Plačiau šia tema pakomentavo „Europcar“ atstovas Gedvydas Česnauskis.
– Vasarą labai išauga pažeidimų skaičius?
– Nebūtinai vasarą, o tada, kai pagerėja oras. Jeigu žiemą išlenda saulutė, tai pastebime, kad pažeidimų skaičius ypatingai greitai išauga.
– Su kuo tai galima sieti?
– Jeigu apie vasarą kalbant, tai žmonės tada linkę daugiau nuomotis automobilį poilsio kelionėms ir jie tampa labiau atsipalaidavę, gali būti išsiblaškę.
– Išsklaidykime mitus: dažnas dar galvoja, kad užsienyje gauta bauda – ne bauda?
– Tikrai pasieks, ypatingai jeigu nuomojatės Europos Sąjungos šalyse. Visos praktiškai policijos institucijos siunčia baudas ir į Lietuvą, kaip ir Lietuva joms.
– Jūs esate įsitikinęs, kad, tarkime, lietuvio gauta bauda Estijoje galiausiai pasieks adresatą?
– Išskirčiau gal tokias šalis, kaip Estija, Vokietija, kurios baudas taiko ne vairuotojui, o automobilio savininkui, kas būtų nuomos bendrovė ir nuomos bendrovė jau nuskaičiuoja nuo kliento baudos sumą.
– Baltijos šalyse labai stipriai skiriasi piniginės baudos? Kokios jos už greitį ir kaip jas atseka?
– Lietuva turbūt yra mažiausiai baudžianti, nes čia yra mažiausios piniginės baudos. Ypatingai mums yra neįprasta, kad baudos dydis skiriasi, ar greitis buvo viršytas mieste, ar užmiestyje.
– Koks gali būti skirtumas?
– Dvigubas. Mieste greičiausiai yra pavojingiau.
– Vis girdime, kad baudą gavęs vairuotojas bando blokuoti kortelę. Tai suveiks?
– Labai džiaugiuosi, kad tokių klientų neturime daug. Tai nepadės, nes nuomos pradžioje yra blokuojamas užstatas banko kortelėje.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Kokia yra neišvengiami nuomos procesai?
– Privalai turėti banko kortelę, yra tam tikrų išlygų. Plius reikia nepamiršti, kad atėjus atsiimti automobilį, visada reikės pateikti asmens dokumentą, galiojantį vairuotojo pažymėjimą ir banko kortelę. Todėl galime perduoti atsakingoms institucijoms pilnus vairuotojo duomenis.
– Kaip dažnai tenka perduoti?
– Žmonės žino, kad nuomojantis automobilį ta bauda yra sąlyginai didesnė, nes dar nuomos bendrovės taiko administracinius mokesčius. Ar dažnai? Tikrai ne, tai yra daugiau netyčiniai atvejai. Ir daugiausia, kiek esu matęs, buvo 7 pažeidimai. Yra tokių ruožų ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje, kai, sakykime, vienoje vietoje būna labai daug greičio radarų.
– Galbūt tenka susidurti su pasiteisinimais, kad tikrai neužvažiavo, o faktai byloja ką kitą?
– Būtent dažniausiai pažeidžiantys taisykles žmonės labiausiai ir atsiprašinėja. Bet labai džiaugiuosi visuomene, kad visi pripažįsta ir visi tikrai stengiasi netrukdyti procesui susimokėti baudas.
Naujausi komentarai