Pereiti į pagrindinį turinį

Avarijose dirbantys gelbėtojai: būna, kad nesulaikome ašarų ir mes

Baudžiamoji atsakomybė už vairavimą išgėrus girtuoklių neatgraso, o jų sukeltos avarijos dažnai baigiasi itin skaudžiai.

Neblaivus „CityBee“ vairuotojas pražudė jauną merginą. Tai – ne pirmas kartas, kai išsinuomavę automobilius vairuotojai drąsiai važinėja neblaivūs. Kodėl apsvaigusių asmenų nejaudina bausmės? Ar nuo girtaujančių vairuotojų apsaugos alkoblokai?

Labai ankstus rytas, beveik jokio eismo ir netikėtas smūgis į automobilio galą. „Toyota Prius“ gale sėdėję keleiviai ir vairuotojas turėjo patirti tikrą šoką. Spėjama, kad išsinuomotas „Volkswagen Golf“ lėkė dideliu greičiu. Jis kliudė ir šalia „Toyota“ prie sankryžos stovėjusį BMW. Vis dėlto, skaudžiausias pasekmes teko išgyventi būtent „Prius“ ekipažui.

Jaunos, vos 26-erių metų, merginos gyvybė užgeso čia pat, pavėžėjimo paslaugas teikiančios įmonės automobilyje.

Medikams teko skubiai pasirūpinti kitais nukentėjusiaisiais – šalia žuvusiosios sėdėjęs vaikinas patyrė daug traumų, į ligoninę buvo išvežtas ir „Toyota Prius“ vairuotojas. Avarijos kaltininkas – 55-erių „CityBee“ vairuotojas – nenukentėjo. Iškart po eismo įvykio jam buvo nustatytas daugiau negu 1,5 promilės girtumas.

Girti vairuotojai – vis dar opi problema

Įvykusi avarija – tragedija, bet į problemą, kad prie vairo sėda girti vairuotojai, reikia žvelgti plačiau, – įsitikinęs vairuotojas profesionalas, žinomas lenktynininkas Darius Jonušis.

„Daugelis iš mūsų nuskrendame į kitas šalis arba Lietuvoje išsinuomojame automobilį ir tai yra mano, kaip vairuotojo, atsakomybė. Bėda yra vairuotojo suvokimas, kad aš galiu sau leisti važiuoti išgėręs“, – situaciją komentuoja lenktynininkas D. Jonušis.

Apie šią bėdą akivaizdžiai rėkia ir skaičiai.

„Iki šiandien nustatyta beveik 1 tūkst. neblaivių vairuotojų, kurie įpūtė iki 1,5 promilės, ir kiek daugiau nei 900 tokių, kurie pripūtė daugiau negu 1,5 promilės. Tai rodo, kad mums iš tikrųjų trūksta atsakingo dalyvavimo eisme, noro saugiai dalyvauti eisme“, – liūdną statistiką vardija Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys.

Ar alkoblokai išgelbės nuo neblaivių vairuotojų?

Ne tik daužomi automobiliai, bet ir akivaizdus pavojus kitų eismo dalyvių gyvybei. Faktai byloja, kad nei didelės baudos, nei baudžiamoji atsakomybė girtuoklių neatgraso, todėl imta kalbėti apie fizinius ribojimus – alkoblokus.

„Kai kurios šalys yra pripažinę, kad alkoblokas yra veiksminga priemonė kovojant su neblaiviais vairuotojais. Alkoblokas gali patikrinti kokios būklės yra už nuomojamo automobilio norintis sėsti asmuo. Manau, tai yra teigiamas žingsnis“, – alkobloko naudą įžvelgia V. Grašys.

Tačiau tikrai ne visiems atrodo, kad toks prietaisas yra išsigelbėjimas.

Visame pasaulyje nuomoja mašinas. Važinėjame, skraidome, pasiimame bet kurioje nuomos kompanijoje, bet kurioje šalyje. Ar jūsų kas nors prašo pūsti?

„Apie ką mes kalbame? Visame pasaulyje nuomoja mašinas. Važinėjame, skraidome, pasiimame bet kurioje nuomos kompanijoje, bet kurioje šalyje. Ar jūsų kas nors prašo pūsti? Čia yra tavo atsakomybė ar tu normalus, ar visgi elgiesi neadekvačiai“, – alkoblokų nauda nuomojamuose automobiliuose abejoja D. Jonušis.

Dėl alkoblokų įdiegimo savo automobiliuose kol kas abejonių turi ir „CityBee“ atstovai.

„Pagrindinis iššūkis, su kuriuo mes susiduriame šiandien, kad nėra alkobloko, kuris gali būti pritaikytas mūsų paslaugai. Kiekvieną mėnesį su mūsų įmonės automobiliais yra padaroma apie 100 tūkst. kelionių. Nėra tokio alkobloko sprendimo, kuris leistų jį naudoti higieniškai ir neužkertant kelio naudotis normaliems vartotojams paslauga patogiai“, – alkoblokų trūkumus vardija L. Yla.

Kartais dėl žuvusiųjų verkia ir medikai

Į žiaurias avarijas kaskart skubantys gelbėtojai atviri – mirtinas pasekmes po neblaivių vairuotojų skrydžių iš arti sunku matyti ne tik žuvusiųjų artimiesiems.

„Kai kurie mūsų brigados nariai kartais netgi ir paverkia, jei žūsta žmogus. Tiesiog gaila, juk mes irgi tokie patys žmonės, suprantame, kad įvyko tokia baisi nelaimė, kai žūsta jaunas žmogus“, – atvirai apie medikų jausmus pasakoja I. Lukaševas.

Ugniagesių-gelbėtojų atstovas A. Sondovič sako, kad atvykus į tragedija pasibaigusią eismo įvykio vietą žmonės dažnai apgailestauja, kad negali laiko atsukti atgal.

Jei baudos ir bausmės pažeidėjų neveikia, ugdyti sąmoningumą atrodo tiesiausias, nors ir ne pats trumpiausias kelias.

„Nuo mūsų visų požiūrio, kad neblaivus vairuotojas už vairo yra didžiulė gėda ir didžiulis pavojus, priklausys, kaip mums seksis tokius vairuotojus eliminuoti iš eismo“, – keisti požiūrį į girtus vairuotojus ragina V. Grašys.

„Kol yra diskusija, kaip apgauti alkobloką ar radarą, greičio matuoklį, galų gale, kaip užsegti diržą, kad nepypsėtų, tol neišgelbės nė vienas instrumentas. Deja, liūdna pripažinti, bet problemos yra su galva, su neteisingu mąstymu“, – konstatuoja D. Jonušis.

Pastaruoju metu aktyviai diskutuojama, kad sudrausminti neblaivius vairuotojus padėtų ir jų pavardžių viešinimas. Tiesa, tai dar turi būti suderinta su asmens privatumo apsauga. Pernai neblaivūs vairuotojai sukėlė 186 avarijas, jose žuvo 11 žmonių.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų