Pernai rudenį Tokijo automobilių salone debiutavęs "Honda Fit" galų gale pasiekė Senojo žemyno rinkas. Kaip ir 2001-aisiais debiutavęs pirmtakas, Europoje "Jazz" vardu šaukiamas mažiausias "Hondos" šeimos narys atkeliauja Japonijoje iškovojęs Metų automobilio titulą. Taip pat kaip ir pirmos kartos "Jazz", gerokai kilstelėjantis B sektoriaus mašinoms keliamų kokybės ir funkcionalumo reikalavimų kartelę.
Evoliucijos kryptys
Greta sustačius senąjį ir naująjį automobilį "Jazz", tektų ilgokai pavargti mėginant išvardyti bent penketą didesnių išorės skirtumų. Akivaizdu, kad konstruktoriai itin stengėsi nesugadinti tų dalykų, kurie modeliui "Jazz" pelnė tarptautinį – vienatūrio funkcionalumo ir mažos mašinos manevringumo – pripažinimą. Vienintelis dalykas, kurio trūko šiam automobiliukui, buvo ekspresyvesnė ir jaunatviškesnė išvaizda.
Tai išspręsti buvo patikėta "Hondos" dizaineriui Toshiyuki Okumoto, prieš porą metų sugebėjusiam penkerių durų nuobodų automobilį "Civic" paversti futuristiniu "svečiu iš ateities". Nors T.Okumoto viso labo pakoregavo žibintų formą, šiek tiek pagalando automobilio priekinę dalį, pakeitė stiklus laikančių statramsčių kampus ir padarė dar keletą vos pastebimų pataisų, rezultatas toks: "Jazz" prašosi palyginamas su strėlės antgaliu, o ne su mikroautobusu.
Automobiliuko vidus dabar taip pat labiau primena modernųjį "Civic". Salono apdailai naudojamos gerokai kokybiškesnės medžiagos, o garso izoliacijos bėdos išspręstos taip, kad stabtelėjus prie sankryžos išsklaidyti abejones, ar neužgeso variklis, galima tik dirstelėjus į tachometrą. Vairuotojo darbo vieta suprojektuota nepriekaištingai: įrengta atrama kairei kojai, vairaratis reguliuojamas visomis kryptimis, pagerėjo apžvelgiamumas.
Bene vienintelis Frankfurto priemiesčiuose bandant automobilį "Jazz" erzinęs dalykas – saulėtą dieną ant priekinio stiklo blyksėjęs prietaisų skydelio atspindys.
Permainų milimetrai
Plika akimi sunku pamatyti, tačiau naujasis "Jazz" nemažai ūgtelėjo. Automobilis pailgėjo 55 mm (iki 3900 mm), tapo 20 mm platesnis, tarpuašis padidėjo 50 mm (iki 2500 mm). Priekinių ratų tarpvėžė padidėjo 35 mm, o galinių – 30 mm. Tai gerokai padidino mašinos stabilumą posūkiuose, tačiau nepablogino manevringumo. Mažoji "Honda" gali apsisukti 9,8 m pločio aikštelėje ("Renault Clio" reikia metru didesnės erdvės).
Japonai sugebėjo pagerinti ir lig tol įspūdį dariusio automobilio "Jazz" krovinių skyriaus charakteristiką. Unikali sėdynių transformavimo sistema "Magic Seat" leidžia vienu judesiu sulankstyti užpakalines sėdynes ir suformuoti 1720 mm ilgio visiškai lygių grindų erdvę net tuomet, kai priekinės sėdynės maksimaliai atitrauktos atgal. Čia galima vežti tris kalnų dviračius neišmontuotais 26 colių ratais.
Prireikus vežti aukštesnius krovinius, galinių sėdynių apatines pagalves galima pakelti aukštyn ir toje vietoje suformuoti 1280 mm erdvę. Pakrauti ir iškrauti daiktus paprasčiau dėl plačiau atsidarančių ir trijose padėtyse fiksuojamų durelių. Kadangi automobilio "Jazz" degalų bakas nustumtas į mašinos vidurį, bagažinės tūris siekia 399 l, t. y. daugiau nei kai kurių kompaktinės klasės modelių.
Strateginiai nesusipratimai
Įdomu, kad pirmasis "Jazz" kurtas tikintis jaunimo dėmesio, tačiau statistika liudija visai ką kita. Antai Didžiojoje Britanijoje, kur buvo parduota beveik pusė iš 417 tūkst. į Europą atkeliavusių mažųjų "Hondų", vidutinis automobilio "Jazz" pirkėjo amžius buvo 63 metai.
Tai leidžia daryti dvi prielaidas. Pirma, "Jazz" pernelyg brangus, kad juo važinėtų savarankišką gyvenimą pradedantys studentai. Šio automobiliuko kainas visą laiką buvo galima lyginti ne su B sektoriaus varžovais, o su kompaktinės klasės modeliais.
Kita vertus, mažoji "Honda" galėjo pasigirti tuo, kad itin mažai nuvertėja. Pagal šį rodiklį "Jazz" nusileidžia tik išliekamosios vertės etalonu laikomam "Porsche 911".
Taigi nors vieni japonų lūkesčiai nepasiteisino, jie gali džiaugtis, kad "Jazz" perkamas ne dėl tokių kaprizingų dalykų kaip mada ir stilius, o dėl kur kas solidesnių ir labiau argumentuotų priežasčių.
Taupymo instrumentai
Komentuodami sprendimus po automobilio "Jazz" variklio gaubtu sumontuoti naujus 1,2 l darbinio tūrio 90 AG arba 1,4 l 100 AG "i-VTEC" variklius, "Hondos" atstovai tikino ieškoję optimalaus dinamiško ir ekonomiško važiavimo vidurkio. Silpnesnis jėgos agregatas komplektuojamas su 5 laipsnių mechanine pavarų dėže, o perkantys galingesnę mašiną gali užsisakyti ir 6 laipsnių automatizuotą pavarų dėžę "i-SHIFT" (ji pasiskolinta iš automobilio "Civic" ir pirmą kartą montuojama B sektoriaus mašinoje).
Nors "Hondos" atstovų teigimu, klientams viso labo reikia tinkamai paaiškinti "i-SHIFT" mechanizmo veikimo ypatumus, atliekant bandymus neapleido įspūdis, kad nepaisant visų tobulinimų jis ne mažiau kaprizingas nei visos kitos tokio tipo transmisijos.
Kadangi valdymo elektronika pati sprendžia, kada reikėtų perjungti pavarą, važiuojant kalnuota vietove dažnai kartojasi situacijos, kai prieš įkalnėje esantį posūkį akimirkai atleidus akceleratorių automobilis praranda trauką. Spustelėjus – kiek vėluojant jungiama žemesnė pavara, o mašina nemaloniai tampoma. Žinant, koks geras buvo pirmos kartos "Hondos Jazz" variatorius, lieka pavydėti Japonijos automobilininkams – namų rinkoje bus galima įsigyti modelių ir su senąja transmisija (beje, "Honda Fit" siūlomas ir su visų varančiųjų ratų pavara, ir su 120 AG varikliu).
Guostis galima ir tuo, kad mechaninė pavarų dėžė dirba be priekaištų: perjungimo svirties eiga trumpa ir tiksli, variklio jėga ratams perduodama puikiai subalansuotomis porcijomis.
Gamintojų nurodomos galingesnio "Jazz" modelio vidutinės degalų sąnaudos – 5,1 l 100 km kelio. Bazinė automobilio kaina turėtų prasidėti maždaug nuo 44 tūkst. litų.
Naujausi komentarai