Kas ir kodėl šiais metais galėtų triumfuoti Palangoje rengiamose ištvermės lenktynėse?
Jau šiandien triukšmingu „Omnitel 1000 km lenktynių“ dalyvių pristatymu ir sprinto lenktynėmis Palangos centre prasidės didžiausią ažiotažą Baltijos šalyse sukelianti automobilių sporto šventė. Dėl fenomenalaus šių varžybų populiarumo visi norintys šiame maratone išmėginti jėgas vienu metu netelpa į trasą, todėl 9-osios lenktynės organizuojamos pagal naują tvarką. Po kvalifikacinių varžybų kiekvienos klasės greičiausios, profesionaliausios ir sėkmingiausiai pasirodžiusios ekipos pateks į laimingųjų 50-tuką, startuosiantį pagrindinėse ištvermės varžybose šeštadienį. Likę ekipažai rungsis savotiškose 100 ratų paguodos lenktynėse penktadienį.
Nors kol kas teorinės visų sportininkų galimybės po finišo maudytis šlovės ir šampano pursluose yra lygios, akivaizdu, kad Palangoje susirungsiančių komandų narių meistriškumas, investicijos į techniką ir per treniruotes išlieto prakaito kiekis skiriasi kaip diena ir naktis. Kam pergalę šiais metais prognozuoja didžiausią patirtį turintys lenktynininkai ir komandų vadovai? „Ratai“ pakalbino keletą ryškiausių automobilių pasaulio asmenybių.
Keturis kartus 1000 km lenktynes laimėjęs Vytautas Venskūnas:
Pergalę Palangoje lemia daugybė veiksnių, todėl ne visuomet laimi tie, kurių automobiliai greičiausi. Žinoma, sekasi tiems, kurie geriausiai paruošia namų darbus, turi daugiausia patirties ir šiuo metu yra geriausios sportinės formos. Prognozes grįsdamas šiuo veiksniu, statyčiau už komandas, kuriose bus Andžejus Dzikevičius, Nemunas Dagilis, Robertas Kupčikas, Alfredas Kudla. Svarbiausia savitvarda, racionalumas, tikslus mechanikų darbas ir tinkami taktiniai sprendimai.
2007-ųjų „Omnitel 1000 km lenktynių“ nugalėtojas Ramūnas Čapkauskas:
Favoritais esu linkęs laikyti šešias septynias komandas, turinčias galingiausią techniką ir didžiausią maratoninių lenktynių patirtį. Šios trasos specifika gerokai apkarpo profesionalių sportinių automobilių pranašumą: čia iš esmės nėra greitų posūkių, tik trys ilgos tiesės ir trys agresyvaus stabdymo zonos. Todėl su automobiliais „Spyker“ ar „Ferrari“ Palangoje iš esmės nėra ką veikti. Čia daugiausia galimybių laimėti turės automobiliai, galintys startuoti kaip sprinteriai ir turintys gerą stabdžių sistemą. Nenustebčiau, jei puikų rezultatą pasiektų Eugenijaus Tumalevičiaus vairuojama „Chevrolet Corvette“. Visai kitaip vaizdas atrodytų, jei lenktynės vyktų Nemuno žiede. Dabartiniams favoritams, važiuojantiems su „Porsche“ automobiliais, Kačerginėje greičiausiai sunku būtų pavyti „Renault Megane Trophy“.
Komandos „Topo Centras Vanagas Racing“ vadovas Benediktas Vanagas:
Į ekspromtu sudaromą geriausiųjų trejetuką įtraukčiau mūsų pačių komandą (privalau tikėti tuo, ką darau), banko „Snoras“ vėliavomis papuoštą „Spyker“ ir komandos „Oktanas Racing“ trijulę, važiuosiančią „Porsche 996 RSR“. Šios komandos yra greitos, o sportininkai turi daugiausia patirties. Kadangi Palangos trasa nesudėtinga, technikos išteklių čia pakanka ilgesniam laikui. Manau, kad 9 valandų krūvis nebus pernelyg sunkus nei „Ferrari“, nei „Spyker“.
Nusipelnęs automobilių sporto treneris Jonas Dereškevičius:
Šiais metais Palangoje dalyvaus keletas nepažįstamų automobilių, jie gali sumaišyti kortas. Sprendžiant iš deklaruojamos techninės charakteristikos, „Spyker“ turėtų dominuoti, jei tik bus patikimas. Taip pat rimtais pretendentais į pergalę esu linkęs laikyti „Ferrari 430“ mašinomis važiuosiančias komandas. Žinoma, rezultatą lemia ne inventorius, o talentingi sportininkai. Sprendžiant iš pavardžių, tokių vyrų tikrai yra tarp vairuosiančių ir „Ferrari“, ir „Spyker“. Be to, mano žiniomis, šiais metais lenktynėms puikiai pasirengusi ir komanda „Oktanas Racing“, važiuosianti „Porsche 996 RSR“ automobiliu.
Kita vertus, negalima nekreipti dėmesio į komandas, lenktyniausiančias visus keturis varančiuosius ratus turinčiais „Subaru“, „Mitsubishi“ ar „Audi“ automobiliais. Jei per lenktynes lis, jų rankose bus daug kozirių.
Geriausiu XX a. Lietuvos lenktynininku pripažintas ralio meistras Stasys Brundza:
Nors su automobilių sportu jau buvau atsisveikinęs, atsispirti pasiūlymui palenktyniauti su „Ferrari“ nepajėgiau. Tokį automobilį buvau išsinuomojęs ir išbandžiau vienoje trasoje Prancūzijoje. Įspūdis tikrai labai neblogas: mašina lengva, galinga, puikiai valdoma. Tiesa, su ja dar niekas nedalyvavo 1000 km lenktynėse, tačiau „Ferrari Challenge“ taurės lenktynėse šie automobiliai visą sezoną važiuoja be didesnės mechanikų pagalbos.
„Porsche Mobil 1 Supercup“ taurės varžybose dalyvaujantis komandos „Oktanas Racing“ narys Nemunas Dagilis:
Šiais metais neišvengiamai laimės „Oktanas Racing“, o antrą vietą užims antra mūsų klubo komanda. Kalbant rimtai, mes iš tiesų turime daug ambicijų sėkmingai pasirodyti „Omnitel 1000 km lenktynėse“, nes startui labai rimtai rengėmės ir esame neprastos sportinės formos. Be abejonės, gali nutikti visko, tačiau šių varžybų patirtis rodo, kad dažniausiai laimi panašaus pajėgumo, stabiliai važiuojančius sportininkus subūrusios ir patikimą techniką turinčios komandos. Dėl pastarosios priežasties automobiliais „Ferrari“ ir „Spyker“ lenktyniausiančių varžovų galimybės nugalėti, mano manymu, kiek mažesnės. Šios egzotiškos mašinos nėra greitesnės nei lenktynėse „Porsche Carrera Cup“ dalyvaujantys automobiliai. Manau, kad „Eurospynų“ komanda su BMW M3 GTR gali pasiekti geresnių rezultatų. Žinoma, jei pavyks išvengti klaidų.
Naujausi komentarai