- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nors kiekvieną dieną lietuviai dažniausiai naudojasi socialiniu tinklu „Facebook“, jo bendrą populiarumą nurungė „YouTube“ – pastaruoju naudojasi net 97 proc. šalies gyventojų. Tokias tendencijas atskleidė mobiliojo ryšio operatoriaus „Tele2“ užsakymu Lietuvoje atliktas tyrimas. Be to, pasak Justinos Antropik, „Tele2“ socialinių tinklų ir skaitmeninio turinio vadovės, lygiai trečdalis respondentų atskleidė susivilioję prekėmis, pamatytomis socialinių tinklų reklamose.
Visų mylimiausias – YouTube
„Tele2“ atliktas tyrimas* parodė, kad 94 proc. Lietuvos gyventojų naudojasi socialiniu tinklu „Facebook“, o 93 proc. respondentų naudoja ir jo susirašinėjimo platformą „Messenger“. Abi šias platformas Lietuvos gyventojai naudoja dažniausiai – bent vieną ar kelis kartus per dieną.
Tiesa, labiausiai paplitusia ir respondentų mėgstamiausia socialine platforma tapo „YouTube“ – ja Lietuvoje įvairiu dažnumu naudojasi net 97 proc. gyventojų.
„Galima pastebėti, kad „Facebook“ ir toliau išlieka daugiausiai ir dažniausiai naudojamas socialinis tinklas. Tuo tarpu „YouTube“ kanalas yra naudojamas plačiausiai, nes tik 3 proc. apklaustųjų nenaudoja šios platformos iš viso – tokio rezultato neparodė joks kitas socialinis tinklas“, – sakė „Tele2“ socialinių tinklų ir skaitmeninio turinio vadovė.
Pasak J. Antropik, „YouTube“ fenomeną lemia itin praktiški jo panaudojimo būdai: „Čia ieškoma visko – nuo instrukcijų, edukacijos, muzikos, smagaus ir lengvo turinio, iki filmukų vaikams, tad jis pritaikomas daugybėje gyvenimiškų situacijų. Turbūt galima teigti, kad „YouTube“ daugybei gyventojų net atstoja televiziją.“
Remiantis tyrimo duomenimis, 47 proc. apklaustųjų įvairiu dažnumu taip pat naudoja „Instagram“, dar 35 proc. – „TikTok“ platformą. Profesinis socialinis tinklas „Linkedin“ Lietuvoje naudojamas rečiau – dažniausiai atveriamas kartą per savaitę.
Trečdalis žmonių net sąmoningai pripažįsta, kad reklama padarė įtaką jų sprendimui pirkti paslaugą ar prekę. Įdomu ir tai, kad žmonės dažnu atveju neskiria, kuriame konkrečiai socialiniame tinkle matė reklamą.
Lėtai šalyje prigyja ir neseniai pasirodęs socialinis tinklas „Threads“ – jo dar visiškai nenaudoja 92 proc. gyventojų. Prieš kelis metus pasirodęs ir didelio populiarumo sulaukęs „BeReal“, panašu, tapo nebeaktualus – jį vis dar naudoja vos 4 proc. respondentų.
Apsiperka paskatinti reklamų
Tyrimas parodė ir tai, kad socialiniuose tinkluose matomos reklamos paskatina žmones įsigyti prekes ir paslaugas. Anot J. Antropik, trečdalis (33 proc.) apklaustųjų teigia, kad pirko prekę ar paslaugą pagal soc. tinkluose matytą reklamą 1–2 kartus ar dar dažniau.
„Tai reiškia, kad trečdalis žmonių net sąmoningai pripažįsta, kad reklama padarė įtaką jų sprendimui pirkti paslaugą ar prekę. Įdomu ir tai, kad žmonės dažnu atveju neskiria, kuriame konkrečiai socialiniame tinkle matė reklamą. Galima daryti išvadą, kad socialiniai tinklai nėra labai atskiriami vienas nuo kito“, – pastebėjo „Tele2“ socialinių tinklų ir skaitmeninio turinio vadovė.
Ekspertė priduria, kad tai, jog žmonės neatsimena, kuriame socialiniame tinkle pamatė prekės ar paslaugos reklamą, parodo, kad teikti prioritetą tik vienam kanalui neatneša naudos verslui.
„Kadangi žmonės reklamų nepriskiria išskirtinai kažkuriam kanalui, sunku prognozuoti potencialių pirkėjų elgesį viename ar kitame socialiniame tinkle. Dėl to tiems, kurie reklamuojasi internete, didžiausią naudą atneša platformų įvairovė – Lietuvos gyventojai aktyvūs daugybėje skirtingų soc. tinklų“, – sakė J. Antropik.
*Tyrimą „Socialinių tinklų vertinimas“ bendrovės „Tele2“ užsakymu atliko UAB „Norstat“ 2024 m. balandžio 18–25 d. Tyrimas reprezentuoja 16–70 metų amžiaus Lietuvos gyventojų, kurie kasdien naudojasi bent vienu socialinių tinklu, nuomonę. Tyrimo metu apklausta 600 respondentų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Teismas: Lietuvos bankas nepagrįstai skyrė 40 tūkst. eurų baudą „Flywire Europe“
Lietuvos bankas (LB) šių metų kovą nepagrįstai skyrė 40 tūkst. eurų baudą mokėjimo įstaigai „Flywire Europe“ už tai, kad 2023 metų trečiąjį ir ketvirtąjį ketvirčiais ji nesilaikė nuosavo kapitalo reikalavimų. ...
-
Būti rimtu – lengviau nei prajuokinti mases: kaip humorą reklamose naudoti skoningai?
Mobiliojo ryšio operatorius „Tele2“ „Baltic Brands 2024“ apdovanojimuose pripažintas geriausiu humoro jausmą turinčiu prekių ženklu Baltijos šalyse, o Lietuvoje šį titulą iškovojo „Pildyk“....
-
Kaip jaučiasi žmogus, laimėjęs 81 milijoną?8
Savaitgalį Lietuvą apskriejo naujiena apie rekordinį loterijos laimėjimą ne tik pas mus, bet ir visose Baltijos šalyse. „Eurojackpot“ loterijos bilietą Kėdainiuose pirkęs žmogus praturtės beveik 81 mln. eurų. Didžiausia iki &scar...
-
Atsiliepė „Eurojackpot“ loterijoje 81 mln. eurų laimėjęs žaidėjas: bilietą pirko Kėdainiuose2
Didžiausią piniginį prizą Baltijos šalių loterijų istorijoje – 81 mln. eurų – laimėjo žaidėjas, „Eurojackpot“ bilietą įsigijęs Kėdainiuose. ...
-
Tirštas rūkas Kaune sutrikdė skrydžius
Išsisklaidžius dideliam rūkui ir pagerėjus matomumui, Kauno oro uostas antradienį prieš vidurdienį atnaujino veiklą, pranešė Lietuvos oro uostų (LTOU) atstovas Tadas Vasiliauskas. ...
-
Naujas projektas „Senamiesčio link by CITUS“ – didelė vertė nedidelėje pakuotėje
Vilniuje, Panevėžio gatvėje, šalia visų laukiamo būsimojo geležinkelio stoties konversijos projekto „Vilnius Connect“, kyla naujas projektas „Senamiesčio link by CITUS“. Šiame nedideliame, tačiau jaukiame projekte,...
-
„Ignitis grupė“ skyrė 4 mln. eurų elektros įrenginiams Ukrainoje
Valstybės valdoma energetikos grupė „Ignitis grupė“ skyrė 4 mln. eurų finansinę pagalbą Ukrainai – už ją bus perkama įranga 120 megavatų (MW) galios elektros gamybos pajėgumams, antradienį pranešė grupė. ...
-
Lietuvos bankas pratęsė „Foxpay“ priežiūrą1
Iki spalio pradžios planavęs pateikti galutinius sprendimus dėl teisėsaugos ir kitų institucijų akiratyje atsidūrusios finansinių technologijų įmonės „Foxpay“, Lietuvos bankas (LB) dar dviem mėnesiams pratęsė jos priežiūrą. ...
-
Teismas pradėjo nagrinėti „En Efficiency“ ir VMI ginčą dėl Š. Stepukonio GPM4
Lietuvos teismas pradėjo nagrinėti bylą, kurioje investicijų fondo „BaltCap Infrastructure Fund“ valdoma Lenkijos įmonė „En Efficiency PL“ iš Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) siekia atgauti beveik 2 mln. eurų gyve...
-
Kaune įsikūrusiame indiškų patiekalų restorane – nešvarios patalpos ir įrenginiai16
Dėl patikrinimo metu nustatytų pažeidimų Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) laikinai sustabdė indiškų patiekalų restorano „Devi Indian“ veiklą. ...