- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šeštadienio vakarą, 2025-ųjų Dakaro ralio prezentacijos metu buvo atskleistas preliminarus lenktynių maršrutas bei pakoreguoti varžybų principai.
Saudo Arabijoje vyksiantis Dakaro ralis prasidės sausio 3 dieną Bišos mieste ir baigsis sausio 17 dieną Šubaitoje – dviejose vietose, gerai pažįstamose ralio dalyviams, skelbiama pranešime spaudai.
Prezentacijos metu Dakaro ralio direktorius David Castera pranešė, kad Dakaras liks Saudo Arabijoje ir pasižymės keletu svarbių iššūkių.
Vienas iš ryškiausių pokyčių – skirtingi maršrutai automobiliams, sunkvežimiams ir motociklams penkias lenktynių dienas. Dėl to organizatoriai turėjo sukurti daugiau trasų nei įprastai. D. Castera paaiškino, kad skirtingi maršrutai turės tris pasekmes Dakaro dalyviams.
Tai padės mėgėjams, nes anksčiau jie dėl anksti temstančios Saudo Arabijos važiuodavo naktį, o dabar to daryti neteks. Tačiau, tai lenktynių nepalengvins automobilių šturmanams, kuriems teks daugiau naviguoti, nes motociklai nepaliks rėžių. D. Castera pamini, kad taip siekiama saugumo: motociklininkai išvengs dulkių bei tarpusavio lenkimų su automobiliais.
2025 metų Dakaro ralio ypatybės
Lenktynės prasidės prologu ir žiediniu greičio ruožu, kuris startuos ir baigsis Bišos bivake, o 10, 11 ir 12 etapai vyks tuščiausioje vietoje planetoje – pavojingajame „Empty Quarter“. Ten dalyvių lauks greičio ruožai, kurių ilgis viršys 350 kilometrų, taip pat garsusis 48 valandų bei maratono greičio ruožai.
D. Castera teigia, kad ralis bus toks pat, kaip praėjusiais metais, tačiau pasikeitimų tikrai bus: paskutinis 12 etapas baigsis masiniu startu, primenančiu senuosius Dakaro laikus.
Organizatoriai taip pat tęs 2024 metais pradėtą „Dakar Future Mission 1000“ programą, kurios metu kiekvieno etapo 100 kilometrų atkarpoje galės dalyvauti visos naujos technologijos, pavyzdžiui, elektriniai ar vandeniliniai automobiliai.
„TOYOTA GAZOO Racing Baltics“ komandos pilotas Benediktas Vanagas pasidalino, ką sužinojo po Dakaro prezentacijos: „Reziumė: Dakaras lieka Saudo Arabijoje, bet tai yra tikrai didelė valstybė, galinti pasiūlyti visus iššūkius, reikalingus Dakarui. Organizatoriai žadėjo daugiau smėlio ir kopų. Rezervuotai žiūrėčiau į šį jų pažadą, nes tai girdime visą laiką, kai esame Saudo Arabijoje. Laikas parodys. Faktas, kad lenktynių organizatoriai daug dėmesio skiria Dakarą suorganizuoti įsimintiną, tai ir maratoniniai greičio ruožai, skirtinga geografija bei skirtingoms dalyvių kategorijoms – skirtingos trasos“, – sako tryliktą kartą startuoti Dakaro lenktynėse besiruošiantis pilotas.
Lenktynių startas numatytas sausio 3 d., Bišos mieste o finišas – sausio 17 d. Šubaitoje
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Volkswagen“ sutiko automobilių savininkams Austrijoje išmokėti 23 mln. eurų kompensacijų
Vokietijos automobilių pramonės milžinė „Volkswagen“ pasiekė 23 mln. eurų vertės neteisminį susitarimą su jos automobilių savininkais Austrijoje, nukentėjusiais nuo „dyzelgeito“ skandalo, trečiadienį pranešė Austrij...
-
Vilniuje – vandalų išpuolis: atšauktas autonominio autobuso testavimas4
Trečiadienį Vilniuje turėjęs vykti autonominio autobuso testavimas buvo atšauktas dėl vandalų išpuolio, praneša „Judu“. ...
-
Keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros stotį išdavimo tvarka7
Nuo antradienio keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros (TA) stotį išdavimo tvarka. Pagal naują Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus įsakymą, tokį leidimą bus galima užsisakyti tik du kartus. ...
-
Didmiesčiai ruošiasi įvesti mažos taršos zonas: apie apmokestinimą kol kas nesvarsto5
Nuo artėjančių metų sausio 1 d. Lietuvos didmiesčiuose turės įsigalioti mažos taršos zonos, tačiau priimti sprendimų savivaldybės neskuba. Panevėžys ir Klaipėda jau praneša apie vietas, kur mažos taršos zonos bus įdiegtos, ...
-
Vilniečiai judrioje gatvėje patys nupiešė pėsčiųjų perėją: atsakė, kas laukia už tokį kūrinį12
Vilniaus gatvėse – savivaliavimas. Mykolo Lietuvio gatvės gyventojai jau kurį laiką reikalavo, kad joje būtų įrengta pėsčiųjų perėja – esą kelią toje vietoje kerta tiek moksleiviai, tiek suaugusieji. Veiksmų nesulaukta, tad vilnieči...
-
Degalai per savaitę kiek pabrango Lietuvoje ir Latvijoje, atpigo Estijoje
Mažmeninės degalų kainos per pastarąją savaitę kiek pakilo Lietuvoje ir Latvijoje, nukrito Estijoje, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione „Circle K“ degalinių tinkle. ...
-
Suremontavo, bet ar patikrino?9
Leidus aplinkosaugininkams matuoti automobilių taršą, kilo daug diskusijų – ar tai reikalinga, naudinga? Tačiau šią procedūrą privalo atlikti ir servisai, remontavę įtaką išmetamosioms dujoms turinčius komponentus. ...
-
Uždirbo ir didino vežimo apimtį
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius per pirmą šių metų pusmetį uždirbo 9,5 mlrd. eurų pajamų ir išlaikė augančius rodiklius. ...
-
Puošybos mados: kaip lietuviai puoselėjo savo automobilius?2
Automobilių modifikavimo kultūra nebėra tokia populiari kaip prieš kelis dešimtmečius. Iš gatvių ir garažų kultūros puošyba keliasi į prabangias parodas. Pasižvalgykime, kaip atrodė automobilių puošyba Lietuvoje p...
-
Įspėja dėl techninių apžiūrų: piktnaudžiauti nebepavyks3
Laikinais leidimais dalyvauti eisme automobiliu be techninės apžiūros piktnaudžiaujantys vairuotojai nuo kito mėnesio to daryti nebegalės. Laikiną leidimą gauti bus galima tik kelis kartus metuose. ...