Aukštaitiškas greičio ir kovos egzaminas Pereiti į pagrindinį turinį

Aukštaitiškas greičio ir kovos egzaminas

2007-08-22 00:00

Poryt prasidėsiantis ralis „Aukštaitija 2007“ sportininkus ir sirgalius vilioja intriguojama bei atkaklia kova, kurią paįvairins gausios geriausių gretimų šalių lenktynininkų gretos.

Poryt prasidėsiantis ralis „Aukštaitija 2007“ sportininkus ir sirgalius vilioja intriguojama bei atkaklia kova, kurią paįvairins gausios geriausių gretimų šalių lenktynininkų gretos.

Beveik šimtas dalyvių

Jau šeštus metus automobilių sporto klubo „Ajags“ rengiamas ralis„Aukštaitija“ šiemet sutampa ne tik su šalies automobilių ralio atvirojo čempionato ketvirtuoju etapu, bet ir su Baltijos šalių ralio taurės (BRC) bei Šiaurės Europos zonos (NEZ) ralio čempionatų ketvirtaisiais – baigiamaisiais – etapais ir Latvijos atvirojo automobilių ralio čempionato septintuoju etapu.

Jau vien toks aukštas varžybų statusas parodo, kad varžysis geriausi ne tik Lietuvos, bet ir užsienio šalių ralio meistrai. „Aukštaitija 2007“ ralį galima vadinti vienomis masiškiausių lenktynių, mat šiemet čia savo techniką kovai išrikiuos beveik šimtas ekipažų. Naujausiais duomenimis, dalyvių sąraše užregistruoti 98 tandemai iš Lietuvos, Latvijos, Rusijos, Suomijos ir Danijos. Itin gausus Latvijos ralio meistrų būrys – šiai šaliai atstovaus 33 ekipažai.

Žiūrovai šįkart greičio ruožuose galės grožėtis net 31 įvairiai modifikuotu kultiniu ralio automobiliu tampančiu „Mitsubishi Lancer Evo“ ir 16 greitų bei galingų „Subaru Impreza“.

Naktinis ralis

Ralio „Aukštaitija 2007“ atidarymo ceremonija vyks penktadienį 19 val. Utenoje, aikštėje šalia miesto kultūros centro, o jau tos pačios dienos vakarą sportininkai susikaus pirmame ralio maršrutinėje knygoje nurodytame 6,5 km ilgio greičio ruože. Tądien ralio dalyviai iš viso turės įveikti tris greičio ruožus iš vienuolikos, esančių renginio programoje. Tik dvi papildomas rungtis teks įveikti po du kartus.

Varžybos vyks ir naktį. To jau seniai nebuvo Lietuvos automobilių ralio čempionate. Naktį lenktynininkams teks įveikti 21 km maršrutą, padalytą į tris greičio rungtis. Iš viso šiame ralyje sportininkų laukia 306,55 m atstumas, iš kurių 113,75 km – greičio ruožai.

Didžiausias krūvis sportininkams teks antrą varžybų dieną – šeštadienį, rugpjūčio 25-ąją, kai jie rungsis likusiuose aštuoniuose greičio ruožuose, kurių bendras ilgis – 92,75 km.

Didžiąją dalį bendros greičio ruožų distancijos – 107,75 km – sudaro keliai su žvyro danga ir tik du paskutinieji greičio ruožai Utenos mieste – 6 km asfaltuoto kelio.

Kovą aštrina intriga

Bekompromises sportines kautynes artėjančiame ralyje garantuoja ne tik kaskart pasireiškiantis kovingas lenktynininkų nusiteikimas, bet ir intriguojama situacija bendrosios įskaitos turnyrinėje lentelėje. Šįkart pastaroji atrodo kitaip, nei daugelis sirgalių buvo įpratę matyti.

Po trijų šiųmečių etapų pirmauja nebe daugkartinis šalies čempionas Rokas Lipeikis, o neseniai susibūrusios „Automotoprojektų“ pirmosios komandos narys Deividas Jocius. Jis kartu su šturmanu Kastyčiu Torrau prieš tai vykusiame „Saulės“ ralyje iškovojo pirmąją savo pergalę. Lyderių dueto, vairuojančio „Mitsubishi Lancer Evo IX“ automobilį, sąskaitoje – 61 taškai. Su 50 taškų antras žengia R.Lipeikio ir Renato Vaitkevičiaus tandemas.

45 taškus turi tokį pat automobilį kaip čempionato lyderiai vairuojantis „Juta Statoil“ komandos sportininkas Vytautas Švedas. Keturiais mažiau – dar vienas čempionato senbuvis – „JMAC-Kautra“ atstovas Arūnas Strumskis, vairuojantis „Subaru Impreza WRX STi“.

Toliau dėl įskaitinių čempionato taškų ir tuo pačiu dėl aukštesnių vietų pirmenybių turnyrinėje lentelėje verda kaip reta atkakli kova.

Penktąją vietą prieš „Aukštaitijos“ ralį užimantis „Adampolio autosportas“ komandos narys Ramūnas Čapkauskas turi 38 taškus. Vos vienu tašku nuo jo atsilieka dar vienas „Automotoprojektų“ komandos narys – Audrius Gimžauskas. 34 taškus yra iškovojęs „Ukmergės ASK-Lautra Motorsport“ komandos narys Evaldas Čirba, o vos vienu tašku ukmergiškiui pralaimi vilnietis, „Sampo Vanagas Racing“ ekipos lenktynininkas Benediktas Vanagas. Nuo jo keturiais taškais atsilieka „Autus“ klubo sportininkas Darius Janušas.

Šalies automobilių ralio atvirojo čempionato komandų įskaita irgi gana glausta. Po jau įvykusių trijų etapų pirmauja pirmoji „Automotoprojektų“ komanda, savo taupyklėje turinti 38 taškus. Antroje vietoje žengia „Juta-Statoil“ (34 tšk.), o trečiąja vieta kol kas tenkinasi „Egzotika“ (30 tšk.).

Akylai saugomi žemėlapiai

„Aukštaitijos“ raliai per šešerius jų gyvavimo metus įgijo nemenką populiarumą ir tik jiems būdingą nepakartojamą aurą, masinančią tiek sportininkus, tiek vis gausiau besirenkančius žiūrovus. Tai liudija ir iškalbingas faktas, jog Lietuvos automobilių sporto federacija „Aukštaitijos“ ralį net keturis kartus iš eilės yra pripažinusi geriausiu raliu Lietuvoje“, – per spaudos konferenciją kalbėjo Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) prezidentas Romas Austinskas. Be gausybės kitų prizų, greičiausiojo ekipažo šiemet laukia ir LASF pirmąkart įsteigta speciali taurė.

Iš visų ralių organizatorių gebėjimu atkakliai saugoti paslaptis išsiskiriantis „Aukštaitijos“ ralio idėjinis vadas ir pagrindinis organizatorius, sporto klubo „Ajags“ direktorius Jonas Balčiūnas ir šįkart neišdavė savo įsitikinimų. Norėdamas sudaryti tiek vietos sportininkams, tiek ir užsieniečiams visiškai vienodas sąlygas treniruotis bei lenktyniauti, jis griežtai saugojo trasų žemėlapius. Paslapties šydas nuo greičio ruožų maršrutinių kortelių nukris tik ketvirtadienį, kai sportininkai, gavę kelio knygas, pradės susipažinti su trasa.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų