- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Analogų Lietuvoje neturinti Kauno technikos kolegijos (KTK) studentų įkurta KTK akademija baigia antrąjį sezoną, kurio metu daugiau nei 50 jaunų automobilių sporto mylėtojų sėmėsi žinių ir gilinosi į šio sporto subtilybes.
Entuziazmą keičia patirtis
KTK akademijos įkūrėjo ir "KTK Racing Division" komandos vadovo Povilo Bonkevičiaus teigimu, šis sezonas buvo orientuotas į kokybę ir dar daugiau žinių, kaip žengti pirmuosius žingsnius autosporte. "Pirmieji akademijos metai buvo nepaprastai įdomūs ir geri. Turėjome 100 dalyvių, iš kurių daugiau nei 70 proc. lankė visus užsiėmimus ir sėkmingai baigė akademiją. Patys degėme nauja idėja ir viską darėme su dideliu entuziazmu, daug eksperimentavome. Žinoma, nemažai mokėmės ir mes: pamatėme, ko reikia, kas ne taip domina jaunus žmones, kur jiems trūksta žinių. Atlikome ne vieną apklausą ir išgryninome programą. Visus šiuos pokyčius įgyvendinome šįmet", – pasakoja P.Bonkevičius.
Pirmas svarbus pasikeitimas – suformuotos mažesnės grupės. Praėjusiais metais buvo vienas didelis studentų srautas. Šįmet visi norintieji buvo suskirstyti į tris grupes po 20 žmonių. "Nors norinčių prisijungti buvo tikrai ne mažiau ir visas kursas užsipildė per 3–4 dienų, tačiau nusprendėme, kad renkamės kokybę, o ne kiekybę. Mažesnėse grupėse darbas tapo daug kokybiškesnis, diskusijos platesnėmis ir atviresnėmis. Dabar turime galimybę dar geriau pažinti mūsų studentus", – akcentuoja "KTK Racing Division" vadovas.
Patys degėme nauja idėja ir viską darėme su dideliu entuziazmu, daug eksperimentavome.
Atsako į klausimus
P.Bonkevičiaus tvirtinimu, akademiją lanko daugiausia moksleiviai, kurie domisi inžinerija ir autosportu, tačiau netrūksta ir studentų iš kitų kolegijų ar universitetų.
"Tarp akademijos dalyvių turime ne tik moksleivių, kuriems tai yra tarsi pasibandymas prieš būsimas studijas, bet ir jau esamų studentų. Visus juos vienija bendras tikslas – autosportas. Pamatėme, kad žmonės nori koncentruotų žinių. Atsisakėme temų, kurios nėra tokios įdomios, kaip pavyzdžiui, teisėjavimo ypatumai ir t.t.
Mūsų akademijos studentus labiausiai domina techniniai automobilių paruošimo niuansai, komandinis darbas prieš varžybas, varžybų metu ar po jų. Žinoma, labai populiari tema yra autosporto rinkodara: kaip reikia sudominti rėmėjus, ką reikia žinoti, kaip pasiruošti, kokią informaciją rinkti ir kaip ją pateikti. Jauniems žmonėms tai yra visiškai nežinoma zona. Tiesą pasakius, daugelis, prieš pradedami kursus mūsų akademijoje, autosportą įsivaizduoja visiškai kitaip, ir tik būdami čia supranta, koks tai kompleksinis ir sudėtingas užsiėmimas, kuris nesibaigia tik vairavimu trasoje", – sako pašnekovas
Pasak P.Bonkevičiaus, vieni pasibando ir supranta, kad autosportas yra būtent tai, ko jie ieškojo. Kiti užsimano tapti mechanikais, tiksliau pamato, kas jų laukia būsimose studijose ir įstoja į Kauno technikos kolegiją. Tokių turime, bene, dešimt iš praėjusio kurso. Treti supranta, kad šis užsiėmimas yra ne toks, kaip jiems atrodo, ir pasuka kitu keliu.
Kviestiniai lektoriai
KTK akademijos kursą sudaro 12–15 užsiėmimų, tarp kurių nemažą dalį veda itin laukiami kviestiniai lektoriai – žinomi šalies sportininkai, inžinieriai ir kiti savo sričių profesionalai.
"Be praktinių dalykų, kaip sureguliuoti pakabą, nuimti ar uždėti raktą, jaunuoliai labiausiai laukia mūsų kviestinių lektorių. Tokiose paskaitose visos vietos visada būna 100 proc. užpildytos.
Šįmet mus aplankė Justas Simaška, kuris pristatė ralio subtilybes, Gediminas Ivanauskas pasakojo apie šonaslydį ir perteikė savo patirtį apie bendravimą su rėmėjais bei žiniasklaidos atstovais, o Julius Skirmantas, kuris yra žiedinių lenktynių atstovas ir Lietuvos čempionas, pristatė žiedo discipliną ir kaip reikia pasiruošti jai.
Žinių šiais laikais galima rasti visur, tačiau labiausiai vertinama yra asmeninė patirtis su visomis sėkmės istorijomis ir skaudžiomis patirtimis. Tai itin motyvuoja mūsų studentus.
Netrukus planuojame pristatyti ir ateinančių metų programą, kuri turėtų startuoti vasarį. Taip pat visų lauks ir naujiena – papildomas sportinio vairavimo praktikos kursas, kuriam yra ruošiami trys sportiniai BMW. Galiu pasakyti tik tie, kad tikrai bus įdomu", – apie būsimus planus prasitaria KTK akademijos įkūrėjas P.Bonkevičius.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?15
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...