Atsargiai: paslysti galima ir vasarą

  • Teksto dydis:

Vairuotojai vis dar neįvertina šlapios dangos keliamo pavojaus. Būtent lietus neretai tampa išaugusios eismo įvykių kreivės priežastimi.

Ypač didelį pavojų vairuotojams kelia vandens pleištas tarp automobilio padangų ir kelio dangos, vadinamasis akvaplanavimas, kai važiuojant drėgna kelio danga transporto priemonė netikėtai praranda sukibimą lyg užvažiavusi ant ledo. Pakanka net ir nedaug vandens ant asfalto, kad susidarytų slysti tinkamos sąlygos. Kai padanga nesugeba iš savęs išstumti vandens, dėl susidariusios vandens plėvelės ji pakyla nuo kelio ir praranda su juo sukibimą, taip visiškai neatlikdama savo funkcijos. Tuomet automobilis tiesiog plaukia asfaltu. Patekti į akvaplanavimo spąstus tikimybė išauga vasarą, kai pasitaiko staigių ir galingų liūčių, tačiau pavojų kelia ir kiti sezonai, kai kelio danga gali būti drėgna. Šią riziką kiekvienas vairuotojas turi įvertinti ir tinkamai jai pasiruošti.

Slydimą šlapia danga lemia trys faktoriai – automobilio greitis, padangų būklė ir vandens kiekis ant kelio. Važiuojant didesniu greičiu tikimybė pradėti slysti ant šlapios kelio dangos yra didesnė. Žinoma, jei padangos netinkamos, užtenka važiuoti ir 40 ar 50 km/val. greičiu. Beje, svarbu paminėti, kad reikšmės turi ne tik padangų naujumas, bet ir jų kokybė, protektoriaus raštas ir gylis. Taip pat svarbu atkreipti dėmesį, ar apskritai padangos yra optimaliai pripūstos ir tinkamos konkrečiam automobiliui bei ratlankiams.

Važiuojant šlapia kelio danga svarbu kontroliuoti savo greitį, nes tai vienas iš faktorių, lemiančių akvaplanavimą. Jei jau nutiko taip, kad automobilis ėmė slysti šlapia kelio danga, svarbiausia nepanikuoti ir nedaryti neapgalvotų veiksmų, o esminis patarimas automobiliui pradėjus slysti vandeniu – mažinti greitį. Tai būtina daryti iš lėto ir tolygiai atleidžiant akceleratoriaus pedalą. Jeigu matote, kad be stabdžių neišsiversite, juos spauskite taip pat itin švelniai, pulsuojamaisiais judesiais.

Važiuojant drėgna danga derėtų vairą visada tvirtai laikyti abiem rankomis, o automobiliui praradus sukibimą su kelio paviršiumi – vengti staigių manevrų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių