- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
Jei anksčiau automobilis ir telefonas buvo du nesusiejami dalykai, šiandien situacija atvirkščia – juos atsieti labai sudėtinga. Bent jau tuo įsitikinęs telekomunikacijų bendrovės „Telia“ viešųjų ryšių vadovas Audrius Stasiulaitis, pabandęs didžiąją dalį konkurso „Lietuvos metų automobilis 2019“ dalyvių ir pabrėžęs, kad išmanieji telefonai ir automobiliai tapo draugais.
Ir tai, pasak jo, tik pradžia, mat visas pasaulis laukia technologijos, vadinamos 5G.
„Tai, ką dabar jungia mobiliosios ryšio technologijos, yra bendravimui, tačiau 5G technologija leis daiktams kalbėtis su daiktais ir automobiliai taps daiktų interneto dalimi. Lietuvoje 5G technologija pasirodys apie 2020 m. ir pirmiausia bus skirta didžiajai pramonei, tačiau pirmi eksperimentai, kuriuose automobiliai „kalbasi“ su aplinka, jau vyksta. Pavyzdžiui, Londone, Niujorke kai kuriose vietose transporto priemonės gali „bendrauti“ su šviesoforais“, – kalbėjo A. Stasiulaitis.
Tiesa, kol kas „Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimuose esančios mašinos su šviesoforais nesikalba, tačiau telekomunikacijų ekspertas pastebi, jog tai, ką anksčiau turėjo išmanieji telefonai, turi ir automobiliai. Negana to, išmanių savybių skaičius tik auga.
„Automobiliai tampa išmaniuoju namu ant ratų: su itin aukštos raiškos ekranais, trimate grafika, animacija, valdymu gestais ir, aišku, nuosavomis interneto prieigomis“, – tikino specialistas.
Suskirstė klasėmis
A. Stasiulaitis pabrėžė, kad gyvename didelių permainų išvakarėse, tačiau ne visuose automobiliuose tą pavyko pajusti. Vieni, anot žinovo, yra lyg užstrigę praeityje, tuo pat metu netrūksta ir tų, kurie „kalba“ kita kalba.
„Metų automobilio rinkimuose visi 33 kandidatai, nepriklausomai nuo jų klasės ar kainos, turi ekranus ir integruotą multimedijos sistemą. Tai reiškia, kad prisijungus „Bluetooth“ ryšiu galima saugiai naudotis laisvų rankų įranga, pasileisti mėgstama muziką iš „Spotify“, klausytis tinklalaidžių, o su „Apple CarPlay“ arba „Android Auto“ įsakinėti jų dirbtiniam protui ir valdyti programėles. Tai, drauge su galinio vaizdo kamera, yra naujo automobilio standartas“, – neslėpė žinovas.
„Telia“ bandytojų komanda, kurią sudarė A. Stasiulaitis, daiktų interneto ir ryšio technologijų ekspertai Giedrius Markūnas bei Julius Ūža, patikrintus automobilius suskirstė į tris kategorijas. Pirmojoje atsidūrė pačios paprasčiausios multimedijos sistemos su, kaip pastebėjo žinovai, visomis esminėmis funkcijomis.
Į paprasčiausių gretas pateko „Dacia Duster“, visi „Suzuki“ modeliai, „Nissan Leaf“. Tiesa, bandytojai prisipažino kaip reikiant nustebę po konkurse dalyvaujančių „Honda“ modelių bandymo. Šių modelių multimedijos sistemos specialistams priminė ne ką kitą, o kadaise itin populiarius išmaniuosius „Nokia“ telefonus su „Windows“ operacine sistema.
Antrai grupei, specialistų nuomone, galima priskirti daugumą: „Hyundai“, „Mazda“, „Kia“, „Volkswagen“, „Peugeot“, „Ford“, „Subaru“, kai kuriuos BMW modelius.
„Kokybiški prietaisų skydelių ekranai, kokybiška grafika, geras intuityvumas ir apgalvotas funkcionalumas – viskas jungiasi, telefonai kraunasi be laido, nepamiršti ir liečiamas funkcijas ekrane dubliuojantys ratukai ir mygtukai“, – apibendrino pašnekovas.
Atrodytų, labiausiai telekomunikacijų specialistus turėjo pradžiuginti patys prabangiausi konkurso automobiliai, tačiau drauge su „BMW X5“, „Audi Q8“ ir „Jaguar I-Pace“ žinovai išskyrė ir A klasės „Mercedes-Benz“ bei „Volkswagen T-Roc“.
„Čia prietaisų skydelio vertikalės dengiasi dengiamos OLED ekranų plotais, yra integruotos mobiliojo ir belaidžio ryšio prieigos, ekranai, virptelintys, kai nuspaudžiamas virtualus mygtukas, įdiegta galimybė ekraną valdyti rankos judesiais ir daugybė kitų funkcionalumų, kuriems pažinti reikėtų elementariai daug daugiau laiko“, – komentavo A. Stasiulaitis.
Kiekvieną išbandytą automobilį telekomunikacijų įmonės atstovai įvertino balais. Jų nuomone, lygiaverčiais ir bene geriausią multimedijos sistemą turinčiais konkurse galima laikyti „Audi Q8“ ir „Volkswagen T-Roc“ modelius, bene geriausio estetinio sprendimo nominacija tektų A klasės „Mercedes-Benz“, o mažiausiai balų gavo „Honda Civic“ ir „Nissan Leaf“.
Fizinių mygtukų vis dar reikia
Nepaisant to, kad automobiliuose vis daugiau lietimui jautrių ekranų, o fiziniai mygtukai nyksta taip sparčiai, kad netrukus bus įrašyti į „Raudonąją knygą“, telekomunikacijų žinovai neslepia – reikia saiko.
Pavyzdžiui, didžiausią ekraną „Lietuvos metų automobilio 2019“ konkurse turintis „Volkswagen Touareg“ nustebino bandytojus, tačiau maksimalaus balų skaičiaus negavo dėl to, kad milžiniški, spalvoti, lietimui jautrūs paviršiai salone išblaško.
„Per daug. Norisi žiūrėti ne į kelią, o į ekranus, bent taip jautėmės vairuodami „Touareg“, – neslėpė telekomunikacijų žinovas.
Be to, vien tik lietimui jautrių paviršių A. Stasiulaitis automobilyje nepaliktų. Anot jo, kai kurias funkcijas norisi intuityviai atlikti naudojant fizinius mygtukus.
„Pavyzdžiui, jei reikėtų rinktis, garsą reguliuoti lietimui jautriame ekrane ar ratuku, rinkčiausi ratuką. Man atrodo, kad taip patogiau ir geriau vairuotojui“, – kalbėjo žinovas.
Rinkimai „Lietuvos metų automobilis“ organizuojami 22-ą kartą. Kas taps geriausiu metų automobiliu, paaiškės lapkričio 29-ąją.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...