Nukentėjo ir vaikai
Tvyrant rūkui 2018 m. eismo įvykiuose, kuriuos analizuoja Lietuvos transporto saugos administracija, nukentėjo aštuoni žmonės, tarp jų ir vaikai. Vienas pėsčiasis, partrenktas sunkiasvorės transporto priemonės, žuvo.
Pasak LTSA pareigūno Vitalijaus Šufinsko, rūkas viena pavojingiausių oro sąlygų vairuotojams, keliuose sukeliantis itin daug nepatogumų.
"Vairuotojui ne tik sunku matyti kelią, bet ir laiku pamatyti posūkį arba einantį žmogų. Ypač rūkas pavojingas važiuojantiems rudenį anksti ryte arba vakare, kai eismo sąlygas sunkina dar ir tamsa. Vadinasi, vairuotojai turi būti labai dėmesingi, nes tokiame kelyje neapgalvotas elgesys ir priimtas netinkamas sprendimas gali baigtis tragiškai", – sako LTSA ekspertas. Pasak eksperto, saugiai vairuoti, esant rūkui, gali padėti keletas paprastų, bet vairuotojų dažnai neįvertinamų ar nuvertinamų priemonių.
Ypač rūkas pavojingas važiuojantiems rudenį anksti ryte arba vakare, kai eismo sąlygas sunkina dar ir tamsa.
Rūko žibintai
Rūko žibintai automobilyje įrengti ne dėl grožio. Priekiniai turi kitokį šviesos sklidimo spindulį, todėl labai pagerina matomumą rūko sąlygomis, o galiniai kur kas geriau pastebimi atvažiuojančių vairuotojų nei gabaritiniai.
"Visgi rūko žibintus reikia naudoti laiku ir vietoje. Rekomenduojama, kad galinis rūko žibintas turėtų būti naudojamas tik esant mažesniam nei 50 m matomumui. Kitu atveju, dėl ryškios šviesos šis žibintas gali akinti iš paskos važiuojančių automobilių vairuotojus, o kai kuriais atvejais, gali būti palaikytas ir "stop" žibintu" – sako ekspertas V.Šufinskas.
Priekiniai rūko žibintai taip pat turi būti tvarkingi, tinkamai sureguliuoti. Jie paprastai būna montuojami žemiau už pagrindinius siekiant pakeisti šviesos, atsispindinčios nuo rūko lašelių, kryptį taip, kad ji neakintų vairuotojo.
Per žemai šviečiantys rūko žibintai negali maksimaliai apšviesti kelio, o per aukštai šviečiantys gali apšviesti priešais atvažiuojantį transportą, akinti vairuotoją, kadangi padidėja nuo rūko atspindimos šviesos srautas vairuotojui.
"Mažiau patyrę vairuotojai kartais daro klaidą – naudoja tolimąsias šviesas. Kadangi jų skleidžiama šviesa yra labiausiai atspindima, toks sprendimas dar labiau pablogina matomumą ir sudaromas aklinos sienos efektas" – į klaidas atkreipia dėmesį LTSA atstovas. Jei priekyje jūsų važiuojantis automobilis kelis kartus sumirksi avarine šviesos signalizacija arba įjungia ir išjungia rūko žibintą – reikėtų pagalvoti, ar šviesos neakina.
Saugus vairavimas
Tinkamas atstumas tarp automobilių yra svarbus nepriklausomai nuo oro sąlygų, tačiau esant rūkui jį patariama dar labiau padidinti. Dėl saugumo teks apsišarvuoti kantrybe – esant rūkui ir blogam matomumui didelis greitis gali būti labai pavojingas. Net ir važiuojant leistinu greičiu, esant rūkui atsiradusią kliūtį vairuotojas pastebi per vėlai ir nespėja jos išvengti. Todėl reikia įvertinti situaciją, matomo kelio atstumą ir pasirinkti tokį greitį, kad būtų įmanoma automobilį sustabdyti per mažesnį atstumą, negu galima matyti.
Važiuojant, kai tvyro rūkas, patartina nedaryti pavojingų manevrų: lenkti prieš tai neįvertinus situacijos (kai esate neužtikrinti, kad pakankamai matome) ar staigiai stabdyti. Esant itin tirštam rūkui apkritai patartina nelenkti, kadangi vairuotojas gali nematyti priešais atvažiuojančio automobilio arba jį pamatyti per vėlai. O kai staigiai stabdome – galima sulaukti smūgio į galą iš paskos važiuojančio automobilio.
Svarbu nežioplinėti
Esant rūkui, reikia vengti dėmesį blaškančios veiklos ir prietaisų, stengtis kuo labiau sutelkti dėmesį į kelią. Patartina netgi išjungti radiją, kad būtų galima girdėti, kas vyksta lauke. Tai itin padeda vairuojant pavojinguose ruožuose bei kelių susikirtimuose, geležinkelio pervažose. Šiuo atveju taip pat reikėtų stebėti ir priešais atvažiuojančius automobilius, kurie apie kliūtį priešais gali įspėti pamirksėdami šviesomis.
Reikėtų vengti sustoti šalikelėje, kai aplinkui tvyro rūkas. Didelė tikimybė, kad kažkas į jus atsitrenks. Jeigu vis dėlto prireikė sustoti, pasistenkite pasukti iš kelio (į kiemą ar siaurą šalutinį keliuką, kuriuose itin mažas eismo srautas ir judėjimo greitis) arba, jei nėra tokios galimybės, sustoti kuo labiau į dešinę nuo važiuojamosios kelio dalies. Iš paskos važiuojantys automobiliai esant blogam matomumui dažnai seka priešais važiuojančio automobilio šviesas. Todėl jeigu vis dėlto sustojote šalikelėje, būtinai įjunkite avarinę signalizaciją ir išjunkite šviesas, kad iš paskos važiuojantys vairuotojai nepasuktų jūsų kryptimi, manydami, jog ten kelias.
Naujausi komentarai