Šiais metais automobilių gamintojai žada pristatyti daugiau kaip 100 neregėtų ar kosmetiškai atnaujintų modelių
Automobilių gamintojai ketina nuo pat pirmų 2008-ųjų savaičių visiems, svarstantiems galimybę įsigyti naują keturratį, duoti malonaus darbo. Jei transporto priemonę žmogus perka vadovaudamasis racionaliais kriterijais, o ne emocijomis, jam teks pastudijuoti bent tuzino kiekvieno segmento debiutantų technines charakteristikas.
Mažylių rokiruotės
Tituluočiausias mažų automobilių klasės atstovas, ankstyvą pavasarį pasirodysiantis Lietuvos rinkoje – pastarajame „Europos metų automobilio“ konkurse triumfavęs „Fiat 500“. Jis pristatomas su dviem benzininiais 1,2 l darbinio tūrio, 69 AG ir 1,4 l, 100 AG bei 1,3 l 75 AG dyzeliniu „?ultijet“ agregatu. Pirkėjams siūloma rinktis iš 4 įrangos lygių, 12 spalvų, 15 salono apdailos variantų. Specialiai šiam modeliui buvo sukurta net 100 originalių aksesuarų.
Vienas kukliausių debiutantų – „Hyundai i20“, pakeisiantis mūsų šalyje gana populiarų „Getz“. Ar bus Lietuvoje siūlomas dar mažesnis miesto automobiliukas „Hyundai i10“, kol kas nežinia.
Vienas gražiausių mažų automobilių, rinkoje pasirodysiantis 2008-ųjų rudenį, – naujoji „Ford Fiesta“. Jei gamintojai ištesės pažadus išsaugoti pagrindinius koncepcinio modelio „Verve“ kėbulo bruožus, „Fiesta“ neabejotinai taps vienu geidžiamiausių ir daugiausia teigiamų emocijų keliančiu keturračiu.
Dar vieną žaidėją į šį segmentą ketina mesti „Toyota“. Ženevos parodoje japonai ketina supažindinti su važiuoti didmiesčiuose skirtu mikroautomobiliu IQ, kurį gaminti veikiausiai pradės metų pabaigoje. Gamintojų teigimu, trivietis IQ turės 1,0 l darbinio tūrio varikliuką, kuris konstruojamas su „Yamahos“ inžinieriais.
Gegužę turėtų pasirodyti naujoji „Seat Ibiza“, kuri bus montuojama naudojant tą pačią platformą, kaip ir būsimasis „Volkswagen Polo“ bei „Audi A1“. Panašiu laiku debiutuos „Opel Agila“, „Chevrolet Aveo“ ir išoriškai į juos panašus „Suzuki Splash“ (buvęs „Wagon R“).
Kitokie „kompaktai“
Intriguojančių naujienų šiais metais laukiama C segmente. „Renault“ anonsavo, jog pasirodys trečios kartos „Megane“ (ji veikiausiai bus pristatyta Paryžiaus parodoje). „Peugeot“ pasiūlys populiariojo modelio 308 versiją universalo kėbulu.
„Volkswagen“ strategai metų pabaigoje ketina surengti jau šeštos kartos „bestselerio“ „Golf“ pristatymą. Naudojant tą pačią platformą bus gaminamas ir agresyvios išvaizdos sportinis kupė „Scirocco“.
„Subaru“ gerbėjai šiais metais pagaliau galės išbandyti pirmąją „Imprezą“ su dyzeliniu 170 AG galios varikliu.
Kovą „Audi“ pradės gaminti A4 versiją universalo kėbulu „Avant“, o „Mercedes Benz“ – C klasės modelį „Estate“ su 1500 l tūrio bagažine. „Audi“ taip pat pasiūlys „A3“ kabrioletą ir kosmetiškai atnaujintą hečbeką. Tokią pačią operaciją su „Focus“ ketina atlikti „Ford“ dizaineriai. Be to, šiais metais pasirodys nauja sportiškojo „Focus RS“ versija su įmontuotu 280 AG jėgos agregatu.
Lietuvos „Metų automobiliu 2008“ išrinktas „Kia Ceed“ pasirodys su trijų durų kėbulu, bus šiek tiek žemesnis, ilgesnis ir lengvesnis už penkiadurį brolį.
Šeimos pramogos
Vidutinės klasės ringe dėl pirkėjų simpatijų grumsis šiek tiek patobulintas „Hyundai i40“ – pagal naują vardų teikimo algoritmą pakrikštyta „Sonata“. Kokybe prestižinių markių automobiliams ant kulnų lipantis „Hyundai“ savo varžovais laiko tokius pačius modelius, kaip ir italų „Lancia“. Šiuo Lietuvoje kol kas didele gerbėjų auditorija pasigirti negalinčiu prekės ženklu papuoštas modelis „Delta HPE“ turėtų būti pristatytas metams įpusėjus. „Delta HPE“ sukonstruotas naudojant „Fiat Bravo“ platformą.
Naujoji „Mazda6“ universalo kėbulu pasirodys pavasarį, vasarą – „Honda Accord“ įpėdinis, o rudenį – „Subaru Legacy“ su dyzeliniu varikliu.
Vienas svarbiausių vadinamojo D segmento naujokų – „Škoda Superb“. Antros kartos „Superb“ salono erdvė dar didesnė, apdaila kokybiškesnė, komforto įrangos sąrašas ilgesnis, važiuoklė geresnė ir t. t.
Kalbant apie vidutinės klasės automobilį, galintį padaryti didžiausią įspūdį, būtina paminėti „Renault Laguna Coupe“. Jei prancūzai ištesės pažadą ir keturvietį dviejų durų bolidą gamins nekeisdami svarbiausių koncepcinio modelio bruožų, rezultatas bus vertas prizo už geriausią dizainą.
„Sportininkų“ lenktynės
2008-aisiais dėl sportinių superautomobilių svaigstantys paaugliai savo miegamųjų sienas galės dekoruoti daugybe netrukus debiutuosiančių asfalto monstrų plakatų. Tarp pretendentų tapti stabais – ir „Ferrari 430 Scuderia“, kurį tobulinti padėjo pats Michaelis Schumacheris, ir „Aston Martin DBS“, ir „Nissan GT-R“, ir „Lexus IS-F“.
Pastarasis bolidas ketina įsiveržti į sportinių automobilių rinką ir užkariauti širdis tų vairuotojų, kurie lig šiol tobulais keturračiais laikė „BMW M3“ ar „Audi RS4“. Su įmontuotu 5,0 l darbinio tūrio V8 tipo varikliu, išvystančiu 417 AG galią ir 475 Nm maksimalų sukimo momentą, „Lexus IS-F“ 100 km/val. greitį pasiekia per 4,9 sek.
Dar „piktesnis“ yra „Nissan GT-R“, kuris per bandymus garsiajame Niurburgringo žiede Vokietijoje trasos ratą įveikė per 7 min. 38 sek. – to lig šiol nebuvo pavykę padaryti nė vienam serijiniu būdu gaminamam ir specialiai lenktynėms nerengtam automobiliui. „Porsche“ žudiku“ pramintas bolidas turi 3,8 l darbinio tūrio V6 tipo biturbo variklį, kurio pajėgumas siekia 480 AG, o maksimalus sukimo momentas – 588 Nm. Visų keturių varančiųjų ratų transmisiją ir 6 laipsnių automatinę pavarų dėžę turintis monstras iki 100 km/val. įsibėgėja per 3,6 sek.
Maloniu siurprizu gali tapti ir „Hyundai i40c“ debiutas Europoje. Į JAV rinką orientuotas dviduris automobilis su Z tipo šoninėmis kėbulo linijomis pretenduoja į geriausiai atrodančio ir vieno galingiausių iš visų lig šiol sukurtų korėjiečių mašinų titulą. Tiesa, Senąjį žemyną „Hyundai i40c“ veikiausiai pasieks su įmontuotu ne V6 ar V8 tipo varikliu, o su kiek kuklesniu 2,0 l darbinio tūrio turbininiu jėgos agregatu.
Naujų madų diktatoriai
Šiais metais debiutuos dar keletas padidinto pravažumo keturračių. Jie taps konkurentais tokiems paklausiems modeliams kaip „Nissan Qashqai“, „Mazda CX7“ ar „Volkswagen Tiguan“.
Smalsiausia laukti „Ford Kugos“ pasirodymo. Vokietijoje surenkamas padidinto pravažumo automobiliukas, kaip ir vyresnieji „Ford“ šeimos nariai „S-MAX“ bei „Mondeo“, tviska firminiu „kinetiniu dizainu“. „Kuga“ neabejotinai išsiskirs bendrame transporto sraute, todėl lieka tik tikėtis, kad jis dar ir gerai važiuos.
To paties palinkėti galima ir naujam miesto visureigiui „Volvo XC60“. Pernai Ženevos automobilių salone pristatytas kaip koncepcinis modelis, šį pavasarį XC60 bus visiškai parengtas serijinei gamybai. Į Lietuvą pirmieji švedų konstruktorių kūriniai turėtų atkeliauti spalį.
Analogišką automobilį sukūrę ir pakrikštiję BMW X6 vardu vokiečiai skelbiasi tapę naujo rinkos segmento „Sports Utility Coupe“ pradininkais. Nuo pristatytų „Ford“ ir „Volvo“ modelių BMW X6 skirsis visureigio ir kupė hibridą primenančiu kėbulu. Šis automobilis galės būti varomas vien tik elektriniais motorais arba derinant jų darbą su vidaus degimo varikliais. Degalų sąnaudas ketinama mažinti ir naudojant modernią automatinę transmisiją, turinčią du darbo režimus: vienas būtų naudojamas pradedant važiuoti ir judant lėtai, kitas – lekiant didesniu greičiu.
Vidurvasarį turėtų debiutuoti dar vienas nematytas SUV rinkos dalyvis iš Vokietijos – „Audi Q5“. Šiam įvykiui rengtasi taip ilgai, jog sunku patikėti, kad Q5 bus tik sutrumpinta ir sumažinta Q7 versija. Tačiau net pasirodžius, kad automobilis yra kaip tik toks, tai reikš, jog rinkoje atsiras dar vienas sportiškas, puikios kokybės ir turtingos komplektacijos keturratis.
Naujausi komentarai