Atsarginis ratas tampa atgyvena Pereiti į pagrindinį turinį

Atsarginis ratas tampa atgyvena

2008-01-09 00:00

Dar visai neseniai 16–20 kg (atsižvelgiant į rato dydį) sveriantis atsarginis ratas buvo privalomas inventorius. Šiandien vis dažniau naujų automobilių ekipuotėje numatytas kitas problemos, vardu „kiaura padanga“, sprendimo būdas.

Dar visai neseniai 16–20 kg (atsižvelgiant į rato dydį) sveriantis atsarginis ratas buvo privalomas inventorius. Šiandien vis dažniau naujų automobilių ekipuotėje numatytas kitas problemos, vardu „kiaura padanga“, sprendimo būdas.

„Kompresas“ kiaurai padangai

Senuosiuose automobiliuose atsarginis ratas dar buvo stilinga detalė, o šiuolaikiniuose jis – jau istorija. Specialūs remonto komplektai leidžia automobiliui jau po kelių minučių tęsti kelionę nepakeitus padangos.

Naujovė – vadinamosios nepraduriamos padangos. Šių padangų šoninės sienelės sustiprintos, nuleidus padangą jos išlaiko automobilį ir būdamos be oro. Vairuotojui apie nuleistą padangą praneša kontrolinė lemputė ir šiek tiek pasikeitęs mašinos valdymas. Tačiau važiuoti patartina tik iki artimiausio autoserviso ne didesniu kaip
80 km/val. greičiu.

Vietoj daug erdvės užimančio penktojo rato bagažinėje dažniausiai yra kur kas mažesnis remonto komplektas. Jis susideda iš flakono su skystu gumos mišiniu ir kompresoriaus. Pradurta padanga iš pradžių per ventilį pripildoma hermetiko, o paskui kompresoriumi pripučiama oro. Kompresoriui reikalinga elektros srovė tiekiama iš cigaretės pridegimo lizdo. Oro spaudimas įspaudžia sandariklį į skylę ir per kelias minutes ją užlopo.

Komplikacijos retos

Šitaip visai paprasta užlopyti nedideles – iki 5 mm – skylutes. Jei skylė padangoje didesnė, jei pataikius į aštriabriaunę duobę pažeidžiamas padangos karkasas ar ji nusimauna nuo ratlankio, tokie remonto komplektai nepadeda.

„Taip gali nutikti, tačiau keletą metų atidžiai stebėję rinką ir analizavę mūsų bendrovės padalinių veiklą visose Baltijos šalyse, atvejus, kai remonto rinkiniai „ContiComfortKit“ arba „ContiMobilitiKit“ negalėjo pagelbėti, buvo galima suskaičiuoti ant pirštų. Jei taip nutinka, reikia kreiptis į techninę pagalbą keliuose teikiančias įmones, kurių filialai vienas nuo kito nutolę daugių daugiausia 100 km atstumu. T. y. išsikviesti pagalbą tokiais atvejais nesunku“, – pasakojo „Continental AG“ atstovybės Baltijos šalyse vadovas Arūnas Kiaušas.

Pagrindinis mažojo remonto rinkinio pranašumas – palyginti mažas svoris. Gumos mišinys ir kompresorius sveria tik apie porą kilogramų, o atsarginis ratas – beveik dešimteriopai daugiau. Tai reiškia, kad vežiojantis atsarginį ratą kiekvieną šimtą kilometrų kelio įveikti prireikia kelių dešimčių gramų daugiau kuro.

Priežiūros ypatumai

Specialistai atkreipia dėmesį į dar vieną svarbią detalę – remonto rinkinys turi galiojimo terminą. Gamintojų teigimu, padangos skylutes sandarinantis gumos mišinys patikimai netikėtas problemas spręsti turėtų maždaug penkerius metus. Paskui remonto komplektą patartina pakeisti.

„Svarbu ir tai, kad kelyje pradurtą padangą suremontavus rinkinyje esančiomis priemonėmis, reikėtų apsilankyti specializuotame padangų remonto servise ir parodyti nukentėjusį ratą. Jį būtina išvalyti ir vulkanizuoti profesionaliomis priemonėmis. Kad ir koks nereikšmingas atrodytų padangos pažeidimas, vis dėlto tai saugumą garantuojanti automobilio dalis, todėl ar galima su tokiu ratu važinėti, turėtų spręsti specialistas“, – perspėjo A.Kiaušas.

Jis taip pat patikino, kad sandariklis, naudojamas remontui kelyje, nedaro vidinei padangos konstrukcijai jokio žalingo poveikio. Važinėjant prastos kokybės keliais ar regio-
nuose, kuriuose išsikviesti techninę pagalbą būtų sunku, patartina turėti vadinamuosius avarinius atsarginius ratus, su kuriais leidžiama važiuoti tik iki artimiausio serviso.

Naujausi komentarai

Komentarų nėra

Daugiau naujienų