„Nors ir atrodo, kad kainos didelės ir gausite daugiau už seną automobilį, bet už kitą perkamą sumokėsite gerokai daugiau nei prieš trejus metus. Mūsų skaičiavimais, tokie patys automobiliai pabrango apie 30 proc. nuo 2019 m.“, – pabrėžė Naudoto transporto pardavėjų asociacijos vadovas Vismantas Baršys.
„Geriausiai tai mums parodo mūsų siūloma paslauga – automobilio atpirkimas. Grįžtantiems klientams, kurie pirko iš mūsų automobilį prieš dvejus metus, dabar pasiūlome tą pačią sumą, už kurią iš mūsų pirko. Ir mes vis vien dar planuojame iš jo užsidirbti“, – dabartinę rinkos situaciją komentavo naudotų automobilių pardavėjas Paulius Valiukėnas.
Oficialios automobilių atstovybės sako, kad kartais žmonės, kurie pagal sutartį turi grąžinti išperkamąja nuoma pirktą automobilį, net laimi.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
„Mokame mažiausiai 20 proc. daugiau, nei buvome fiksavę vertę prieš ketverius penkerius metus. Realiai, klientams primokame, kad jie mums grąžintų automobilius“, – teigė „Mototoja“ automobilių pardavimų vadovas Gediminas Jekenta.
Žmonės pastebi, kad automobiliai pabrangę, bet be jo gyvenimo neįsivaizduoja. Todėl, nepaisant trečdaliu išaugusios kainos, naudoti automobiliai tiesiog šluojami.
„Prekyba labai labai aktyvi. Tikriausiai pagrindinė priežastis – naudotų automobilių trūkumas. Kiti klientai bijo, kad jį kas nors kitas nupirks, todėl perka patys“, – situaciją komentavo P.Valiukėnas.
Prekyba labai labai aktyvi. Tikriausiai pagrindinė priežastis – naudotų automobilių trūkumas.
„Aikštelėje Vilniuje būdavo daugiau nei 500 automobilių, šiuo momentu – apie 300“, – akcentavo naudotų automobilių pardavėjas Zbignevas Podskorbis.
Pagrindinė priežastis, kodėl taip pabrango naudoti automobiliai, – dėl pandemijos ir karo Ukrainoje sumažėjusi naujų automobilių pasiūla. Kai kurių automobilių klientai turi laukti ir metus ar net pusantrų.
„Neturime klientams konkrečiai pasakyti, kada bus, net kiek pabrangs. Darydami pasiūlymus įrašome, kad automobiliai gali pabrangti 5 proc., kai kurie modeliai – 3 proc.“, – pabrėžė G.Jekenta.
„Nebėra senų laikų, kai žmonės galėdavo ateiti į saloną, susikomplektuoti individualų automobilį ir po trijų mėnesių su juo jau važiuoti gatvėmis. Dabar minimalus terminas – pusė metų. Kalbame apie automobilius, kurie buvo neparduoti ir užsakyti prieš metus, ir tik dabar gavo gamyba“, – sakė „Moller Auto Savanoriai“ pardavimo vadovas Giedrius Zakalskis.
Ne visi norintys naujų automobilių ir turintys pinigų ryžtasi laukti tiek ilgai.
„Perkamiausi automobiliai apynaujai, iki trejų metų senumo. Kadangi klientai vis dar laukia naujų, kartais tenka nusipirkti apynaujų naudotų“, – sakė Z.Podskorbis.
Kiti, užsisakę naują automobilį, kantriai laukia, nes žino, kad už tokią kainą, kokią užfiksavo prieš metus, dabar jo jau nenusipirktų. Pardavėjai priduria – kuo automobilis paprastesnis ir mažesnis, tuo didesnė tikimybė jo sulaukti per maždaug metus. Jei norėsis didesnio, su prabangesne įranga, pvz., įvairiais saugumo asistentais, kuriems reikia sudėtingų mikroschemų, gali tekti laukti ir pusantrų metų, o gal ir ilgiau.
Naujausi komentarai