęsianti pandemijos situacija, pasak ŠUA analitikų, keičia žmonių vartojimų įpročius bei koreguoja rinką: fiksuojama, jog toliau traukiasi HORECA sektorius, tačiau sparčiai auga gėrimų pardavimai parduotuvėse.
Šiais metais Lietuvos alaus rinka augo
Tarptautinės tyrimų bendrovės „Nielsen“ duomenys rodo, jog šalies alaus rinka per pirmuosius devynis šių metų mėnesius augo 4,4 proc., tačiau ŠUA analitikų skaičiavimais, tuo pat metu ženkliai susitraukė HORECA – viešbučių, kavinių ir restoranų – sektorius, kuriame gėrimų pardavimai mažėjo 15 proc.
Šio sektoriaus rezultatams, pasak analitikų, įtakos neabejotinai turėjo masinis užsivėrimas, vykęs antrojo karantino (žiemos–pavasario sezonas) metu. Nors vasaros laikas padėjo šiek tiek atsistatyti, tačiau bendras metų rezultatas, prognozuojama, išliks stipriai neigiamas, net lyginant su pandemijos paveiktais 2020 m. duomenimis.
„Tolesnė padėtis šiame sektoriuje visiškai priklauso nuo pandemijos eigos ir valdymo priemonių, tačiau, mano įsitikinimu, būtina imtis visų saugių priemonių, siekiant išlaikyti šį segmentą veiksnų. Neužmirškime, kiek daug darbo vietų jis geba sukurti, ypač kalbant apie jaunimą“, – pastebi įmonių „Švyturio-Utenos alaus“ ir „Carlsberg“ Baltijos šalyse vadovas Rolandas Viršilas.
„Švyturio-Utenos alaus“ nuotr.
Nauji įpročiai diktuoja naujas taisykles – gėrimai dažniau perkami parduotuvėse
Pastarieji mėnesiai buvo kur kas sėkmingesni ŠUA pardavimams parduotuvėse, kurie augo net 11,4 proc. lyginant su ankstesniais metais, o elektorinėse parduotuvėse – didėjo net 34 proc. Pasak R. Viršilo, pasikeitę rodikliai suponuoja nuomonę ir dėl naujų tendencijų.
„Pastebima, kad Lietuvos žmonių įpročiai per pastaruosius metus ženkliai pakito. Susitikimus ar šventes kavinėse jie vis dažniau perkelia į namus, vasarnamius ar kitas privačias erdves. Prognozuojama, jog tokios tendencijos išsilaikys iki pandemijos pabaigos, o ateityje, tikėtina, ir stiprės. Tai reiškia, kad pardavimai parduotuvėse taip pat greičiausiai augs, o elektroninės parduotuvės tampa vartotojams vis patrauklesnės dėl patogumo.“
Pokyčiai fiksuojami ir kalbant apie gėrimų kategorijas. Po beveik metus trukusios pauzės vėl ženkliai – net 13,9 proc. – padidėjo ŠUA nealkoholinio alaus pardavimai. Kita daugiau dėmesio sulaukusi kategorija – sidras. Jo Lietuvoje įmonei parduoti pavyko 16,3 proc. daugiau, o sumuojant ir eksporto rezultatus, pardavimai paaugo net 35 proc. Geriamojo vandens kategorijos pardavimai ūgtelėjo 17 proc., o energetinių gėrimų – net 47 proc.
„Džiaugiamės, jog paaugo ir ŠUA užimama alaus rinkos dalis, pasiekusi 40,1 proc. rinkos vertės – tai 2 procentiniais punktais daugiau nei pernai. Todėl įmonės rezultatus vertiname labai gerai, turint omeny, kad metai ir vėl buvo netipiniai, pažėrę ne vieną iššūkį“, – konstatuoja R. Viršilas.
Nepakitęs rodiklis išliko tik stebint ŠUA nuosavų prekės ženklų eksportą – kaip ir pernai, eksportuota 11 mln. litrų gėrimų. Eksporto augimą, pasak vadovo, labiausiai stabdė politinė situacija bei pasikeitusi padėtis Kinijos ir Baltarusijos rinkose, tačiau į egzotiškąją Ganą sidro eksportas padvigubėjo.
„Švyturio-Utenos alaus“ nuotr.
Blėsta stipraus alaus segmentas
Lietuvos alaus rinkoje per pastaruosius metus fiksuotas įdomus pokytis – beveik visiškai išnykęs stipraus alaus segmentas. Pernai lapkričio mėnesį uždraudus stiprų alų pilstyti į didesnę nei 0,2 litro plastiko tarą, šio alaus pardavimai krito drastiškai ir rugsėjo mėnesį, tyrimų bendrovės „Nielsen“ duomenimis, užėmė vos 2 proc. alaus rinkos. Prieš metus šis rodiklis siekė net 15,4 proc. bendros alaus rinkos.
Kaip teigia ŠUA atstovai, praėjusiais metais prognozuota, kad bent 30 proc. vartotojų iškeis stiprųjį alų į degtinę ir kitas alkoholio rūšis, tačiau stebima, kad alus vis tiek išlieka tarp prioritetinių gėrimų, tik renkamasis mažesnis stiprumas. Tačiau, pasak R. Viršilo, šalyje kyla ne tik silpnesnių gėrimų, bet ir stipraus alkoholio pardavimai.
„VMI akcizų surinkimo duomenys rodo, jog kitų alkoholinių gėrimų rūšių pardavimai auga sparčiau nei alaus. Pavyzdžiui, vyno pardavimai per devynis mėnesius didėjo 8,8 proc., o putojančio vyno – net 16,6 proc. Stipraus alkoholio taip pat nupirkta 4,3 proc. daugiau, kai, VMI duomenimis, alaus pardavimai mažėjo 3,1 proc. per metus. Todėl verta pastebėti, kad bendras alkoholio suvartojimas šalyje auga, bet ne alus generuoja tą augimą“, – apibendrino R. Viršilas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Teismas atmetė „Ryanair“ ir „Wizz Air“ skundus dėl naujų Vilniaus oro uosto rinkliavų
Teismas atmetė Airijos ir Vengrijos oro bendrovių „Ryanair“ ir „Wizz Air“ skundus dėl 2023 metais padidintų rinkliavų Vilniaus oro uoste, pranešė Lietuvos oro uostai (LTOU). ...
-
Kaip per Velykas dirbs prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“
Prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“ praneša, kad šeštadienį prieš Velykas, kovo 30 d., dirbs pirkėjams įprastu grafiku, o štai šventinį Velykų sekmadienį nedirbs visai. ...
-
Senos, avarinės būklės patalpos Garliavoje atgijo prekybai ir bendruomenės poreikiams
„Iš lauko – ant stalo“ tokiu šūkiu antrus metus Garliavos miestelio bendruomenę pasitinka „Ūkio sakmės“ turgelis, kuriame ne tik gausus vietinių ūkininkų ir gamintojų produkcijos asortimentas, bet ir edukacin...
-
Apeliacinis teismas pripažino – likviduojamos „Arvi fertis“ bankrotą T. Dudėnas inicijavo tyčia
Lietuvos apeliacinis teismas patvirtino, kad likviduojamos bendrovės „Arvi fertis“ bankrotas buvo tyčinis, ir paliko galioti metų pradžioje apygardos teismo priimtą nutartį. Pagal ją buvusiam įmonės vadovui Tomui Dudėnui taip pat metams a...
-
„Žalgiris“ priėmė tvarumo iššūkį – per renginius naudos daugkartinius puodelius2
Po masinių renginių stadionuose bei arenose susikaupia daugybė aplinką teršiančių vienkartinių indų, todėl „Žalgirio“ arenos atstovai pristato alternatyvą – daugkartinio naudojimo puodelius. Prognozuojama, kad įgyvendinus i...
-
Stalo dekoras – ne tik akims, bet ir sielai. Velykų belaukiant...
Šiandieninės stalo serviravimo tendencijos – tai senovės kilmingųjų palikimas derinamas su naujausiomis dekoravimo madomis. ...
-
Velykinis stalas gali būti ne tik gausus, bet ir stilingas – naujausios dekoro tendencijos
Nors kalendorinis pavasaris jau čia, visi žino – spalvingiausią ir gražiausią metų sezoną pradeda Velykos. Juk būtent ši šventė asocijuojasi su ryškiomis spalvomis, ką tik pražydusiomis gėlėmis ir kitais pavasario akcent...
-
A. Armonaitė lankosi programinės įrangos kūrimo įmonėje: Lietuva gali turėti naują vienaragį9
Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė ketvirtadienį lankosi Vilniaus programinės įrangos saulės elektrinėms kūrimo įmonėje „PVcase“. Anot jos, „PVcase“ galėtų tapti trečiuoju Lietuvos „vienaragiu...
-
VPT vadovas: išvada dėl Nacionalinio stadiono koncesijos sutarties – netrukus7
Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) netrukus baigs rašyti išvadą dėl būsimo Nacionalinio stadiono komplekso koncesijos sutarties, žada įstaigos vadovas. Pasak Dariaus Vedricko, išvada bus paviešina šią arba kitą sa...
-
„Senukams“ suteiktas tarptautinis įvertinimas žada pokyčius ir jų klientams3
Didžiausias Baltijos šalyse statybos, remonto ir buities prekių tinklas „Kesko Senukai“ įvertintas už aukštus pasaulinio lygio standartus atitinkančias kokybės ir aplinkosaugos vadybos sistemas – bendrovei suteikti tarptau...