- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Trumpėjančios dienos ir darganoti rudens orai lemia ir sudėtingesnes vairavimo sąlygas. Tvarkingi automobilių apšvietimo žibintai ir šviesos signalizacija tampa ypač svarbiu eismo saugumo veiksniu.
Patikrinti nesunku
Automobilių techninės apžiūros žinovas Ramūnas Vėlavičius atkreipė dėmesį, kuo ir kaip vairuotojai turėtų pasirūpinti, kad vis dar naudojamos ne tik naujos apšvietimo technologijos, bet ir senos bei nesaugios.
"Važiuodamas vairuotojas gali patirti diskomfortą dėl to, kad nepakankamai apšviečiamas kelias. Kartais netgi stebėtojas, esantis šalikelėje, gali matyti, kad pravažiuojančio automobilio šviesos skrodžia medžio viršūnes. Tokiu atveju akivaizdu, kad šviesos sureguliuotos netinkamai, o vairuotojas nebegauna išsamios informacijos apie aplinką ir kelio būklę tamsiuoju paros metu", – pastebėjo konsultacinės bendrovės "Transporto studijos" direktoriaus pavaduotojas R.Vėlavičius.
Pirmiausia, anot specialisto, automobilio žibintai turėtų būti tinkamai sureguliuoti, kad šviesos spindulys nebūtų nei per aukštai, nei pernelyg žemai. Įsitikinti, ar šviesos sureguliuotos tinkamai, galima pastačius automobilį priešais sieną ar vartus ir įjungus artimąsias šviesas. Tvarkingi artimosios šviesos žibintai turi šviesti taip, kad būtų aiški tamsią ir šviesią zonas skirianti linija, o abiejų žibintų linijos turi būti iš esmės viename lygyje.
Jei to nėra, vadinasi, žibintus reikia reguliuoti. Kartais problemos priežastis gali būti ir netinkamai į žibintą įstatyta lemputė. Netinkamas apšvietimo ir šviesos signalizacijos lempų pasirinkimas yra antroji priežastis, kodėl kelias gali būti apšviečiamas netinkamai.
Kartais netgi stebėtojas, esantis šalikelėje, gali matyti, kad pravažiuojančio automobilio šviesos skrodžia medžio viršūnes.
Gera, bet šviečia blogai
Automobilių lempučių rinkoje dažnai pasitaiko ir nekokybiškų produktų. Dėl to automobilio skleidžiamos šviesos spindulio sklidimo kampą reikėtų patikrinti kiekvieną kartą pasikeitus lemputę. Tokiu būdu galima įvertinti arba aiškiai pamatyti, ar abu šviesos žibintai šviečia vienodai, ar vienas iš jų nešviečia akivaizdžiai silpniau.
Specialistas atkreipė dėmesį, kad pagal galiojančius reikalavimus porą sudarantys žibintai privalėtų turėti tas pačias šviesos ryškumo ir skleidžiamos šviesos spalvines savybes. Keičiant senesnes lemputes į naujesnes, kurios galbūt sukuria stipresnį apšvietimą, reikėtų keisti abi lemputes.
Kartais gali tekti pakeisti ne tik lemputes, bet ir žibintų gaubtus. Per ilgesnį laiką žibintų gaubtai, ypač polimeriniai, dėl įvairių pažeidimų, aplinkos poveikio ir natūralaus senėjimo tampa matiniai. Tokių šviesos gaubtų šviesos laidumas sumažėja, lemputės skleidžiama šviesa sudarkoma, dėl to pablogėja eismo sąlygos tiek pačiam vairuotojui, tiek kitiems eismo dalyviams.
"Specialistai galėtų įvertinti, ar tokius žibintų gaubtus būtų galima atnaujinti specialiomis priemonėmis, ar juos reikėtų keisti. Pasitaiko atvejų, kai praranda savo savybes atspindimieji paviršiai, kitaip vadinami reflektoriais – vietoje to, kad atspindėtų šviesą ir ją nukreiptų į kelią, šie reflektoriai šviesą sugeria. Kartais nuo reflektorių atšoka blizgi plėvelė, ir tai sudarko šviesos spindulį", – sakė R.Vėlavičius.
Kodėl ne balta?
Specialistas atkreipė dėmesį, kad ne mažiau svarbu yra ir tvarkinga šviesos signalizacijos įranga, kurios paskirtis yra informuoti kitus eismo dalyvius apie transporto priemonės buvimą kelyje bei apie tam tikrus vairuotojo atliekamus veiksmus arba ketinimus.
Nustojus veikti kuriai nors posūkio lemputei, posūkio rodikliai dažniausiai ima veikti didesniu nei įprasta dažnumu. Tokiu atveju patartina apžiūrėti automobilio posūkių rodiklius iš išorės. Analogiškai apžiūrimi ir gabaritiniai, stabdžių signalo žibintai bei valstybinio numerio ženklo apšvietimo žibintai.
"Jeigu posūkių rodiklių ar stabdžių signalų žibintai yra su skaidriais gaubtais, juose turi būti naudojamos lemputės su šviesos filtrais, kad skleistų atitinkamai oranžinę arba raudoną šviesą. Kartais vietoje lemputės su filtru įstatoma lemputė su skaidriu gaubtu. Tada lemputės mirksi baltai, o balta šviesa gali klaidinti arba neatkreipti dėmesio laiku. Dėl baltos šviesos eismo dalyviai gali ne laiku sureaguoti į keičiamą automobilio judėjimo kryptį, tai savo ruožtu gali sukelti avarijos riziką. Yra įrodyta, kad geltona šviesa kur kas labiau atkreipia žmonių dėmesį", – perspėjo R.Vėlavičius.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti2
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...