Ambicingi užmojai
Tai prognozuoja Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA). Optimizmą skatinantis argumentas – esą sumažės mikroschemų stygius, stabdęs gamybos sektoriaus pajėgumus.
Tikimasi, kad 27 nares turinčioje ES lengvųjų automobilių registracija išaugs 7,9 proc., iki 10,5 mln. vienetų.
Visgi šis skaičius būtų beveik 20 proc. mažesnis nei 2019-aisiais, prieš prasidedant pandemijai, o pernai pardavimus stabdė stiprus puslaidininkių trūkumas.
Naujų lengvųjų automobilių registracija 2021 m. sumenko 2,4 proc., iki 9,7 mln. transporto priemonių.
Siūloma sumažinti priklausomybę nuo Azijos tiekėjų, kad ateityje būtų išvengta žalos strateginėms Europos pramonės šakoms.
ACEA prognozė pristatyta ES paskelbus planą surinkti kelias dešimtis milijardų eurų, kurie bus investuoti į puslaidininkių gamybą.
Šios investicijos leistų sumažinti Europos priklausomybę nuo importo iš Azijos.
„Atsižvelgdami į Europos investicijų užmojus, raginame ES sumažinti priklausomybę nuo užsienio tiekėjų, kad ateityje būtų išvengta tokio masto žalos strateginėms Europos pramonės šakoms“, – paskelbė ACEA.
Rinka ir infrastruktūra
Lustų trūkumas sumažino iškastiniu kuru varomų transporto priemonių gamybą, tačiau elektriniai ir įkraunami hibridiniai modeliai užėmė didesnę rinkos dalį ir dabar sudaro beveik penktadalį naujų ES parduodamų automobilių rinkos, nurodė ACEA.
„Visgi negalime pamiršti, kad tai vis dar yra gana trapi rinka“, – pažymėjo ACEA prezidentas Oliveris Zipse, kuris taip pat yra BMW grupės vadovas.
Pasak jo, rinka labai priklauso nuo paramos priemonių, tokių kaip pirkimo skatinimo priemonės ir, svarbiausia, nuo įkrovimo infrastruktūros plėtros.
ACEA perspėjo, kad infrastruktūros plėtros tempas gerokai atsilieka nuo elektra įkraunamų automobilių paklausos, o elektromobilių pardavimai auga keturis kartus greičiau nei įrengiamos įkrovimo stotelės.
ACEA paragino ES parlamentą ir nacionalines vyriausybes paremti Europos Komisijos pasiūlymą dėl alternatyviųjų degalų infrastruktūros reglamento, siekiant užtikrinti, kad Europa sukurtų pakankamą įkrovimo stotelių ir degalų papildymo infrastruktūros tinklą.
Kainos stabilizuosis?
Tačiau, vieno didžiausių JAV investicinių bankų „Goldman Sachs“ teigimu, šiemet turėtų brangti ir nauji, ir naudoti automobiliai.
Remiantis banko analize, 2022-aisiais tą patį naudotą automobilį pirkėjas įsigys 10 proc. brangiau, nei tai būtų padaręs prieš dvejus metus, nors automobilio rida jau bus didesnė, transporto priemonė – technologiškai senesnė.
Pasak ekspertų, naudotų automobilių kainos po truputį stabilizuojasi ir aukščiausią tašką turėtų pasiekti pirmą 2022 m. ketvirtį, o naujų automobilių – antrą ketvirtį, trimis mėnesiais vėliau, nei prognozuota anksčiau.
Vis dėlto yra ir gerų naujienų. Pagrindiniai puslaidininkių tiekėjai pernai per trečią ketvirtį išleido daug lėšų savo gamybos pajėgumams didinti, o investicijų lygis viršijo prieškrizinį lygį.
„Goldman Sachs“ tikisi, kad pajėgumų didinimas 2022 m. antrą pusmetį paskatins geresnį mikroschemų prieinamumą ir automobilių gamyba didės.
Naujausi komentarai