Per balas – labai lėtai
Automobilių duomenų įmonės „carVertical“ ekspertai pasidalijo įdomiausiais vairavimo įstatymais, kuriuos pravers žinoti keliaujant į kitas šalis.
Tikriausiai ne vienam praeiviui teko patekti į nemalonią situaciją, kai per lietų dideliu greičiu skriejantis automobilis juos aptaško. Jungtinėje Karalystėje tokie neatsakingi vairuotojai gali sulaukti administracinės baudos.
Priklausomai nuo aplinkybių, jiems gali grėsti bauda nuo 100 iki 5 000 svarų sterlingų, o už piktybinių situacijų sukėlimą gali būti skiriama ir baudos taškų. Panašus įstatymas galioja ir Japonijoje.
Šveicarai itin gerbia nakties ramybę ir turi daugybę triukšmą ribojančių įstatymų. Pavyzdžiui, nuo 22 iki 7 val. draudžiama stipriai trenkti ne vien automobilio dureles, bet ir variklio gaubtą ar bagažinės dangtį.
Gyvenamuosiuose rajonuose vairuotojams taip pat draudžiama stipriai akceleruoti ir taip trikdyti miestiečių ramybę. Sustojus prie šviesoforo, privaloma išjungti variklį.
Baigėsi degalai? Negerai!
Daugiausia keistų automobiliams skirtų įstatymų galioja JAV.
Jongstouno mieste, Ohajuje, baudžiama už tai, kad kelyje baigėsi degalai. Miesto valdžia taip siekia paskatinti vairuotojus pasirūpinti reikiamu degalų kiekiu bake, kad sustoję automobiliai neblokuotų kelių, sankryžų ir nekeltų pavojaus kitiems eismo dalyviams.
Toks įstatymas taikomas ir Vokietijoje.
Naujajame Džersyje itin griežtai kontroliuojama vardinių numerių suteikimo tvarka. Jei vairuotojas buvo sučiuptas apsvaigęs ar baustas už neatsakingą vairavimą, jam dešimčiai metų atimama galimybė užsisakyti vardinius numerius.
Delavero valstijoje esančioje Fenviko saloje draudžiama savo transporto priemonėje miegoti, persirengti ar gaminti valgį.
Taisyklė: Estijoje žiemą specialiuose ledo keliuose draudžiama lenkti kitas transporto priemones. / err.ee nuotr.
Jokių pašalinių veiksmų
Pašaliniai veiksmai vairuojant gali trukdyti tinkamai valdyti automobilį, todėl kai kurios šalys bando apsaugoti vairuotojus nuo jų pačių.
Kipre draudžiama valgyti ir gerti vairuojant automobilį.
Australijoje vairuotojams draudžiama vairuoti iškišus pro langą ranką ar kitą kūno dalį. Šiuo įstatymu siekiama užkirsti kelią nelaimėms, kai automobilis prasilenkia su kitomis transporto priemonėmis.
Vienintelė išimtis taikoma, kai neveikia automobilio posūkių signalai ir vairuotojas nori pranešti kitiems eismo dalyviams apie planuojamą manevrą.
Sąlygos registratoriams
Šveicarijoje draudžiama vaizdo registratoriumi filmuoti eismą visą laiką, įjungti jį galima tik norint užfiksuoti svarbius kelyje vykstančius įvykius
Be to, filmuojami žmonės taip pat turi būti informuoti, kad jų veiksmai bus fiksuojami. Kaip tai įgyvendinama praktikoje, turbūt sunku atsakyti ir patiems šveicarams.
„Vienos šalys leidžia vairuotojams naudoti vaizdo registratorius, siekiant įrodyti eismo įvykio aplinkybes, tačiau kitose šios įrangos naudojimas labai kontroliuojamas arba išvis draudžiamas. Tiems, kurie keliauja su automobiliuose įrengtais vaizdo registratoriais, reikėtų pasidomėti tų šalių įstatymais. Dažnai reikalaujama, kad vaizdo registratoriaus objektyvas būtų uždengtas dangteliu“, – sakė „carVertical“ automobilių rinkos ekspertas Matas Buzelis.
Bene griežčiausiai šiuo klausimu nusiteikusi Portugalijos teisėsauga: fiksuoti kitus eismo dalyvius draudžiama, o kameros net negalima turėti automobilyje.
Naudoti vaizdo registratorius taip pat draudžiama Liuksemburge, tačiau juos bent jau galima turėti automobilyje.
Vokietijoje ir Belgijoje vaizdo registratoriai leidžiami, tačiau įstatymai itin aiškiai apibrėžia vaizdo medžiagos naudojimą, siekiant apsaugoti filmuojamų asmenų privatumą.
Tarp JAV galiojančių draudimų – transporto priemonėje gaminti valgį.
Ne vieta pokalbiams
Reikšminga dalis eismo įvykių kelyje įvyksta dėl elementaraus žioplumo arba dėmesio stokos.
Siekiant sumažinti avarijų skaičių šalyje, 2015 m. Prancūzijoje įvestas įstatymas, draudžiantis vairuojant naudotis ausinėmis.
Įstatymo autorių teigimu, telefonu kalbantis vairuotojas net ir naudodamas laisvų rankų įrangą negali sutelkti viso dėmesio į vairavimą ir rizikuoja sukelti avariją.
Toks pat draudimas taikomas ir kitų transporto priemonių vairuotojams, įskaitant ir dviratininkus.
Ekipaže – bent trys
Siekiant kovoti su didžiuliais automobilių srautais, Filipinų sostinėje Maniloje kontroliuojama, kuriomis savaitėmis dienomis galima važiuoti tam tikromis gatvėmis.
Priklausomai nuo to, ar automobilių valstybiniai numeriai baigiasi lyginiu skaičiumi, ar nelyginiu, jiems draudžiama važiuoti bendro naudojimo keliais pirmadieniais nuo 7 val. iki 19 val. Kai kurie vairuotojai apeina šį įstatymą naudodami du automobilius ir kelionei rinkdamiesi tą, kuriuo konkrečią dieną leidžiama važiuoti.
Azijos šalyse esama ir daugiau bandymų riboti automobilių judėjimą. Pavyzdžiui, Džakartoje, Indonezijoje, kai kuriose gatvėse ir keliuose leidžiama važiuoti automobiliu tik tuomet, jei keliauja bent trys asmenys. Taip norima neapkrauti gatvių tuščiomis transporto priemonėmis.
Keliaudami Rumunijoje vairuotojai turėtų reguliariai pasirūpinti automobilio švara. Jei policijos pareigūnai pamatys, kad transporto priemonės langai nešvarūs ir gali trukdyti matomumui, vairuotojui bus skirta bauda.
Ledu – tik dieną
Estijoje žiemą įrengiami specialūs ledo keliai, kuriais tam tikrose vietose leidžiama kirsti vandens telkinius ir greičiau pasiekti savo kelionės tikslą.
Įstatymai griežtai reguliuoja keliavimą ledu ir reglamentuoja, koks yra saugiausias būdas važiuoti šia danga. Draudžiama lenkti kitas transporto priemones ir segėti saugos diržą.
Naudotis ledo keliais galima tik šviesiuoju paros metu, o matomumas turi būti ne mažesnis nei 300 m. Ūkanotą dieną, kai matomumas siekia keliasdešimt metrų ar mažiau, važiuoti ledo keliais draudžiama.
„Reikalavimas nesegėti saugos diržo važiuojant ledu gali skambėti keistai, tačiau, įvykus nelaimei ir automobiliui įlūžus, neprisisegęs diržo vairuotojas turi didesnę tikimybę išsigelbėti“, – reziumavo M. Buzelis.
Naujausi komentarai