Pereiti į pagrindinį turinį

Verslas steigia darbuotojų valdybas: patiki iššūkių valdymą ir sprendimų paieškas

2020-10-28 03:00
DMN inf.

Šiandieninė verslo praktika rodo – darbuotojų įtraukimas į vidinių iššūkių sprendimą gali tapti įmonės sėkmės formule. Šis formatas vienodai naudingas ir jauniems žmonėms, kurie įgyja galimybę kaupti patirtį bei siekti karjeros, ir taip pat pačioms įmonėms, suteikdamas pagreičio procesų tobulinimui. Todėl užsienyje tokiems tikslams plačiai verslo naudojama „Šešėlinių valdybų“ (Shadow board) praktika atkeliauja ir į Lietuvą. Šiuo pavyzdžiu nusprendė pasekti lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“, į naujai sukurtą valdybą aktyviai įtraukdamas įvairius įmonės darbuotojus, kurių idėjos bei įžvalgos prisidės prie vidinių pokyčių.

Verslas steigia darbuotojų valdybas: patiki iššūkių valdymą ir sprendimų paieškas
Verslas steigia darbuotojų valdybas: patiki iššūkių valdymą ir sprendimų paieškas / „Maximos“ nuotr.

Šį rudenį bendrovė savo viduje įkūrė „Greičio valdybą“, siekdama į jaunųjų talentų rankas atiduoti organizacijoje kylančių iššūkių paiešką bei jų sprendimą. „Maxima“ darbuotojus motyvuoja susipažinti su vadovų darbo kasdienybe ir įmonės augimui pasitelkti turimą vidinį potencialą.

Nauda – abipusė

Prekybos tinklo „Maxima“ generalinės direktorės Jolantos Bivainytės teigimu, „Greičio valdybos“ poreikis įmonėje atsirado, norint įtraukti bendrovės darbuotojus į valdymą bei pokyčius. Iš aštuonių narių susidedanti vidinė organizacija – galimybė iš jaunų žmonių perspektyvos pažvelgti į esamus iššūkius ir pastaruosius paversti sprendimais bei verslo privalumais.

„Tokiu būdu siekime kelių tikslų. Siekiame atnaujinti verslo modelį ir veiklos procesus, suteikti organizacijai šviežių idėjų bei kitokio požiūrio, keisti nusistovėjusią tvarką. Toks jaunų darbuotojų įsitraukimas naudingas ir vadovams, kurie taip pat gali tobulėti, ir patiems žmonėms. Būdami matomi, jie turi galimybę parodyti savo iniciatyvumą bei kompetencijas, kartu, atverdami perspektyvas karjerai“, – apie abipusę „Greičio valdybos“ naudą kalba J. Bivainytė.

Tai, kad galimybė įsitraukti į bendrovės veiklą darbuotojų yra noriai priimta, rodo ir paskelbtos atrankos rezultatai. „Greičio valdyba“ sulaukė daugiau nei 300 paraiškų, didžioji dalis kandidatų buvo iš prekybos bei administracijos padalinių.

Sutelkė aukščiausius vadovus

Su visais „Greičio valdybos“ kandidatais pokalbiai vyko nuotoliniu būdu. Pirmąjį atrankos etapą iš daugiau kaip 300 dalyvių sėkmingai įveikė 32 įmonės darbuotojai. Vėliau jų liko 10, o iš pastarųjų 6 mėnesių kadencijai buvo atrinkti 8 valdybos nariai. Už darbą „Greičio valdyboje“ išrinktiems nariams visą kadencijos laikotarpį bus mokamas papildomas 300 еurų netto priedas prie atlyginimo. Anot J. Bivainytės, darbuotojų valdybą sudaro drąsūs, smalsūs ir motyvuoti įvairių sričių darbuotojai.

„Viliamės, jog pirmųjų dalyvių patirtis bei pavyzdys įkvėps įsitraukti ir kitus darbuotojus. Turimi vidiniai resursai ypač gausūs veiklių, iniciatyvių, atvirų naujovėms žmonių. Tikiu, suteikdami jiems valdymo įrankius, netruksime pastebėti, kaip kryptingai bei pozityviai kinta mūsų organizacija. Ne vienas užsienio pavyzdys rodo, jog tokių valdybų praktika pasiteisina, nubrėždama inovatyvią kryptį verslui“, – sako J. Bivainytė.

„Greičio valdybos“ nariams pradėti darbus ir rasti atsakymus į visus rūpimus klausimus padės patyrę mentoriai, „Maxima LT“ įvairių sričių vadovai.

Straipsnis užsakytas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų