- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vis ilgiau šviečiant saulei motociklininkai su nekantrumu laukia kovo mėnesio ir pirmųjų šiltų dienų, kai po žiemos pertraukos vėl galės į gatves išvažiuoti su „plieniniais žirgais“.
Vis dėlto, pirmojo išvažiavimo šiais metais laukiantiems motociklininkams žinomas bendramintis Vidas Stankevičius primena, kad sėkmingai sezono pradžiai itin svarbus ne tik geras oras, bet ir tinkama motociklo techninė būklė, kuria vertėtų susirūpinti jau dabar.
Saugumu reikia rūpintis iš anksto
V. Stankevičius, motociklininkas ir „Baltic Motorcyclists Association“ vadovas, pripažįsta, kad artėjant sezonui dažniausiai sunkiausia užduotimi motociklininkams tampa remonto darbai garaže. Tačiau be jų, anot pašnekovo, apie išvažiavimą į gatves net nevertėtų galvoti, mat net ir nedidelis transporto priemonės trūkumas gali baigtis tragiškomis pasekmėmis.
Lietuvos motociklų plento žiedo „supersport“ klasės čempionas atkreipia dėmesį, kad prieš kiekvieną naują sezoną yra itin svarbu patikrinti svarbiausius motociklo agregatus bei įsitikinti, kad nėra susidėvėjusių detalių ar gedimų. Tiesa, motociklininkas akcentuoja, kad tai reikėtų daryti ne paskutinę naktį, kai sinoptikai praneša apie artėjančias šiltas dienas, o gerokai anksčiau, jog pasiruošimas būtų sklandus ir kokybiškas.
Paskubomis atliekami darbai, neprisukti varžtai, išsiliejusi alyva ar kiti trūkumai tampa daugelio problemų, o kartais net ir sužalojimų priežastimi.
„Neretai geri orai užklumpa netikėtai, visi nori kuo greičiau išvažiuoti ir pasimėgauti šiltu pavasario oru, tačiau pamiršta tinkamai pasirūpinti savo saugumu. Paskubomis atliekami darbai, neprisukti varžtai, išsiliejusi alyva ar kiti trūkumai tampa daugelio problemų, o kartais net ir sužalojimų priežastimi. Paskubomis perkamos dalys taip pat dažnai atsieina kur kas brangiau, nei tikimasi“, – tikina V. Stankevičius.
Motociklininkas aiškina, kad net ir tokios dalys ar darbai, kurie iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti reikšmingi tik transporto priemonės ilgaamžiškumui, taip pat turi didelės įtakos ir saugumui. Mat jei pastebimas alyvos nuotėkis, tokią problemą reikėtų nedelsiant pašalinti ne tik dėl sklandaus variklio veikimo, tačiau ir dėl kylančios rizikos, jog alyvai patekus ant motociklo padangų, šis gali tapti nevaldomas.
Tik kokybiškos dalys
Atliekant motociklo patikrinimą, V. Stankevičius ragina didesnį dėmesį skirti ir „plieninio žirgo“ padangoms. Jis pabrėžia, kad tai yra būtent tas pirkinys, kuriam neverta taupyti, kadangi geras padangų sukibimas su keliu yra pagrindinis saugumo garantas.
„Padangoms nereikėtų taupyti, o pastebėjus jų nusidėvėjimą derėtų rinktis ne jau naudotas ir neaiškiomis sąlygomis laikytas, o aukščiausios kokybės naujas padangas. Svarbu prisiminti, kad padangų didžiausias priešas yra šaltis, todėl prieš kiekvieną sezoną yra itin svarbu patikrinti jų būklę, o jei reikia – neatidėlioti jų keitimo“, – akcentuoja motociklininkas.
V. Stankevičius aiškina, kad kiekvienas vairuotojas turėtų įvertinti galimą riziką ir dar prieš sezono pradžią pasirūpinti vairo mechanizmu. Motociklininkų asociacijos vadovas atkreipia dėmesį, kad jau yra užfiksuotas ne vienas tragiškas įvykis, kai motociklininkai žūva lygiame kelyje nė neatsitrenkę į jokią kliūtį. Jis aiškina, kad taip nutinka dėl kelio nelygumų atsirandančių vairo drebėjimų, kuriuos gali sukelti nepastebimas, vos kelis metrus besitęsiantis kelio iškilimas. Tam, kad tokių rizikų pavyktų išvengti vairuojant galingesnius sportinius motociklus, ypač nepatyrusiems motociklininkams, jis rekomenduoja naudoti stabilizatorių.
„Stabilizatorius montuojamas ant vairo ir padeda išvengti nevaldomų vairo švytavimų. Žinoma, tai padeda tik tada, kai yra pasirenkamas saugus greitis ir įvertinamos kitos aplinkybės, todėl nereikėtų manyti, kad turint vairo stabilizatorių pavojus nebegresia, tačiau tai tikrai gali sumažinti nelaimių tikimybę“, – pataria V. Stankevičius.
Verta investuoti į savo saugumą
Motociklų plento žiedo lenktynininkas taip pat pabrėžia, kad ruošiantis naujam sezonui, be abejonės, yra ypač svarbios kokybiškos kūno apsaugos. Jis teigia, kad galvos šalmas turi būti itin kokybiškas bei atitikti tarptautinius saugumo reikalavimus. Taip pat jis negali būti pažeistas, o esant tokiai tikimybei jį patartina keisti nauju. Dar viena kūno dalis, kurią itin svarbu apsaugoti – stuburas. V. Stankevičius pabrėžia, kad šiai, kaip ir kitoms apsaugoms, taip pat svarbu skirti prioritetą, nes lemiamu momentu tai gali tapti vienintele priežastimi, apsaugojusia nuo negrįžtamų sužalojimų.
Motociklininkui antrina ir „General Financing banko“ Rizikos valdymo departamento direktorius Eimantas Palionis, kuris pastebi, kad artėjant šiltajam metų sezonui, transporto priemonėms, o kartu ir saugumui, skiriamas dėmesys suaktyvėja.
Pasak banko atstovo, įprastai pavasarį aiškiai pastebima tendencija, kai lietuviai daugiau skolinasi lengviesiems automobiliams ir motociklams įsigyti ar jiems remontuoti. Pavyzdžiui, analizuojant žiemos ir pavasario mėnesius matoma, jog sudaromų autolizingo sutarčių skaičius atšilus orams vidutiniškai išauga apie du kartus. Tiesa, pašnekovo teigimu, pernai pavasarį prasidėjusi pandemija turėjo neigiamos įtakos, dėl ko sudaromų autolizingo sutarčių kiekis, lyginant su žiema, sumažėjo apie 15 proc.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...