- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vyrauja daug mitų ir stereotipų, kas vairuoja geriau – vyrai, ar moterys. Kaip yra iš tiesų, LNK žurnalistė klausė vairavimo mokytojos Editos Vasaitienės. Beje, Edita netgi yra parašiusi knygą apie baimę vairuoti, visuomenės (ne)toleranciją vyresniems, lėtesniems, ne tokiems gabiems vairuotojams bei viltingas moterų mokymosi vairuoti istorijas.
– Kaip jūsų nusprendėte pasirinkti šią profesiją ir kiek metų jau dirbate vairavimo mokytoja?
– Pati vairuoju jau 35 metus, na, o jau bus 26-eri metai, kai mokau kitus vairuoti. Viską nulėmė aplinkybės, noras ir gebėjimas tuo pasinaudoti.
– Ar vyrai kilsteli antakius, kai pasakote savo profesiją? Kokių reakcijų sulaukiate, ar tai jau tiesiog įprasta?
– Žinote, prieš kokius 10–15 metų, tai labai kilnodavo tuos antakius išgirdę, o dabar įprato. Dabar laiko lygiaverte darbo partnere, kolega ir nepabrėžia lyties.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Vis dėlto dar gajus stereotipas, kad vyrai vairuoja geriau. Ar tenka su tuo susidurti, išgirsti komentarų?
– Susiduriu, tik dabar gal šiek tiek rečiau. Mane toks požiūris labai detonuoja, uždega, norisi iškart paneigti, kad taip nėra, nes nepriklauso nei nuo lyties, nei nuo amžiaus. Viską lemia asmeninės žmogaus savybės: gebėjimas greitai mokytis, susikoncentruoti, reakcija. Su vyresniais ir brandesniais žmonėmis man įdomiau dirbti. Viena vertus, jie supranta, kad kažko mokosi galbūt paskutinį kartą ir labai stengiasi. Nors galbūt gebėjimo tai daryti mažiau, bet atkakliai siekia tikslo, žino, ko nori. Aš labai džiaugiuosi tokiomis moterimis, kurios nebijo ko nors mokytis, pradėti ką nors naujo būdamos vyresnio amžiaus. Šiandien mane pavadino vairuojančių moterų ambasadore. Labai norėčiau, kad tokia būčiau ir tai nuo manęs priklausytų.
– Kokio vyriausio amžiaus mokinį teko išmokyti vairuoti?
– Jeigu iš moterų, tai vyriausia mano mokinė buvo 72 metų. Tiesa, pradėjo ji mokytis būdama 69-erių.
Vyriausia mano mokinė buvo 72 metų. Tiesa, pradėjo ji mokytis būdama 69-erių.
– Ar yra žmonių, kuriems geriau nevairuoti?
– Sunku vienareikšmiškai pasakyti. Jei anksčiau būčiau mušusis į krūtinę ir tvirtinusi, kad tikrai visi gali vairuoti, šiandien taip pasakyti negalėčiau. Visuomenė pradeda prarasti tam tikras savybes, kažkas su motorika atsitiko. Jei anksčiau užtekdavo kartą ar du pasakyti ir žmogus viską supranta, įsisavina informaciją, tai dabar ir penkių kartų mažai. Kita vertus, yra vairuotojų, šalia kurių nelabai norėtumėte sėdėti, bet jie kažkaip vairuoja, sau padeda buityje. Pasakysiu, kad dažniausiai avarijas padaro tie, kurie gerai vairuoja. Kaip ir skęsta tie, kurie puikiai plaukia. Sutrukdo, koją pakiša per didelis pasitikėjimas savimi ir automobiliu.
– Ko labiausiai žmonės mokydamiesi vairuoti bijo?
– Jei žinočiau atsakymą, labai greitai „išoperuočiau“ tą geną ir labai greitai išmokinčiau žmones vairuoti. Nors paklausus, jie patys nepasako, bet, manau, kad labiausiai bijo nesėkmės, kad jiems nepavyks išmokti vairuoti. Kai kurie net slepia nuo artimųjų, kad mokosi vairuoti, nes gėda, jei neišlaikys egzamino. Čia toks psichologinis faktorius. Dar dažnai bijo, kad gali apdaužyti, apgadinti automobilį, dideles distancijas laiko. Tuomet drąsinu, sakau, nejau manimi nepasitikite, juk aš ir esu tas saugiklis. Sako, kad pasitiki, bet vis tiek bijo.
– Turbūt jūsų darbe netrūksta ir kuriozinių situacijų? Gal yra tokių, kurių neužmiršite visą gyvenimą?
– Kartais taip įsijaučiu, kad užmirštu, jog kuras baigiasi. Kartą teko eiti porą kilometrų, kur kažką radome, kažko prisipylėme. Tai buvo labai neprofesionalu, bet, kita vertus, žmogiška. Be to, tas įvykis su mokine mus labai suartino, nes ji pamatė, kad – ne viena nevykėlė (juokiasi).
– Savo istoriją pasakojate ir savo knygoje. Koks buvo šios knygos tikslas?
– Supratau, kad aš galiu padėti tik toms, kurios atsisėdo šalia manęs. Bet žinojau, kad yra žmonių, kurių nepasieksiu, kurie galbūt niekada neateis iki manęs. Taigi pagrindinis tikslas buvo noras jas padrąsinti. Nieko geriau nesugalvojau, kaip apie tai pasakyti daug, garsiai ir visiems.
– Kokie su vairavimu susiję mitai jus erzina labiausiai?
– Didžiausias mitas, kad greitis tolygus profesionalumui. Taip nėra. Man atrodo, kad profesionalu tada, kai tu nežinai kelio, bet nepažeidi Kelių eismo taisyklių. Kai tu nesupranti užduoties, ir vis tiek viską padarai teisingai, sugebi iš anksto įvertinti situaciją. Va, čia man yra profesionalus vairuotojas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LB: bankai nepakankamai informuoja savivaldybes apie alternatyvas uždarytiems skyriams1
Lietuvos banko (LB) vertinimu, nors mažėja fizinių bankų klientų aptarnavimo skyrių, poreikis „gyvai“ konsultacijai išlieka. Tačiau, anot LB atstovės, gyventojai nepakankamai informuojami apie alternatyvias aptarnavimo galimybes. ...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos3
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Ugdė vaikų meilę vandeniui
Ketverius metus, nuo 2020 m. rusėjo iki 2024 m. sausio, trijų Kauno miesto pradinių mokyklų antrokai dalyvavo Sporto rėmimo fondo finansuojamame projekte „Pamilk vandenį“. Apie 800 antrokų vieną kūno kultūros pamoką praleido baseine, mok...
-
Produkciją Lietuvoje pristato biodujomis varomu vilkiku: per metus 100 tonų sumažins išmetamą CO22
Gėrimų gamintoja „Volfas Engelman“ nuo šiol savo produkciją visoje Lietuvoje pristato biometanu varomu vilkiku. Naujasis sunkvežimis kasdien keliauja iš Kauno į didžiųjų prekybos tinklų, esančių Panevėžyje ir Vilniuje, sa...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...
-
D. Vedrickas: VPT galbūt vertins galutinę stadiono koncesijos sutartį – nenorėčiau dabar spekuliuoti2
Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) vadovas Darius Vedrickas neatmeta, kad tarnyba vertins Nacionalinio stadiono statybos koncesijos sutarties galutinį variantą. ...
-
„Mega“ pranešė liūdną žinią: neteko ilgaamžių ryklių13
Ne vienus metus prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“ buvo vienintelė vieta Lietuvoje, kurioje buvo galima apžiūrėti ryklius. Rykliai kartu su daugiau nei dviem šimtais per 40 skirtingų rūšių iš Atlanto, Indijos ir Ram...
-
„LTG Cargo“ pradėjo testuoti išmaniąją nuotolinės diagnostikos sistemą
LTG grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ pradėjo lokomotyvuose testuoti išmaniąją nuotolinės diagnostikos įrangą. Planuojama, kad pasiteisinus šiam tęstiniam projektui bendrovė galės sutaupyti iki 1,5 mln. eurų pe...
-
„Regitros“ paslaugos buvo neprieinamos
Savaitės pradžioje daugybė vairuotojų negalėjo prisijungti prie „Regitros“ vairuotojų portalo. Vėliau pasirodė pranešimas, kuriuo patvirtinta žinia apie sutrikimą ir atsiprašymas už nepatogumus. ...
-
„Litgrid“ ruošiasi rekonstruoti vieną iš elektros linijų tarp Lietuvos ir Latvijos
Elektros perdavimo sistemos operatorė „Litgrid“ iki 2029 metų ruošiasi rekonstruoti Lietuvos teritorijoje esančią 330 kV elektros linijos tarp Panevėžio ir Latvijoje esančios Aizkrauklės dalį. ...