- „Kauno dienos“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Visi vairuotojai įpareigoti savo transporto priemones apdrausti privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu (PCAD), tačiau dažnas, norėdamas jaustis dar ramiau, renkasi ir kasko.
Išmokų – milijonai eurų
Kasko draudimas gali apsaugoti nuo itin didelių išlaidų tais atvejais, kai dėl avarijos kaltas pats vairuotojas, automobiliui nukentėjus nuo gamtos stichijų ar kelyje susidūrus su laukiniais gyvūnais.
Draudimo bendrovės ERGO transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko teigimu, nepaisant automobiliuose diegiamų pažangiausių saugumo technologijų, dėl kasko žalų kreipiasi vis daugiau klientų.
ERGO duomenimis, 2022 m. šio draudimo žaloms išmokėti skirta per 19,4 mln. eurų, pernai prireikė beveik 23,5 mln. eurų, o šiemet jau išmokėta ir rezervuota beveik 17,7 mln. eurų.
Dažniausiai atlyginamos per avarijas padarytos kasko žalos. Daugiatūkstantiniai nuostoliai patiriami tiek dėl nemažai kainuojančių krovininių, tiek dėl lengvųjų transporto priemonių vairuotojų kaltės.
Pernai net per 130 tūkst. eurų siekiančią žalą patyrė vairuotojas, kai dėl ant kelio buvusio smėlio nesuvaldė lengvojo automobilio ir nuvažiavo į griovį.
Šiemet apie 45 tūkst. eurų vairuotojui kainavo priverstinis posūkis į šalikelę ir dėl to gerokai apgadintas automobilis, nes būtų neišvengęs kliūties magistralėje.
Grėsmė iš miškų
Anot R. Bieliausko, dažnai kliūtimi kelyje tampa ir laukiniai gyvūnai, kurie itin aktyvūs rudenį.
Didžiausia žala dėl įskelto priekinio stiklo siekė net 8,7 tūkst. eurų.
„Vien pernai užfiksuota per 700 susidūrimų su laukiniais gyvūnais nulemtų žalų, šiemet – vos 100 mažiau. Didelė tikimybė, kad 2024-ieji pagal šį rodiklį bus rekordiniai. Didėja ir žalų dydžiai. Vien šiemet per du incidentus, kai buvo bandoma išvengti į kelią išbėgusių laukinių gyvūnų, patirta bendra žala siekė maždaug 100 tūkst. eurų“, – sakė ERGO atstovas.
Kasko apsidraudę asmenys dažnai kreipiasi ir dėl apgadintų automobilio veidrodėlių, žibintų, stiklų. Vien pernai tokių žalų buvo per 5,1 tūkst., šiemet tikriausiai bus dar daugiau.
Daugumą atvejų nulemia kelyje į transporto priemonę pataikę akmenukai, o žalos, kai kartu su stiklu reikia keisti ir reguliuoti sensorius, kainuoja tūkstančius eurų. Didžiausia žala dėl įskelto priekinio stiklo siekė net 8,7 tūkst. eurų.
Nukenčia ne vien kelyje
Kartais automobiliai nukenčia net nevažiuodami.
2022 m. dėl krušos, lietaus ir kitų gamtos stichijų sukeltų transporto priemonių apgadinimo buvo kreiptasi 281 kartą, o žaloms padengti skirti 443 tūkst. eurų.
Pernai tokių žalų buvo kone dvigubai daugiau – net 498, o bendra išmokėta ir rezervuota kasko žalų suma siekė beveik 777 tūkst. eurų.
Šiemet vien liepą Lietuvą niokojusi audra buvo susijusi su 81 transporto priemonių žala. Joms išmokėti skirta virš 140 tūkst. eurų.
2022 m. užfiksuotos šešios automobilių vagystės, pernai – devynios. Iki 13 tūkst. eurų paaugo ir vidutinė žala. Dažnai vagiamos ir automobilių detalės, ypač veidrodėliai, žibintai.
Rečiausiai kasko apdraustos transporto priemonės nukenčia nuo gaisrų, bet išmokos vidutiniškai būna didžiausios.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Žinia vairuotojams: tam tikrais atvejais eismo įvykio kaltininką nustatytų draudikai
Seimas svarstys Vidaus reikalų ministrės parlamentarės Agnės Bilotaitės siūlymą supaprastinti eismo įvykių įforminimą, kuriuose nežuvo ir nebuvo sužeistas žmogus, o vairuotojai nesutaria dėl įvykio aplinkybių. ...
-
Ekologiška judumo priemonė – lyg tiksinti bomba4
Rugsėjį Kaune ir Vilniuje vienas po kito nuvilnijo didelių nuostolių padarę gaisrai, kuriuos sukėlė sprogusios paspirtukų baterijos. Prieš tai panašių atvejų fiksuota mažesniuose šalies miesteliuose. Kaip išvengti vis da...
-
„Volkswagen“ sutiko automobilių savininkams Austrijoje išmokėti 23 mln. eurų kompensacijų
Vokietijos automobilių pramonės milžinė „Volkswagen“ pasiekė 23 mln. eurų vertės neteisminį susitarimą su jos automobilių savininkais Austrijoje, nukentėjusiais nuo „dyzelgeito“ skandalo, trečiadienį pranešė Austrij...
-
Vilniuje – vandalų išpuolis: atšauktas autonominio autobuso testavimas4
Trečiadienį Vilniuje turėjęs vykti autonominio autobuso testavimas buvo atšauktas dėl vandalų išpuolio, praneša „Judu“. ...
-
Keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros stotį išdavimo tvarka8
Nuo antradienio keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros (TA) stotį išdavimo tvarka. Pagal naują Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus įsakymą, tokį leidimą bus galima užsisakyti tik du kartus. ...
-
Didmiesčiai ruošiasi įvesti mažos taršos zonas: apie apmokestinimą kol kas nesvarsto6
Nuo artėjančių metų sausio 1 d. Lietuvos didmiesčiuose turės įsigalioti mažos taršos zonos, tačiau priimti sprendimų savivaldybės neskuba. Panevėžys ir Klaipėda jau praneša apie vietas, kur mažos taršos zonos bus įdiegtos, ...
-
Vilniečiai judrioje gatvėje patys nupiešė pėsčiųjų perėją: atsakė, kas laukia už tokį kūrinį12
Vilniaus gatvėse – savivaliavimas. Mykolo Lietuvio gatvės gyventojai jau kurį laiką reikalavo, kad joje būtų įrengta pėsčiųjų perėja – esą kelią toje vietoje kerta tiek moksleiviai, tiek suaugusieji. Veiksmų nesulaukta, tad vilnieči...
-
Degalai per savaitę kiek pabrango Lietuvoje ir Latvijoje, atpigo Estijoje
Mažmeninės degalų kainos per pastarąją savaitę kiek pakilo Lietuvoje ir Latvijoje, nukrito Estijoje, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione „Circle K“ degalinių tinkle. ...
-
Suremontavo, bet ar patikrino?9
Leidus aplinkosaugininkams matuoti automobilių taršą, kilo daug diskusijų – ar tai reikalinga, naudinga? Tačiau šią procedūrą privalo atlikti ir servisai, remontavę įtaką išmetamosioms dujoms turinčius komponentus. ...
-
Uždirbo ir didino vežimo apimtį
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius per pirmą šių metų pusmetį uždirbo 9,5 mlrd. eurų pajamų ir išlaikė augančius rodiklius. ...